| .: AUDI KLUB POLSKA :. https://www.audiklub.org/ |
|
| A8 rocznik 2002-2005 4.0 - 4.2 TDi https://www.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=60874 |
Strona 1 z 2 |
| Autor: | zderek [ 09.cze.2007 00:38:50 ] |
| Tytuł: | A8 rocznik 2002-2005 4.0 - 4.2 TDi |
Witam, mam zamiar nabyc A8 4.0-4.2 TDi, nie mialem wczesniej zadnego Audi wiec nie za bardzo wiem na co zwracac szczegolnie uwage w tym modelu. Z gory dziekuje za pomoc - gdybyscie znalezli tez gdzies w necie jakies ogloszenia o sprzedazy (warte w/g was uwagi) to prosze o linki. Dzieki |
|
| Autor: | Dred [ 09.cze.2007 10:51:13 ] |
| Tytuł: | |
kupując takie autko zwróć uwagę na to czy aluminium nie jest pogięte sprawdź zawiechę (pneumatykę) podepnij się pod kompa, posprawdzaj MMI i ekran czy wyjeżdża i się chowa ( niektórzy użytkownicy narzekają na to, że nie działa nie przyznając się , iż wcześniej ręcznie to składali i popsuli )
sprawdź przebieg , bo nawet 2 -3 letnie auta potrafią mieć po 200 tysi generalnie kupując takie auto to podjedź do serwisu aby wszystko zweryfikowali myślę, że 500 PLN nie jest wygórowaną kwotą wydając ponad 100 tysi i jak jedziesz oglądać autko , to weź ze sobą osobe , która się na tym zna i potrafi ostudzić Twój zapał !!!! |
|
| Autor: | Pablo200 [ 09.cze.2007 13:26:49 ] |
| Tytuł: | |
Witaj, 4.2 to nowsza konstrukcja ktora zastapila 4.0 coz piekna sprawa polacam chyba najlepszy silnik diesla w tej klasie na swiecie Mam nadzieje ze dysponujesz conajmniej 250 tys wolnej kasy bo ponizej bedzie ciezko znalezc cos wartego uwagi Jezeli chodzi o sprawdzenie autka to tylko serwis lub ktos z vag can wszystko pieknie w 5 sekund sie wyswietli Ja aktualnie smigam 3.0 i to mi wystarcza jak narazie Jak masz wiecej pytan to PW |
|
| Autor: | Piotruś [ 09.cze.2007 20:04:04 ] |
| Tytuł: | |
Modele 4.0 i 4.2 TDi to zupełnie inna półka techniczna niż np. 3.0TDi. Niestety - zdarzają się egzemplarze z mniej/bardziej wadliwą elektroniką, dlatego ja bym Ci sugerował - oprócz standartowej diagnostyki - sprawdzić działanie wszystkiego co tylko możliwe. Jeżeli cokolwiek wzbudzi podejrzenia - odpuść ofertę. Po pierwsze dlatego, że nie ma w PL takiego ASO, które potrafi właściwie zlokalizować / zdiagnozować źródło usterki, po drugie dlatego - że zrobią wszystko żeby uniknąć odpowiedzialności z tytułu dobrej woli producenta, gwarancji AUDI+, o Mobility-Garantie nie wspominając. Z drugiej strony są tzw. "serwisy niezrzeszone" naprawiające fachowo/skutecznie wszystko "jak leci" (osobiście znam jeden w pełni kompetentny serwis), jednak koszty takich napraw są kosmiczne - głównie z powodu pozaziemskich cen części zamiennych (a możesz mi wierzyć - jest co naprawiać ...). Skutek tego wszystkiego jest taki, że w razie usterki poważniejszej niż spalona żarówka - jedyną szansą przed bankructwem - jest zaprzyjaźnienie się w dobrym ASO AUDI ale w DE. Dla malkontentów - nie prowokuję flamewars. To, że PL-ASO nie ma niczego wspólnego z prawdziwym serwisem Audi - to nie moja wina ... . Takie są fakty obiektywne, a masakrycznie niski poziom obsługi mogę udowodnić nieskończoną wręcz liczbą przykładów (najczęściej bardzo bolesnych i kur...wsko kosztownych przykładów). PS: Ktoś wspominał o skutecznym zdiagnozowaniu omawianego modelu A8-ki VagCom-em ... . Rozumiem, że był to tylko nieprzemyślany żart ? |
|
| Autor: | Dred [ 09.cze.2007 20:20:19 ] |
| Tytuł: | |
diagnostyka to Vasem Piotruś mam tylko jedno ALE do Twojej wypowiedzi w Polsce nie ma "dobrej woli producenta(Audi) " w PL ludzie strasznie narzekają na serwisy i jeśli ta opinia się nie zmieni to Audi nie wprowadzi w PL dobrej woli. Po drugie gwarancja mobilności obowiązuje auta zakupione w PL a nei sprowadzane ( to jakby kolega chciał kupić auto z poza PL ) po za tym nie obwiniajmy ASO za rozpatrywanie gwarancji , bo to nie one ponoszą koszta tylko KT |
|
| Autor: | Piotruś [ 09.cze.2007 21:12:19 ] |
| Tytuł: | |
Dred napisał(a): Piotruś mam tylko jedno ALE do Twojej wypowiedzi w Polsce nie ma "dobrej woli producenta(Audi) " Dred - o jakości PL-ASO wspomniałem tylko i wyłącznie po to, żeby "psychicznie" przygotować naszego Kolegę na to co realnie go czeka - już po zakupie auta. Nie było moim celem podejmowanie jakiejkolwiek polemiki z Tobą, bo jest dla mnie logiczne, że "musisz" bronić swojego chlebodawcy ) chyba jednak funkcjonuje , skoro korzystałem z niej osobiście. I to dosyć dawno, bo na początku roku 2004 (dotyczyło Passata 2.5TDi 4motion 02').Dred napisał(a): w PL ludzie strasznie narzekają na serwisy i jeśli ta opinia się nie zmieni to Audi nie wprowadzi w PL dobrej woli. Nooo nieeee. Tu już chyba przesadziłeś Według mnie powinno być zuuuupełłłnie na odwrót ale z tego co oznajmiłeś powyżej widać PL-AUDI nie zauważyło, że komuna skończyła się w 1990 roku (teoretycznie...).Dred napisał(a): Po drugie gwarancja mobilności obowiązuje auta zakupione w PL a nei sprowadzane ( to jakby kolega chciał kupić auto z poza PL ) Być może tak by chcieli w Poznaniu i być może tak wam (pracownikom) mówią (?). Ja jakoś nie znajduję w stosownej "instrukcji" żadnego punktu, ż którego wynikałoby ograniczenie terytorialne tego odpłatnego produktu... . Nie pamiętam większych problemów z realizacją Mobility w przypadku samochodów obcokrajowców, które uległy awariom w PL (oczywiście mam na myśli awarie / zdarzenia objęte "pakietem"). Znam też ciekawy przypadek - nie związany coprawda z Mobility ale z rękojmią, której nie sposób wyegzekwować od PL-ASO. Dostrzegam jednak analogię polegającą na tym, że gdyby Mobility nie obowiązywało samochodów spoza polskiej sieci, to byłoby to naruszeniem warunków wynikających z certyfikatu ISO ... . Zresztą - nawet gdyby Mobility była ograniczona terytorialnie, to zgodnie z tym co napisałem w innym miejscu - pod warunkiem zapłaty kilkuset EUR (>400EUR) raz na 3 lata - można kontynuować gwarancję w DE ... . Generalnie - same sprzeczności .Dred napisał(a): po za tym nie obwiniajmy ASO za rozpatrywanie gwarancji , bo to nie one ponoszą koszta tylko KT
Nic dodać, nic ująć - dokładnie w tym miejscu "pies został pogrzebany" ... . "Świetna" pointa oraz perfekcyjne potwierdzenie tego, co napisałem w poprzednim "poście" .
|
|
| Autor: | Dred [ 09.cze.2007 22:46:43 ] |
| Tytuł: | |
Piotruś napisał(a): Nie było moim celem podejmowanie jakiejkolwiek polemiki z Tobą, wiem wiem już gadaliśmy na ten temat ![]() Piotruś napisał(a): jest dla mnie logiczne, że "musisz" bronić swojego chlebodawcy ja nikogo nie bronie , nie chce mi się i nie mam powodu , bo sam wiem jak jest Piotruś napisał(a): No ale skoro zareagowałeś na moje słowa, to śpieszę Cię poinformować ... że "dobra wola" chyba jednak funkcjonuje to nie jest do końca tak , generalnie w PL to nie funkcjonuje i ASO nie musi się do tego ustosunkowywać (pozytywnie) oczywiście odpisać muszą w ciągu 14 dni , bo inaczej przyjmują Twoje roszczenia , jednak mało kto wie , że można coś takiego sobie załatwić . napisałem , że to nie działa , bo generalnie w PL nei jest to stosowane i osobiście nie spotkałem się z pozytywnym załatwieniem sprawy Piotruś napisał(a): Nooo nieeee. Tu już chyba przesadziłeś Według mnie powinno być zuuuupełłłnie na odwrót ale z tego co oznajmiłeś powyżej widać PL-AUDI nie zauważyło, że komuna skończyła się w 1990 roku (teoretycznie...).niestety ale takie są realia gadałem z gościem zajmującym się gwarancjami i właśnie od niego jest to info komentować mi się tego nawet nie chce , ale dopóki jakość serwisu sięnie poprawi a przez to opinia o PL serwisach to nei będzie "dobrej woli" Piotruś napisał(a): Być może tak by chcieli w Poznaniu i być może tak wam (pracownikom) mówią (?). Dożywotnia gwarancja mobilności to bezpłatne holowanie do najbliższego ASO i użyczenie auta na czas naprawy i jest kilka ALE 1 auta kupione w PL (szczerze to nigdy nie wczytywałem się w tę "indstrukcję" i chętnie to posprawdzam) 2 auto jest bezpłatnie użyczone "na czas trwania naprawy" . Mam tutaj na myśli czas jaki jest określony w Elsie, a nie rzeczywisty czas jaki mechanik spędził przy aucie Gwarancja jest też płatna .60 PLN do każdego przeglądu ( co roku) Piotruś napisał(a): Nic dodać, nic ująć - dokładnie w tym miejscu "pies został pogrzebany"
... . "Świetna" pointa oraz perfekcyjne potwierdzenie tego, co napisałem w poprzednim "poście" .nawet nie chce mi się tego komentować |
|
| Autor: | zderek [ 10.cze.2007 01:04:55 ] |
| Tytuł: | |
Panowie, dzieki za rady, troche mnie przestraszyliscie
ale dzieki temu mam nadzieje kupic dobry egzemplarz. Osobicie wole krajowe auta, ale jsli znajde cos ciekawego spoza naszego kraju to tez sie zastanowie. Dla mnie to bedzie przesiadka z 5.6 v12 benzyny wiec pewnie mocno odczuje , co do serwisow mam doswiadczenia z serwisami bmw i toyoty i mysle ze niewiele moze mnie zaskoczyc (od naciagactwa, po udawanie w stylu "wiem co jest nie tak i chyba to bylo tu gdziues pod maska...."
Udalo mi sie jakos przekonac zone do silnika wiekszego niz 3.0 wiec zle nie jest
jak juz wypatrze kilka ofert i znajde kogos kto ze mna je pooglada to zdam relacje - oczywscie zanim kupie odwiedze ASO.
|
|
| Autor: | Pablo200 [ 10.cze.2007 02:59:23 ] |
| Tytuł: | |
Polecam silnik 5.2 V10 |
|
| Autor: | dejf [ 10.cze.2007 19:10:37 ] |
| Tytuł: | |
Tu masz dobrą sztukę
http://www.mobile.de/SIDHQicd51FPe4zgiA ... 259047905& Normalnie drgawki jak sie patrzy na to auto
extreme excitement
|
|
| Autor: | Dred [ 11.cze.2007 14:03:12 ] |
| Tytuł: | |
ja tylko jeszce kilka słówek w kwestii wyjasnienia tej gwarancjii mobilności. W jakich sytuacjach obowiązuje Dożywotnia Gwarancja Mobilności Audi?? Świadczenia w ramach programu D G M A pomogą w razie awarii, wypadku, kradzieży oraz w innych przypadkach unieruchomienia pojazdu wskutek rozładowania akumulatora, zagubienia lub złamania kluczyków służących do jego uruchomienia, przebicia opony , braku paliwa w zbiorniku pojazdu. Innymi słowy - w niemalże każdej sytuacji, która uniemożliwi kontynuację podróży samochodem. Kto jest objety programem D G M A ?? D G M A obejmuje kierowcę ZAREJSTROWANEGO W POLSCE pojazdu oraz pasażerów odbywających w momencie wystąpienia zdarzenia objętego programem) podróż tym pojazdem. Liczba podróżujących osób nie może być większa od dopuszczalnej dla danego pojazdu, określonej w dowodzie rejstracyjnym . Jaki obszar obejmuje program D G M A ?? D G M A zapewnia pomoc w przypadku zdarzeń powstałych na terytorium Polski oraz : Andory , Austrii, Belgii, Bługarii, Ceuty, Chorwacji, Cypru, Czech , Danii, Estonii, Finlandii, Francji, Gibraltaru, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Irlandii, Islandii, Serbii i Czarnogóry, Izraela, Lichtensteinu, Litwy, Łotwy, Luksemburga, Macedonii <Malty, Monako, Niemiec, Norwegii, Portugalii, Rumunii, San Marino, Słowacji, Słowenii, Szwecji, Szwajcarii, Tunezji, Turcji ( tylko część europejska), Watykanu, Węgier, Wielkiej Brytanii, Włoch. Kto ma prawo do kożystania ze świadczeń w ramach programu D G M A ?? D G M A obowiązuje od daty sprzedaży samochodu do pierwszej inspekcjii serwisowej z gwarancją mobilności, jednak nie dłużej jak 24 mioesiące. W kolejnych latach prawo do korzystania z programu uzależnione jest od spełnienia określonych warunków: 1 Wykonywania okresowych, zależnych od czasu eksploatacji lub przebiegu samochodu, inspekcjii serwisowych z gwarancją mobilności w serwisach Partnerów Serwisowych Audi , potwierdzonych wpisem do książki serwisowej samochodu. 2 Dokonywania napraw , wymiany części i materiałów eksploatacyjnych zalecanych przez Audi AG i Partnera Serwisowego Audi. D G M A udzielana jest oraz przedłużana kazdorazowo po dokonaniu wymaganej, okresowej , zależnej od czasu eksploatacji lub przebiegu samochodu, inspekcji serwisowej z gwarancją mobilności w serwisach Partnera Serwisowego Audi. |
|
| Autor: | tqmeh [ 11.cze.2007 18:31:02 ] |
| Tytuł: | |
Witam "a ja wrzucę kamyczek do ogródka" nowego A8 jak dla mnie to kolejny bubel po 2,5V6, dlaczgo? : -120-160 tys łozyska w piastach, -120 tys zatarły sie wycieraczki, -po 100tys kłopoty z stabilizacja auta i xenonow, -po 160tys pompa wody-wirnik sie ukrecił wiec ja za taką kase to masakra a to tylko wazniejsze sprawy, ponad to (jak juz koledzy pisali) auta kilkuletnie z przebiegiem 200tys Pozdr |
|
| Autor: | atal [ 11.cze.2007 19:28:28 ] |
| Tytuł: | |
tqmeh napisał(a): Witam
"a ja wrzucę kamyczek do ogródka" nowego A8 jak dla mnie to kolejny bubel po 2,5V6, dlaczgo? : -120-160 tys łozyska w piastach, -120 tys zatarły sie wycieraczki, -po 100tys kłopoty z stabilizacja auta i xenonow, -po 160tys pompa wody-wirnik sie ukrecił wiec ja za taką kase to masakra a to tylko wazniejsze sprawy, ponad to (jak juz koledzy pisali) auta kilkuletnie z przebiegiem 200tys Pozdr straszne
|
|
| Autor: | Baskecior [ 12.cze.2007 07:45:19 ] |
| Tytuł: | |
tqmeh napisał(a): Witam
"a ja wrzucę kamyczek do ogródka" nowego A8 jak dla mnie to kolejny bubel po 2,5V6, dlaczgo? : -120-160 tys łozyska w piastach, -120 tys zatarły sie wycieraczki, -po 100tys kłopoty z stabilizacja auta i xenonow, -po 160tys pompa wody-wirnik sie ukrecił wiec ja za taką kase to masakra a to tylko wazniejsze sprawy, ponad to (jak juz koledzy pisali) auta kilkuletnie z przebiegiem 200tys Pozdr Oj faktycznie masakra ... same defekty silnika
|
|
| Autor: | dejf [ 12.cze.2007 09:26:31 ] |
| Tytuł: | |
tqmeh napisał(a): Witam
"a ja wrzucę kamyczek do ogródka" nowego A8 jak dla mnie to kolejny bubel po 2,5V6, dlaczgo? : -120-160 tys łozyska w piastach, -120 tys zatarły sie wycieraczki, -po 100tys kłopoty z stabilizacja auta i xenonow, -po 160tys pompa wody-wirnik sie ukrecił wiec ja za taką kase to masakra a to tylko wazniejsze sprawy, ponad to (jak juz koledzy pisali) auta kilkuletnie z przebiegiem 200tys Pozdr Skad takie dokladne dane?
|
|
| Autor: | tqmeh [ 12.cze.2007 10:01:18 ] |
| Tytuł: | |
[/quote] Skad takie dokladne dane? [/quote]
znam osobiscie osobe ktora kupila takie nowe auto caly mechanizm wycieraczek wymienialem sam osobiscie, tak sie wszystko a aluminium zatarło ze dopiero w imadle mozna bylo cokolwiek ruszyć Pozdr |
|
| Autor: | rafala6 [ 12.cze.2007 10:26:44 ] |
| Tytuł: | |
Żeby tylko takie problemy były to tą A8 biore w ciemno
|
|
| Autor: | Morgi [ 12.cze.2007 10:29:22 ] |
| Tytuł: | |
dokładnie
|
|
| Autor: | Simpson [ 12.cze.2007 10:48:15 ] |
| Tytuł: | |
Nowe auto i wycieraczki nie zmieniane w serwisie? Toż to ewidentna wina właściciela. Auto nie było na bieżąco serwisowane!
PS. chyba tylko w starszych lexusach możliwe było przejechanie 200 tyś bez żadnej awarii (ale też nie we wszystkich )
|
|
| Autor: | tqmeh [ 12.cze.2007 14:18:27 ] |
| Tytuł: | |
Simpson napisał(a): Nowe auto i wycieraczki nie zmieniane w serwisie?
Toż to ewidentna wina właściciela. Auto nie było na bieżąco serwisowane! ![]() PS. chyba tylko w starszych lexusach możliwe było przejechanie 200 tyś bez żadnej awarii (ale też nie we wszystkich )jesli auto jest po gwarancji to co za roznica gdzie? nie chodzi tu o rozrzad czy ABS, a co do "serwisu" czas oczekiwania ----- ile dajecie ?? 2 tyg, a w niemieckim serwisie do dostania od reki, i na 2 dzien auto juz śmiga i jaka jest w tym wina własciciela? za czesto je urzywał? co do auta serwisiwane na bierzaco i nic to nie dało, wybaczcie, ale jak trzeba taką bryke zciagac z drogi bo sie zagotowała i wywaliło cały plyn to chyba jest cos nie tak |
|
| Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 2 |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|