Widze ze kolega wymaga aby dla zaspokojenia wlasnej ciekawosci ktos lamal przepisy i sprawdzal ile spali przy 160 lub 170 km/h

, bo moze bedzi to niewiele mniej niz przy 110 km/h

Osobiscie uwazam ze inzynierowie w zalozeniu straja sie tak dobrac przelozenia skrzyni i przebieg mocy oraz momentu aby silnik byl najekonomiczniejszy przy plynnej jezdzie z predkoscia przelotowa bliska predkosci dozwolonej czyli mowimy o przedziale 90-130 km/h. Idac dalej tym tropem mozna wysnyc wniosek ze im wyzsza predkosc tym wyzsza moc potrzebna do jej osiagniecia a skoro moc to i wykonana praca. Zgodnie z prawami fizyki nizsza predkosc to nizsze spalanie. Tak wiec ograniczajac podany wuzej przedzial predkosci mamy zakres 90-110 km/h czyli tu spalisz naj mniej. Teraz zwroc uwage na obroty silnika przy tej predkosci na 5 biegu powinny byc w granicach optymalnego momoentu obrotowego czyli jeszcze nie max ale juz cos jest ..... i tak mozesz zauwazyc ze nie 110 ale np 115 km/h jest ok. Teraz styl jazdy. Prosta zasada nie osiagasz obrotow max, najlepiej wcale nie doprowadzaj do potrzeby hamowania i rozpedzania, wyprzedzaj ze stala predkoscia nie cisnij gazu do oporu staraj sie utrzymac stala predkosc myslac na drodze jak jechac by nie zwolnic ani nie musiec przyspieszac

Jadac caly czas 90-100 km/h spalilem moim 2.5 TDI 5.7 L oleju na 100 km.