.: AUDI KLUB POLSKA :. https://www.audiklub.org/ |
|
napęd quattro https://www.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=3854 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | nivre [ 26.mar.2004 10:59:05 ] |
Tytuł: | napęd quattro |
Witam wszystkich. prosiłbym o małą pomoc. che kupic sobie audi 90 20v quattro z 89r. i prosilbym o kilka rad na co mam zwrocic szczegolnie uwage przy zakupie tego autka. chodzi mi glownie o naped (czy nie jest walniety albo sie nie konczy), bo pozniej wydawac mase pieniedzy na taki naped mija sie z celem. i moze ma jeszcze ten model jakies bolaczki, na ktore trzeba zwrocic uwage? prosze o pomoc. z gory dziekuje i pozdrawiam wszystkich. |
Autor: | hans [ 26.mar.2004 11:03:44 ] |
Tytuł: | |
jezeli chodzi ci o ten egzemplarz z Rzeszowa z allegro to z tego co pisze wlasciciel to model jest warty uwagiu ... niemniej jednak nie raczyl odpisac mi na maila ... co do quattro ... tam sie nie ma co psuc ![]() p.s. jako ze na tym forum jest zasada i osobne forum do witania to witam ziomala ![]() |
Autor: | nivre [ 26.mar.2004 11:18:55 ] |
Tytuł: | |
tak chodzi o ta z rzeszowa. jutro jade ja ogladac i dlatego chcialem sie czegos dowiedziec. do tej pory mialem tylko przednio napedowki. i myslalem ze moze trzeba sprawdzic czy np. tylny naped nie siedzi albo blokada mechanizmu. moze warto to sprawdzic? tylko nie wiem jak ![]() |
Autor: | hans [ 26.mar.2004 11:24:04 ] |
Tytuł: | |
sprawdz tylko czy jest tylni most ... jakby cos bylo z tym nietak to auto by wogole nie jezdzilo ... a roznice poczujesz juz jak tylko bedziesz chcial ostrzej ruszyc na sliskiej nawierzchni badz drodze gruntowej ... innymi slowy ... nie ma sie co zastanawiac ... ![]() |
Autor: | nivre [ 26.mar.2004 12:05:24 ] |
Tytuł: | |
dzieki za odpowiedz i sorki ze zawracam Ci tylek ![]() i jeszcze jak bys mi wytlumaczyl w jakich sytuacjach wolno i nie wolno wlaczac blokade, i co ona tak naprawde blokuje? tylko tylne kola? czy ten guzik kolo recznego w 90 to jest moze zalaczanie tylnego napedu, a nie tak jak mi sie wydaje blokada mechanizmu roznicowego? dzieki z gory za odpowiedzi i sorki ze pytam o takie banaly ![]() |
Autor: | hans [ 26.mar.2004 12:21:34 ] |
Tytuł: | |
nie pytasz o banaly ... ten przycisk to blokada tylniego mechanizmu roznicowego ktora wlacza sie tylko na postoju a wylacza sie albo recznie albo automatycznie po przekroczeniu 25 km/h ...sluzy ona w zasadzie do niczego bo przy tym typie napedu na 4 koal 90% mozliwosci auta to centrlany mechanizm roznicowy ... ja, jezdzac ponad 2 lata jesdzcze ani razu nie korzystalem z tego przycisku a przynajmniej nie pomogl mi on w niczym ( raz wbilem sie do rowu a tylko jedno kolo dotykalo nawierzchni drogi ... bezzasadne byly moje przypuszczenia ze jedno kolo dotykajace do oblodzonej drogi wyciagnie ponad 1,5 tony auta zarytego w ziemi przechylonego w dol pod katem 30%) ... co innego blokady dyfrow w starym quattro ... tam nie bylo torsena a zwykly zeszperowany mechanizm roznicowy ... takze przy sytuacjach zakopania sie wymagane bylo zalaczenie najlepiej obu blokad ... srodkowej i tylniej ... ale o tym to za jakis czas jeszcze bede sie rozpisywal ![]() |
Autor: | pilachgt [ 26.mar.2004 22:55:30 ] |
Tytuł: | |
Witam. Hans nie zgodze sie z toba, ze blokada nic nie daje. Na sniegu i na lodzie jest duzo lepsze prowadzenie samochodu, glownie na zakretach, lepiej tez na blokadzie baki sie kreci(oczywiscie snieg i lod). I to nie prawda, ze nie mozna skrecac kolami jak ma sie ja wlaczona. Ja mam tak zrobione, ze przy 25 sie nie wylacza, wiec mozna po sniegu szalec ![]() |
Autor: | piotr [ 27.mar.2004 00:05:17 ] |
Tytuł: | |
pilachgt napisał(a): ......I to nie prawda, ze nie mozna skrecac kolami jak ma sie ja wlaczona. Ja mam tak zrobione, ze przy 25 sie nie wylacza........
a potem że quattro się psuje.... fuj. ja dzisiaj latałem po błotku moim, takim że na podwoziu się wieszał... zakopywał się do połowy kół ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Ataman70 [ 27.mar.2004 08:19:47 ] |
Tytuł: | |
piotr napisał(a): pilachgt napisał(a): ......I to nie prawda, ze nie mozna skrecac kolami jak ma sie ja wlaczona. Ja mam tak zrobione, ze przy 25 sie nie wylacza........ a potem że quattro się psuje.... fuj. ja dzisiaj latałem po błotku moim, takim że na podwoziu się wieszał... zakopywał się do połowy kół ![]() ![]() ![]() ![]() Ale żeś się ubawił ![]() |
Autor: | hans [ 27.mar.2004 08:45:25 ] |
Tytuł: | |
pilachgt napisał(a): Witam. Hans nie zgodze sie z toba, ze blokada nic nie daje. Na sniegu i na lodzie jest duzo lepsze prowadzenie samochodu, glownie na zakretach, lepiej tez na blokadzie baki sie kreci(oczywiscie snieg i lod). I to nie prawda, ze nie mozna skrecac kolami jak ma sie ja wlaczona. Ja mam tak zrobione, ze przy 25 sie nie wylacza, wiec mozna po sniegu szalec
![]() ![]() ![]() |
Autor: | pilachgt [ 27.mar.2004 17:36:31 ] |
Tytuł: | |
Hans az o 120 mi nie chodzilo. Chodzilo mi o to , ze duzo lepsze jest prowadzenie po torze na KJSach gdzie zakrety sa ciasne i rzucanie dupki pomaga, a tam takich predkosci sie nie lapie jak 120. Po drogach, nawet jak byly sliskie, nie jezdzilem na blokadzie. O suchym nic nie pisalem, bo to chyba oczywiste, ze na asfalcie sie to popsuje, bo tak jak pisales, jak kola sie skreca, one maja inna predkaosc, a ze nie sa w stanie zerwac przsyczepnosci, to wtedy kare ma mechanizm roznicowy i skrzynia. Ja tylko pisalem o sniegu i lodzie, ze lepsze jest prowadzenie i przod tak nie ucieka mocno jak to w s2 jest. Na sniegu i lodzie nie ma prawa sie popsuc. Pozdrawiam |
Autor: | hans [ 27.mar.2004 17:57:41 ] |
Tytuł: | |
rozumiem ze w twoim mniemaniu "lepsze prowadzenie" to znaczy tyle samo co bardziej nadsterowny ![]() ![]() |
Autor: | pilachgt [ 27.mar.2004 22:32:32 ] |
Tytuł: | |
Zgadza sie Hans. Na codzien to sie nie przyda, a w pierwszym poscie zapomnialem dodac ze chodzi mi o jazde bokami, albo o jazdy KJSowe. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |