Przecież to nie pryma aprylis

100tkm nakręciłeś w 3 lata uu to rzeczywiscie kupe

, rozumiem 300-400 no.. ale tu jest rozmowa o skrzyni DSG która jest "delikatna" na ingerencje wzrostu mocy (chodzi o diesle), co generalnie świadczy o jej wytrzymalosci, a raczej wytrzymałosci do danego momentu ps/Nm
twin sprzęgło transmisji 
. Wiecie chyba już, że nie toleruję wszelkiej maści automatów, ale to moja sprawa moi znajomi "szlifują stalagmit" na pkt. auto. skrzyń i ciesze sie, ze im się podoba.
Wszystko pewnie po przez to, ze manualna skrzynia biegów najbardziej satysfakcjonuję mnie z jazdy...
Skrzynie DSG dobrze sprawują się w Pb, jezeli jest traktowana normalnie, lecz ciezko ja traktować delikatnie (oczywiście poza odpalaniem z pychu

również zacheca do szybkiej jazdy)
Hydrokinetyczna przekładnia czyli konwencjonalny automat jest dużą, skomplikowaną i delikatną konstrukcją choć dobrze użytkowany będzie trwalszy niż manual nawet.
DSG to skrzynia dwusprzęgłowa, ale bazuje na zwykłej skrzyni manualnej, gdzie obydwa sprzęgła są sterowanie elektronicznie.
(właśnie o tę elektronikę mi chodzi) Jest prostsza, szybsza i mniej skomplikowana od typowego automatu.
Blisko 6 lat doświadczenia Volkswagena w budowania DSG przyniosło efekt w postaci dobrych opinii i wysokiej niezawodności tej skrzyni.
Gorzej się ma to do TDI CR 140ps/170.
Więc auta z przebiegami 90tkm czy też nowe nie mają tego problemu, lecz TUV odnotował już liczne przypadki awarii elektroniki DSG w TDI. Zdecydowanie lepiej to wyglada w Pb.
Ciężko także wyczuć czy te przypadki byly spowodowane debilizmem użytkownika
skrzyni DSG (w języku Audi S-tronic), czy mega koksu i Nm. Czy tez szarych użytkowników.
Myślę, że jako przeciwnik auto.skrzyń wypowiedziałem się obiektywnie
