| .: AUDI KLUB POLSKA :. https://www.audiklub.org/ |
|
| AUDI A6 C4 2,5 TDI https://www.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=53163 |
Strona 1 z 2 |
| Autor: | rafal102 [ 16.sty.2007 14:05:01 ] |
| Tytuł: | AUDI A6 C4 2,5 TDI |
Witam jestem tu nowy i zamierzam kupić Audi jak w temacie, chciałbym się o niej duzo dowiedzieć, czytałem troche juz na forum, ale wiadomo zawsze może wyjdzie coś nowego. z Tego co wiem to w A6 były dwa rodzaje 2,5 tdi AAT i AEL chciałbym się dowiedzieć czym się różnią, który jest lepszy, mniej zawodny. I również chciałbym dowiedzieć jjak spisuje się naped quattro w tym aucie. Również interesuje mnie co się w nich czesto psuje jaki koszt naprawy. I czy jest jakaś różnica w rocznikach 1994 a 1997..? czy w 1997 zostało coś poprawione..?? bede na prawdę bardzo wdzięczny. |
|
| Autor: | ADAM 12 [ 16.sty.2007 14:22:22 ] |
| Tytuł: | |
AAT od AEL różnią się osprzętem. Osobiście brał bym AEL-a.Auto naprawdę ciężko zajechać.Mocne i trwałe silniki. Modele C4 mają bardzo solidne zawieszenia, co jest ogromnym plusem na naszych drogach.Napęd quattro w tym modelu sprawuje się wyśmienicie.Jeśli zadbasz o stan oleju oraz zerkniesz okiem raz na jakiś czas na most czy nie ma wycieków nie zaznasz problemów z tym napędem. Najczęstrze usterki tych silników to padające koła pasowe z tłumikiem drgań skrętnych (koszt około 500zł) nastawniki pomp wtryskowych (przegnite styki) i czasami po dłuższym przebiegu wtryski.Lecz ostatnia pozycja to przypadłość prawie każdego diesla. Auto ma troszkę "pontonowatą" charakterystykę zawieszenia.Można powiedzieć ze zachowuje się jak statek
Ale pomimo tego jest bardzo komfortowe. Silnik ma lekką turbodziurę do 2 tyś.później zaczyna się zabawa .
Ogólnie auto jest jedną z najbardziej udanych konstrukcji jakie Audi wyprodukowało. Szukaj A6C4 2,5TDi AEL quattro Avant. Będziesz zadowolony |
|
| Autor: | rurbi [ 18.sty.2007 09:59:57 ] |
| Tytuł: | |
AAT 115KM AEL 140KM Sam takim jezdze, kumpel tez ma takiiego klekota ogolnie jestesmy bardzo zadowoleni i polecamy.Faktycznie do ok 2100-2200 jezdzi normalnie a potem super. Ale nie ma co ukrywac koszty czesci eksploatacyjnych sa duze np: koszt calego rozrzadu 2 paski ,2 napinacze,1 rolka, pompa wodna, pasek wieloklinowy,nap. paska wieloklinowego to koszt w detalu ok.1200zl. bez wymiany(wymiana czasochlonna bo trzeba caly przod odkrecic).Co do zawieszenia, chamulcow, ukladu kier. to sa super,solidne materjaly.Spalanie w trasie ok 5 l a w miescie ok 7.5 bez trudu przy normalnej jezdzie. |
|
| Autor: | Baskecior [ 18.sty.2007 10:36:17 ] |
| Tytuł: | |
Wszystko to co napisano to prawda, ale wątpliwości mam co do 2 rzeczy: - tych 5 litrów w trasie, tym bardziej że kolega pytał o quattro
- "lekkiej" turbodziury - w AEL`u jest turbodziura jak stodoła
Poza tym AEL+q - świetny wybór. Stare mocne silniki, solidne zawieszenie i duże, wygodne wnętrzne. |
|
| Autor: | Murdzi [ 18.sty.2007 11:15:40 ] |
| Tytuł: | |
Witam. Nie chciaiłem zakładać nowego tematu, więc odświeżę ten |
|
| Autor: | ADAM 12 [ 18.sty.2007 12:31:34 ] |
| Tytuł: | |
Ja bym kupił automata.Dlaczego?? Bo lubię
Skrzynie trwałe i dobre. |
|
| Autor: | rafal102 [ 18.sty.2007 13:55:08 ] |
| Tytuł: | |
Co do manual a automat, to ludzie którzy nigdy nie jeżdzili na automacie bardzo się go boja , boja sie że jedzić nie beda umieli i boja sie o to że się może zepsuć, a Ci co jezdza to by jej nie zamienili na manual.. Ja jednaj jestem zwolennikiem manualu, bo lubie sam ustalać jak chcem jechać a nie lubie jak robi to za mnie automat, choć oczywiście wygoda jest bardzo duza w automacie.. Ja troche czytałem i widze, że szukam dobre auto i bede teraz uparcie go szukał. Oczywiście jest duzy problem ze znalezieniem audi quattro która nie jest lub nie była puknięta ale do wytrwałych świat należy..
|
|
| Autor: | Baskecior [ 18.sty.2007 14:19:13 ] |
| Tytuł: | |
Nie wiem czy występowała opcja C4/A6 Avant AEL quattro automat, ale jeśli tak - stojąc przed takim zakupem nie wahałbym się ani chwili. Tam siedzi stary poczciwy automat, który jeśli jest zadbany - nie ma szans się posypać. |
|
| Autor: | rafal102 [ 18.sty.2007 15:13:03 ] |
| Tytuł: | |
nie musi występować bo w quattro musi być manual ..
|
|
| Autor: | Murdzi [ 18.sty.2007 17:33:00 ] |
| Tytuł: | |
Czyli mówicie - nie bać się automatów? |
|
| Autor: | ADAM 12 [ 18.sty.2007 20:10:12 ] |
| Tytuł: | |
Murdzi napisał(a): Czyli mówicie - nie bać się automatów? Pojeździsz,zadbasz to będziesz wiedział O CO CHO Ja teraz kupiłem (wg niektórych i wg Dekry) najbardziej awaryjne auto. Nie boję się bo jak się dba to się ma. Cytuj: Nie wiem czy występowała opcja C4/A6 Avant AEL quattro automat
Nie wypodukowano ani sztuki Szukałem.
|
|
| Autor: | Darek K [ 18.sty.2007 21:46:19 ] |
| Tytuł: | |
ja bym wybral jednak manual,....bo sam jezdze AAT z 6 biegowa, manualna skrzynia |
|
| Autor: | ADAM 12 [ 18.sty.2007 22:02:43 ] |
| Tytuł: | |
Cytuj: (wydaje mi sie, ze co 30-40 tyskm)
Co 60tyś. W manualu co 120tyś Koszt oleju do ASB 15zł x 4 Filtr 40zł Wymiana 10zł Koszt 110zł Olej do MSB 3 x 40zł Wymiana 10zł Koszt 130zł Niby manual wyjdzie taniej...ale czym jest taniość w porównaniu z jazdą automatem
|
|
| Autor: | rurbi [ 19.sty.2007 09:49:48 ] |
| Tytuł: | |
Cytuj: baskecik
Wszystko to co napisano to prawda, ale wątpliwości mam co do 2 rzeczy: - tych 5 litrów w trasie, tym bardziej że kolega pytał o quattro - "lekkiej" turbodziury - w AEL`u jest turbodziura jak stodoła ad 1. tak tak ja mam 6 biegow ad 2. jak mialem dawke na pompie ustawiona na ok.7mg (po uszczelnieniu pompy u pompiarza) to faktycznie byl strasznie zamulony do ok 2500rpm ale zmienilem na 4.4 i ciagnie ladnie od samego dolu i az tak tej dziury nie czuc. |
|
| Autor: | BiLu [ 19.sty.2007 10:48:30 ] |
| Tytuł: | |
ad.1 - przelozenie 5 biegu w piatce jest takie same jak 6 biegu w szostce ad.2 - moze turbodziura jest nieodczuwalna bo powyzej 2500 obr/min jest zmulony i caly zakres jest dziura? |
|
| Autor: | rafal102 [ 19.sty.2007 16:28:56 ] |
| Tytuł: | |
To w jakim przedzale pracuje turbina..?? ma aż tak mały zakres./.?? ale to jezeli jest jak mysle to dlatego ma pewnie mniejsze przełożenia i 6 biegów żeby lepij trzymał sie w przedziale pracy turbinki..
|
|
| Autor: | ADAM 12 [ 19.sty.2007 17:13:16 ] |
| Tytuł: | |
rafal102 napisał(a): To w jakim przedzale pracuje turbina..?? ma aż tak mały zakres./.?? ale to jezeli jest jak mysle to dlatego ma pewnie mniejsze przełożenia i 6 biegów żeby lepij trzymał sie w przedziale pracy turbinki..
![]() Efektywne pompowanie zaczyna się od około 2tyś.Wcześniej to zwykły 2,5D |
|
| Autor: | rafal102 [ 19.sty.2007 18:33:31 ] |
| Tytuł: | |
a torbina jest wytrzymała..?? jak to się prezentuje..??/ |
|
| Autor: | djastrzebski [ 19.sty.2007 23:45:33 ] |
| Tytuł: | |
Ja mam 2,5 TDI AEL z 97 od lutego 2006. Mam przejechane 220000 km (od lutego zrobiłem prawie 40 tys) i nie miałem żadnych kłopotów. Turbinka póki co nie sprawia żadnych kłopotów, nie bierze oleju nawet jak śmiga się autobaną 180-190. Kiedyś miałem malucha (nówka) i palił przy 90-100 ok 6,5/100, A6 też tyle spali tyle ze przy troche szybszej jezdzie
Polecam |
|
| Autor: | blejk [ 20.sty.2007 21:25:07 ] |
| Tytuł: | |
mam do sprzedania A6 C4 2,5 tdi quattro sedan , jak coś to na priva
|
|
| Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 2 |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|