.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.maja.2025 23:58:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Audi A4 B8 2.0 TDI] Punkt masy
PostNapisane: 31.sie.2018 12:46:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2018 14:54:48
Posty: 22
Witam. Pilna sprawa. Proszę powiedzieć do czego powinien być pociągnięty drugi koniec kabla z tego punktu masy?
Patrząc od przodu auta jest to po jego prawej stronie na obudowie kolumny zawieszenia.
Jak widać u mnie jest jej brak a mam problem z autem i często przechodzi w tryb awaryjny. Bardzo proszę o pomoc.

Obrazek

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Ostatnio edytowano 31.sie.2018 14:21:33 przez spedero, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Punkt masy Audi A4 B8 2.0 TDI
PostNapisane: 31.sie.2018 13:12:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2018 14:54:48
Posty: 22
Według ELSY wyglada to tak:

Obrazek

Zauważyłem też, że jak odepnę komputer silnika na 5-10 minut to bez trybu awaryjnego mogę jeździć całe dwa dni a problemy zaczynają się dopiero od trzeciego dnia.

Czy brak tej masy może mieć jakiś związek z tym:

Cytuj:
Witam. Potrzebuję jakieś pomocy albo podpowiedzi.
Problem polega na tym, że wyświetla się komunikat ESP fault i Parking Brakeke Malfunktion do tego zapala się ESP i mruga kontrolka spirali. Po tym wszystkim auto przechodzi w tryb awaryjny i nie kręci silnik więcej jak 2000 obrotów na każdym biegu. Nieraz zapali się to wszystko po odpaleniu auta, nieraz podczas jazdy po przejechaniu kilku kilometrów, nieraz kilkuset a nieraz w ogóle się nie zapala. Jak auto przełączy się w tryb awaryjny to wystarczy je zgasić i odpalić jeszcze raz po czym błędy znikają.
Jak włączony jest tryb awaryjny i aktywny jest błąd to po podpięciu auta pod program za każdym razem pokazuje błąd:
P2127 - czujnik 2 położenia pedału przyspieszenia - sygnał na niski
P2138 - czujnik 1/2 położenia pedału przyspieszenia, niewiarygodny sygnał
Oczywiście podczas odczytu błędów one nie pojawiają się jednocześnie tylko naprzemiennie, raz ten pierwszy a raz ten drugi. Jednak najczęściej pojawia się ten pierwszy.
Wymieniłem zawór EGR (nowy), przepustnicę (nową) i już 3 razy zmieniałem pedał gazu, tylko teraz jest nowy a nie używany jak dwa poprzednie. Podmieniałem też sterownik hamulca postojowego i było to samo. Wymieniłem też czujnik pod pedałem hamulca bo gdzieś wyczytałem, że to też może być przyczyną.
Potraktowałem kontaktem wtyczki od pedału i przepustnicy, nie dało to efektu. Nawet wyciągałem ECU i też nic. Kable i wtyczki przy kołach też były czyszczone.

Poniżej znajduje się skan auta, który zrobiłem VCDSem.
Nie widać błędów na module hamulca ręcznego ponieważ najpierw podmieniłem sterownik a dopiero później zrobiłem skanowanie.
Może to był błąd ale zorientowałem się jak już było po wszystkim.
Mimo wszystko i tak proszę, żeby ktoś spojrzał na to fachowym okiem.

Adres 01: Silnik (J623-CAGA) Plik etykiet:| 03L-906-022-CAG.clb
Oznaczenie elementu SW: 03L 906 022 JM HW: 03L 906 022 B
Komponent: R4 2,0L EDC H01 3173
Weryfikacja: 11H01---
Kodowanie: 0104002C18072118
Kod serwisu: WSC 06335 000 00000
Zbiór danych ASAM: EV_ECM20TDI03L906022JM A01005
ROD: EV_ECM20TDI03L906022.rod
VCID: 79F95BE6F8D9548C66-802C

3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
4698 - Ograniczenie działania z powodu odebranej nieprawidłowej wartości
U1113 00 [032] - -
[Nowa funkcja - rozszerzone informacje o kodach błędów (protokół UDS) - jest dostępna wyłącznie
przy użyciu najnowszych interfejsów, oferowanych na VCDS.pl.]
Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 6
Częstość błędu: 1
Przebieg: 250101 km
Data: 2018.07.31
Czas: 13:29:14

Prędkość obrotowa silnika: 1569.00 /min
Unormowana wartość obciążenia: 19.2 %
Prędkość pojazdu: 87 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 76 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 41 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 990 mbar
Napięcie zacisku 30: 13.800 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 39
Liczba obrotów wału korbowego (obr./min.): 1569.0 /min
Prędkość pojazdu: 87.47 km/h
Położenie pedału przyśpieszenia: 8.89 %
Tempomat (GRA): wymagana prędkość: 0.00 km/h
Cr Ctl st Sh Off Irv Lst-Bits 0-7: 4
Cr Ctl st Sh Off Rv Lst-Bits 0-7: 255
Tempomat (GRA): położenie przełącznika-Bits 0-7: 129

2815 - Czujnik położenia pedału przyśpieszenia 2 (G185)
P2127 00 [032] - sygnał za niski
Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Przebieg: 250101 km
Data: 2018.07.31
Czas: 13:29:20

Prędkość obrotowa silnika: 1483.50 /min
Unormowana wartość obciążenia: 0.0 %
Prędkość pojazdu: 82 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 76 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 41 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 990 mbar
Napięcie zacisku 30: 13.800 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 39
Liczba obrotów wału korbowego (obr./min.): 1483.5 /min
Prędkość pojazdu: 82.89 km/h
Położenie pedału przyśpieszenia: 0.00 %
Napięcie w instalacji elektrycznej - zacisk 30: 13800 mV
Pedał przyśpieszenia: napięcie czujnika 1: 889.2 mV
Pedał przyśpieszenia: napięcie czujnika 2: 281.2 mV
Pedał przyśpieszenia: położenia przełączników-Bits 0-7: 8

4667 - Czujnik 1/2 położenia pedału przyśpieszenia (G79)/(G185)
P2138 00 [032] - niewiarygodny sygnał
Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Przebieg: 250101 km
Data: 2018.07.31
Czas: 13:29:14

Prędkość obrotowa silnika: 1576.50 /min
Unormowana wartość obciążenia: 22.7 %
Prędkość pojazdu: 87 km/h
Temperatura płynu chłodzącego: 76 °C
Temperatura powietrza zasysanego: 41 °C
Ciśnienie atmosferyczne: 990 mbar
Napięcie zacisku 30: 13.780 V
Licznik cykli wyuczania po OBD: 39
Liczba obrotów wału korbowego (obr./min.): 1576.5 /min
Prędkość pojazdu: 87.57 km/h
Położenie pedału przyśpieszenia: 9.27 %
Napięcie w instalacji elektrycznej - zacisk 30: 13780 mV
Pedał przyśpieszenia: napięcie czujnika 1: 1550.0 mV
Pedał przyśpieszenia: napięcie czujnika 2: 585.6 mV
Pedał przyśpieszenia: położenia przełączników-Bits 0-7: 1

Kody gotowości: 0 0 0 0 0

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 03: ABS/hamulce (J104) Plik etykiet:. 8K0-907-379-V1.clb
Oznaczenie elementu SW: 8K0 907 379 AA HW: 8K0 907 379 AA
Komponent: ESP8 front H04 0060
Weryfikacja: -------- Numer seryjny: --------------
Kodowanie: 160500
Kod serwisu: WSC 06335 000 00000
VCID: 78FF5EE2CBD34D8419-802C

2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
01314 - Sterownik silnika
013 - Odczytać pamięć usterek - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00101101
Priorytet błędu: 6
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 23
Przebieg: 250101 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2018.07.31
Czas: 13:29:14

Ramka zamrożona:
Wartość Hex: 0x5700
Wartość Hex: 0x4006
Wartość Hex: 0x1F09
Wartość Hex: 0x63AD
Wartość Hex: 0x00FF

00473 - Sterownik elektrycznego hamulca postojowego (J540)
013 - Odczytać pamięć usterek - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00101101
Priorytet błędu: 6
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 23
Przebieg: 250101 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2018.07.31
Czas: 13:29:14

Ramka zamrożona:
Wartość Hex: 0x5700
Wartość Hex: 0x6206
Wartość Hex: 0x1F13
Wartość Hex: 0x02AD
Wartość Hex: 0x00FF


-------------------------------------------------------------------------------
Adres 05: Zezwolenie startu (J393) Plik etykiet:. 8K0-907-064-05.clb
Oznaczenie elementu SW: 8K0 907 064 BM HW: 8K0 907 064 M
Komponent: BCM2 1.1 H70 0252
Weryfikacja: 00002001
Kodowanie: 030200
Kod serwisu: WSC 06335 000 00000
VCID: 7CF742F2FFEB61A47D-8028

Podsystem 1 - Oznaczenie elementu SW: 8T0 959 754 D HW: 8T0 959 754 D
Komponent: FBSAUDIB8 IDG H37 0060
Numer seryjny: 0508000031370005

Podsystem 2 - Oznaczenie elementu SW: 8K0 905 852 D HW: 8K0 905 852 D
Komponent: J764 ELV MLB H37 0042
Numer seryjny: 0210000112994003

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 07: Jed.obsługi/wskaź. Plik etykiet: Przekier.nieudane!
Oznaczenie elementu SW: 8T0 035 769 C HW: 4L0 035 730 B
Komponent: MMI Cockpit H60 0630
Weryfikacja: C61030BE Numer seryjny: AUZ6Z3H77719J1
Kodowanie: 0144101
Kod serwisu: WSC 20663 135 80563
VCID: 3D718FF66471A8AC0A-8068

Podsystem 1 - Oznaczenie elementu: 8T0 919 609
Komponent: E0380 BedienteilH08 0100

Podsystem 2 - Numer seryjny: 00000000115411

Podsystem 3 - Numer seryjny: 0115.07.080000000100010151˙

Podsystem 4 - Numer seryjny: 010151˙

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 08: Klimatyzacja (J255) Plik etykiet: Przekier.nieudane!
Oznaczenie elementu SW: 8T1 820 043 AA HW: 8T1 820 043 AA
Komponent: KLIMA 1 ZONE H06 0140
Weryfikacja: A1000000 Numer seryjny: 0115.07.081368
Kodowanie: 34000000
Kod serwisu: WSC 06335 000 00000
VCID: 70EF66C2A3A315C4D1-8024

Znaleziono 1 błąd:
01314 - Sterownik silnika
013 - Odczytać pamięć usterek - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00101101
Priorytet błędu: 6
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 24
Przebieg: 250101 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2018.07.31
Czas: 13:29:14

Ramka zamrożona:
Temperatura: 35.0*C
Obroty silnika: 1560 /min
Prędkość: 87.0 km/h


-------------------------------------------------------------------------------
Adres 09: Centr.zesp.elektr. (J519) Plik etykiet:. AKP\8K0-907-063.clb
Oznaczenie elementu SW: 8K0 907 063 D HW: 8K0 907 063 D
Komponent: BCM1 1.0 H22 0253
Weryfikacja: 05022001 Numer seryjny: 00000000178140
Kodowanie: 690040B1013406000001000300005F5F0F1C060800000001000000
Kod serwisu: WSC 00011 888 77253
VCID: 306FA6C2632355C491-8064

Podsystem 1 - Oznaczenie elementu SW: 8K1 955 119 HW: 8T1 955 119 Plik etykiet: 1KX-955-119.CLB
Komponent: WWS 130708 H06 0060
Numer seryjny: SWFBIE 0005706
Kodowanie: 00FD11

Podsystem 2 - Oznaczenie elementu SW: 8K0 941 531 B HW: 8K0 941 531 B
Komponent: E1 - LDS H07 0070
Numer seryjny: 00000000001307081207

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 0E: Media Player 1 Plik etykiet: Przekier.nieudane!
Oznaczenie elementu SW: 8T0 035 769 C HW: 4L0 035 730 B
Komponent: MMI Cockpit H60 0630
Weryfikacja: C61030BE Numer seryjny: AUZ6Z3H77719J1
Kodowanie: 0144101
Kod serwisu: WSC 20663 135 80563
VCID: 3D718FF66471A8AC0A-8068

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 10: Asyst.park./kierow. (J446) Plik etykiet:. 8K0-919-475.clb
Oznaczenie elementu SW: 8K0 919 475 D HW: 8K0 919 475
Komponent: PARKHILFE 4K H06 0020
Weryfikacja: 11001001 Numer seryjny: 52940819803751
Kodowanie: 100003
Kod serwisu: WSC 12345 123 61029
VCID: 3A7B84EAB55F9F942F-806E

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 15: Airbag (J234) Plik etykiet:| 8K0-959-655.clb
Oznaczenie elementu SW: 8K0 959 655 B HW: 8K0 959 655 B
Komponent: AirbagVW-AU10 H26 0410
Numer seryjny: 0038JD17HXW4
Kodowanie: 30343434363030303030554A304C384B3053
Kod serwisu: WSC 06335 000 00000
Zbiór danych ASAM: EV_AirbaECUVWAUDI010 A02007
ROD: EV_AirbaECUVWAUDI010_A02.rod
VCID: 3C7782F2B76BA1A43D-8068

Czujnik zderzenia bocznej poduszki bezp.po stronie kierowcy:
Numer seryjny: 6334MSME3D317452B

Czujnik zderzenia bocznej poduszki bezp.po stronie pasażera:
Numer seryjny: 6344MSME387311120

Czujnik zderzenia bocznej poduszki bezp.z tyłu po str.kierowcy:
Numer seryjny: 6352QSME7B533D7D$

Czujnik zderz.bocznej poduszki bezp.z tyłu po str.przedn.pasaż.:
Numer seryjny: 6362QSME7C69324F-

Czujnik zderzenia przedniej poduszki bezp.po stronie kierowcy:
Numer seryjny: 63732SME7E5A1859F

Czujnik zderzenia przedniej poduszki bezp.po str.przed.pasażera:
Numer seryjny: 63832SME7A782C7DN

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 16: Koło kierownicy (J527) Plik etykiet:. 8K0-953-568.clb
Oznaczenie elementu SW: 8K0 953 568 F HW: 8K0 953 568 F
Komponent: Lenks.Modul H13 0013
Weryfikacja: -------- Numer seryjny: 90304HGC000H2
Kodowanie: 000017
Kod serwisu: WSC 06335 000 00000
VCID: 3D718FF6A471A8AC0A-8068

Komponent: E221 - MFL H02 0003

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 17: Zest.wskaźników (J285) Plik etykiet:. AKP\8T0-920-xxx-17.clb
Oznaczenie elementu SW: 8K0 920 900 D HW: 8K0 920 900 D
Komponent: KOMBIINSTR. H16 0221
Weryfikacja: 00200000 Numer seryjny: 98W18PH78
Kodowanie: 0F35110002000008000001
Kod serwisu: WSC 06335 000 00000
VCID: 2B55B1AE4A05361CA4-807E

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 19: CAN Gateway (J533) Plik etykiet:. AKP\8T0-907-468.clb
Oznaczenie elementu SW: 8T0 907 468 K HW: 8T0 907 468 K
Komponent: GW-BEM 4CAN-M H09 0092
Weryfikacja: EB302042 Numer seryjny: 4200E08708825B
Kodowanie: 000303
Kod serwisu: WSC 06335 000 00000
VCID: 4999EB26E0B9040CB6-801C

Podsystem 1 - Oznaczenie elementu SW: 8K0 915 181 B HW: 8K0 915 181 B
Komponent: J367-BDM H04 0150
Numer seryjny: 1802C20A230608

2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
02256 - Prąd spoczynkowy
001 - Górna wartość skrajna przekroczona
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100001
Priorytet błędu: 7
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 239
Przebieg: 250103 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2018.07.31
Czas: 15:35:00

03041 - Zarządzanie energią aktywne
000 - - - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100000
Priorytet błędu: 7
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 23
Przebieg: 250103 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2018.07.31
Czas: 18:35:00


-------------------------------------------------------------------------------
Adres 1E: Media Player 2 Plik etykiet: 4E0-910-111.lbl
Oznaczenie elementu SW: 8T1 035 110 C HW: 8T1 035 110 C
Komponent: MP3-Changer H43 0390
Weryfikacja: 00043003 Numer seryjny: AUZ5ZBH8504777
Kod serwisu: WSC 00000 000 00000
VCID: 2A5BB4AA85FF2F145F-807E

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 37: Nawigacja Plik etykiet: Przekier.nieudane!
Oznaczenie elementu SW: 8T0 035 769 C HW: 4L0 035 730 B
Komponent: MMI Cockpit H60 0630
Weryfikacja: C61030BE Numer seryjny: AUZ6Z3H77719J1
Kodowanie: 0144101
Kod serwisu: WSC 20663 135 80563
VCID: 3D718FF66471A8AC0A-8068

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 42: Elektr.drzwi kier. (J386) Plik etykiet:. 8K0-959-793.clb
Oznaczenie elementu SW: 8K0 959 793 B HW: 8K0 959 793
Komponent: TSG FA H10 0170
Weryfikacja: Numer seryjny: 0000007398411
Kodowanie: 011C02204000410001
Kod serwisu: WSC 06335 000 00000
VCID: 3F8DF5FEAE7DBABC18-806A

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 46: Moduł komfortu (J393) Plik etykiet:. 8K0-907-064-46.clb
Oznaczenie elementu SW: 8K0 907 064 BM HW: 8K0 907 064 M
Komponent: BCM2 1.1 H70 0252
Weryfikacja: 00002001 Numer seryjny: 0112965626
Kodowanie: 01000620203900400120020000000000
Kod serwisu: WSC 20663 124 80510
VCID: 7CF742F2FFEB61A47D-8028

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 47: Sys.nagłaśniający (J525) Plik etykiet:. 8T0-035-223-BAM.clb
Oznaczenie elementu SW: 8T0 035 223 AE HW: 8T0 035 223 R
Komponent: DSP Basic H08 0300
Weryfikacja: S2600000
Kodowanie: 010101
Kod serwisu: WSC 12345 123 61029
VCID: 71E963C6A8A91CCCDE-8024

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 52: Elektr.drzwi pas. (J387) Plik etykiet:. 8K0-959-792.clb
Oznaczenie elementu SW: 8K0 959 792 B HW: 8K0 959 792
Komponent: TSG BF H10 0170
Weryfikacja: Numer seryjny: 0000007469854
Kodowanie: 011C02204000410001
Kod serwisu: WSC 12345 123 61029
VCID: 3E7388FAA977B3B413-806A

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 53: Hamulec postojowy (J540) Plik etykiet: AKP\8K0-907-801-V1.clb
Oznaczenie elementu SW: 8K0 907 801 H HW: 8K0 907 801 H
Komponent: EPB Audi B8 H09 0100
Weryfikacja: 00000003 Numer seryjny: 00000000851479
Kod serwisu: WSC 00000 000 00000
VCID: 3467AAD2973B69E4F5-8060

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 56: Radio Plik etykiet: Przekier.nieudane!
Oznaczenie elementu SW: 8T0 035 769 C HW: 4L0 035 730 B
Komponent: MMI Cockpit H60 0630
Weryfikacja: C61030BE Numer seryjny: AUZ6Z3H77719J1
Kodowanie: 0144101
Kod serwisu: WSC 20663 135 80563
VCID: 3D718FF66471A8AC0A-8068

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 62: Drzwi tylne lewe (J388) Plik etykiet:. 8K0-959-795.clb
Oznaczenie elementu SW: 8K0 959 795 HW: 8K0 959 795
Komponent: TSG HL H06 0170
Weryfikacja: Numer seryjny: 0000007443086
Kodowanie: 010C02204000210001
Kod serwisu: WSC 12345 123 61029
VCID: 7F0DB5FEEEFD7ABC58-802A

Nie znaleziono błędów.

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 72: Drzwi tylne prawe (J389) Plik etykiet:. 8K0-959-794.clb
Oznaczenie elementu SW: 8K0 959 794 HW: 8K0 959 795
Komponent: TSG HR H06 0170
Weryfikacja: Numer seryjny: 0000007430112
Kodowanie: 010C02204000210001
Kod serwisu: WSC 12345 123 61029
VCID: 7EF348FAE9F773B453-802A

Nie znaleziono błędów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A4 B8 2.0 TDI] Punkt masy
PostNapisane: 01.wrz.2018 17:43:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Trzeba by studiować rysunki wiązek i wyposażenia. Załóż drugi przewód brązowy z kontaktami oczkowymi i podepnij się pod masę na elemencie karoserii lub inną stałą masę. Osłona amorka to niezbyt szczęśliwe miejsce na masę. Pamiętaj by użyć przewodu dla zastosowań automotive. VW używa przewodów FLRY-B wg ISO6722. Jak nie zdobędziesz to pisz na priv.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A4 B8 2.0 TDI] Punkt masy
PostNapisane: 02.wrz.2018 10:07:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2018 14:54:48
Posty: 22
Dziękuję. Spróbuję założyć drugi przewód. A czy mogę drugi koniec umieścić gdzieś w okolicy EGR i przepustnicy czy nie bardzo?
Nie wiem czy to ważne ale gdzieś w ELSIE wyczytałem też, że ta śruba służy do podłączenia zewnętrznego źródła zasilania. Taka sama plusowa znajduje się w podszybiu.
Nie rozumiem jednak dlaczego mimo tego, że to jest niby śruba do podłączenia zewnętrznego źródła zasilania, to dlaczego rysunki pokazują, że tam powinien być właśnie punkt masy.
Hmm ale chyba i tak nic się nie stanie i niczemu nie zaszkodzi jak mimo wszystko dorobię w tym miejscu dodatkowy punkt masy? Dobrze to rozumiem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A4 B8 2.0 TDI] Punkt masy
PostNapisane: 03.wrz.2018 08:26:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Dobrze rozumiesz. Możesz poprowadzić przewód w okolice EGR i przepustnicy. Uważaj by nie dotykał gdzieś do kolektora bo się przysmarzy :) Jako, że to będzie masa nie jest potrzebna dodatkowa izolacja.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A4 B8 2.0 TDI] Punkt masy
PostNapisane: 07.wrz.2018 17:55:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2018 14:54:48
Posty: 22
Właśnie wymontowałem główna masę, która idzie od akumulatora do karoserii. Chyba nie powinna ona tak wyglądać prawda? Mogę mieć z tego powodu problem, że auto przełącza się czasami w tryb awaryjny?
Załączam zdjęcia.ObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A4 B8 2.0 TDI] Punkt masy
PostNapisane: 07.wrz.2018 19:01:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Sprawdź rezystancję i sprawdź czy ta końcówka sie nie grzeje. Ze zdjęcia to nie wynika by było źle. Jeśli się będzie grzało to kontakt oczkowy do odcięcia. Skorodowane przewody. W celu uniknięcia takich rzeczy niektórzy producenci aut wymagają by na takie przewody zakładać koszulki termokurczliwe z klejem dla uszczelnienia. Jak coś to pisz na priv. Pomogę z częściami i zakuciem

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A4 B8 2.0 TDI] Punkt masy
PostNapisane: 07.wrz.2018 19:52:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2018 14:54:48
Posty: 22
Ok. Jak coś będę pisał.
Dzięki

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A4 B8 2.0 TDI] Punkt masy
PostNapisane: 07.wrz.2018 20:03:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2018 14:54:48
Posty: 22
Narazie wymieniłem cały kabel razem ze sterownikiem akumulatora. Zobaczę jakie będą efekty.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A4 B8 2.0 TDI] Punkt masy
PostNapisane: 08.wrz.2018 18:19:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2018 14:54:48
Posty: 22
A czy sam akumulator może mieć wpływ na komunikaty w stylu za słaby sygnał albo niewiarygodny sygnał?
Wymieniłem sterownik akumulatora razem kablem od głównej masy i nadal pojawia się błąd na czujniku 2 położenia pedału przyspieszenia - słaby sygnał.

Zauważyłem 1, nie wiem czy ważna rzecz.
Jak wywala błąd na pedale gazu to jest:

P2127 - czujnik 2 położenia pedału przyspieszenia sygnał za mały. Napięcie na zacisku 30 - 12,8V

A jak przełącza się w tryb awaryjny to jest tak:
U1113 - ograniczenie działania z powodu odebranej nieprawidłowości. Napięcie na zacisku 30 - 11,74V.

Dlatego pytam o akumulator.

Proszę o pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A4 B8 2.0 TDI] Punkt masy
PostNapisane: 08.wrz.2018 19:40:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Nie pisz posta pod postem. Używaj opcji edytuj zanim zlecą sie modowie i zaczną krzyczeć.
Moze być wiele przyczyn. Trzeba szukać. Nikt zdalnie na forum nie powie co jes na 100% wadliwe.
Kable na pewno były do wymiany. Auto odpala normalnie? Jakie jest napiecie ładowania? Aletrnator i regulator napięcia są OK?

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A4 B8 2.0 TDI] Punkt masy
PostNapisane: 08.wrz.2018 19:44:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2018 14:54:48
Posty: 22
Auto odpala normalnie. Jutro rano zmierzę napięcie ładowania i dam znać.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Więc tak.
Akumulator ma ładowanie ale to sprawdzałem przed wyciągnięciem akumulatora z auta.

Powstał nowy problem.
Zdjąłem obydwie klemy (najpierw minusową) i przesmarowałem obydwa trzpienie od akumulatora wazeliną techniczną. Ponownie podłączyłem w odwrotnej kolejności (najpierw plus). Przy plusie mam regulator napięcia, oczywiście poruszałem troszkę wtyczką. Do minusa podpiąłem na końcu sterownik akumulatora.
Problem polega teraz na tym że cały czas auto jest w trybie awaryjnym, już nie sporadycznie, i wywala mi błąd na 2 czujniku pedału przyspieszenia. Nie mogę go nawet skasować bo błąd jest cały czas aktywny a wcześniej działo się tak raz na jakiś czas i błąd dawał się skasować.
Proszę powiedzieć co mogłem zrobić nie tak albo co mogłem zruszać, że tak się dzieje?



Dzisiaj zmieniłem regulator napięcia razem z całą klemą + i auto całkiem zwariowało. Tzn. auto w ogóle nie chciało zapalić. Słychać tylko było stuknięcie rozrusznika i koniec. Co do błędów to pokazał alternator, rozrusznik, jakąś tam poduszkę-za duża rezystancja, zwarcie do masy na wentylatorze od chłodnicy. Nie pamiętam teraz dokładnie. Natomiast jak zmieniłem z powrotem na tą co miałem to po skasowaniu błędów auto odpalił normalnie.
Co mogło być przyczyną?
Dodam że zmieniłem akumulator z 95Ah na 110Ah i użyłem takiego kodowania:
000915105AK VAO 6104020923
Takie kodowanie dobrze działa na tej mojej starej klemie +.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Audi A4 B8 2.0 TDI] Punkt masy
PostNapisane: 13.wrz.2018 23:23:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lip.2018 14:54:48
Posty: 22
Mógłby ktoś podać konkretne kodowanie do akumulatora Varty Silver Dynamic 110Ah 920A? Chciałbym żeby kodowanie było zgodne z Audi A4 B8 ponieważ cały czas pokazują mi się takie błędy jak na zdjęciu. Może to mieć wpływ właśnie z kodowaniem akumulatora?Obrazek

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka



Już nie mam tych błędów z prądem spoczynkowym.
Dałem alternator do regeneracji. Wymieniony został między innymi regulator i to chyba to było przyczyną.
Niestety nie wiem dlaczego napięcie na alternatorze mam raz 14,46 a raz 13,1. Dlaczego tak jest skoro jest nowy regulator?
Gdzie szukać przyczyny? Akumulator cały czas trzyma 12,6.
Nawiasem mówiąc nadal włącza mi się tryb awaryjny i wywala błąd że jest za słaby sygnał na czujniku 2 pedału gazu. Przy błędzie napięcie na zacisku 30 raz było 12,2 ale i wywaliło przy 13,78.
Wymieniłem regulator na alternatorze, dorobiłem drugi kabel plusowy od samego alternatora do plusa w podszybiu i pojeździłem aż tydzień i znowu się zaczęło.
Gdzie szukać przyczyny? Podmieniałem komputer silnika i też nie pomogło. Czy zostaje tylko szukanie w instalacji?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: