.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 14.maja.2025 16:43:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A100 C3] Jaki aparat zapłonowy? Help me! długi post
PostNapisane: 21.gru.2006 16:49:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.gru.2006 20:53:20
Posty: 14
Witam wszystkich i prosze o poradę. Posiadam A100Q C3 z 90r. Kupiłem to auto od gościa który zmienił w nim silnik z KU na AAR. Aparat zapłonowy został przełożony z AAR natomiast instalcja zapłonowa pochodzi z KU.
Aparat zapłonowy z AAR nie posiada regulatora odsrodkowego ani podciśnieniowego ponieważ AAR wspólpracował z wtryskiem KE-III Motronic w którym to za regulację odpowiadał ECU. Silnik KU współpracuje z układem zapłonowym TSZH.

I tu moje pytanie czy w KU aparat zapłonowy posaiada regulator odśrodkowy?

Bo podciśnieniowy to na pewno.

Faktem jest że jak ustawiałem zapłon zgodnie z instrukcją na 15 stopni i zwiekszałem obroty do 3000 to zapłon stał cału czas na 15 stopni. Myślalem że może z moją lampą coś nie tak bo sam ją zrobiłem ale w innych samochodach działała bez zarzutu zapłon był przyspieszany przy wzroście obrotów. Zeby było ciekawiej w KU stosowane były dwa rodzaje aparatów apłonowych do 88r był 0349052005G a po 88 był 034905537CX. Ostatnio byłem na szrocie i gość pokazał mi ten pierwszy aparat, nie mogłem go za bardzo rozebrać ale jestem pewien, że posiadał regulator odśrodkowy bo widziełem w środku jakiś mechanizm. Co do elektreoniki w moim aucie to jest tylko moduł zapłonu na lewym przednim słupku który na pewno nie reguluje kąta wyprzedzenia zapłonu. Auto ogólnie jedzdzi OK jezdze juz tak 1,5 roku ale jest chyba troche mulaste bo mam BLOSA a przyspieszenie do 100 na gazie jest rzedu 11s. chyba powinno być lepiej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2006 21:21:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.gru.2006 20:53:20
Posty: 14
Ok. Juz problem rozwiazałem założyłem aparat z regulatorem odśrodkowym i podciśnieniowym od silnika KU i samochód zaczą żyć drugim życiem. Jest znacznie bardziej elastyczny lepiej przyspiesza i znacznie ciszej jezdzi pomimo że prawdopodobnie charakterystyka regulatorów w tym aparacie nie jest w 100% taka jak dla silnika AAR.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: