.: AUDI KLUB POLSKA :. https://www.audiklub.org/ |
|
A4 B6 1.8T Reanimowane by designer https://www.audiklub.org/viewtopic.php?f=33&t=95536 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | designer [ 21.sie.2009 23:07:24 ] |
Tytuł: | A4 B6 1.8T Reanimowane by designer |
Witam, Nadszedł w końcu czas żeby przedstawić moją A4 1.8T 163KM. Postanowiłem ją pokazać i opisać historię reanimacji. To drugie Audi w domu – pierwszym jest S6 C5 4.2 V8 Autko w momencie zakupu przez mnie ( marzec 2009 ) miało na liczniku 262000 km i właściwie do tego czasu jeździło jako auto jakiegoś managera w Niemczech ( w Polsce od listopada 2008 w rękach Ivo ). Na bieżąco było serwisowane w ASO ( to akurat plus ), ale miało też kilka minusów osobiście mnie denerwujących : - ramiona wycieraczek „oblazły” z czarnej farby i widać było gołe aluminium; - wypalone dziury po papierosach na fotelu kierowcy - przetarta skóra na fotelu kierowcy ( przebieg zrobił swoje ) - wytarty włącznik świateł. - brak dekielków na felgach Na dodatek w pewnym momencie padł silnik wycieraczek przednich, więc wymieniłem przy okazji te obdarte pióra wycieraczek. Potem jednodniowa wizyta u tapicera, włącznik nówka i dekielki z Allegro i wydawało się że auto już bliskie ideału….. Ale pojawił się największy problem. Auto kopciło na biało na zimnym silniku i nie była to para wodna jak mi sugerowano ( śmierdziało spalonym olejem ), a bagnet był suchy jak pieprz. Dodatkowo kilka błędów w silniku ( głównie katalizator, sondy lambda, doładowanie itp. ). Wykonałem logi, wrzuciłem na kilka forów, byłem na hamowni w VTG, ale mimo wielu diagnoz ( ubytek płynu chłodniczego przez uszczelkę głowicy, lambdy do wymiany, N75 do wymiany itp. ) objawów nie udało się zlikwidować. Dopiero wizyta u mechanika, rozebranie góry silnika i dodatkowo pomiar ciśnienia na cylindrach dał diagnozę ![]() ![]() ![]() Wszystkie części ori z ASO. Zdjęcia z operacji: ![]() ![]() ![]() ![]() Przy okazji pobytu w warsztacie dokładki zostały pomalowane na kolor: ![]() Cała operacja trwała 2 tygodnie, ale warto było. Po zabiegu zero dymku ![]() Mogłem się teraz zająć wyglądem zewnętrznym autka. Dokładki miałem już w kolorze, więc czym prędzej pobiegłem do ASO i zamówiłem listwy drzwiowe od S4 i czarne grille ( maska i zderzak ). Efekt poniżej: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Autko nareszcie jeździ i wygląda jak trzeba. Kilka słów o wypasie poza standardem: 1) Ori: - Pakiet S-line wewnątrz - Zawieszenie – 20 mm - Sportowe półskórzane fotele z pompowaniem odcinka lędźwiowego - Koła 17” wzór S-Line - Szyberdach - Wszystkie szyby elektryczne 2) Dołożone: - Xenony 5000K - parktronik tył - dokładki na kolor - listwy S4 - czarne grille Plany na przyszłość: - chip u Andrzeja Poniedziałka ![]() Na dzień dzisiejszy jedynym minusem ( niestety nie do dorzezania ) autka jest brak quattro. Gdyby nie to byłby to ideał. Na całe szczęście jest siostrzyczka, która na wypad na narty jest idealna. A „czwórka” nie się kula po mieście….. Amen. PS A i tak cały czas rozglądam się za RS4 B5 |
Autor: | 2rafal7 [ 22.sie.2009 07:40:31 ] |
Tytuł: | |
Na dzień dobry remont silnika, troche bolesne ![]() ![]() |
Autor: | yooo25 [ 22.sie.2009 08:30:07 ] |
Tytuł: | |
fajne auto ale z tym silnkiem to nie było miłe... ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | emge [ 22.sie.2009 10:40:51 ] |
Tytuł: | |
No początek niemiły, ale za to powinien być na dłużej spokój z autkiem ![]() |
Autor: | kontestator [ 22.sie.2009 10:57:53 ] |
Tytuł: | |
histeryzujecie, ze na początek remont silnika jest nie miły. jeśli auto kupujesz dla siebie i masz zamiar nim trochę pośmigać a fura ma juz troche przejechane tak jak w przypadku designera to wypada zrobić to i owo a nie ograniczyć sie do wymiany płynów, olei, i rozrządu. bo wcześniej czy później chociażby powyższe uszczelniacze zaworowe z racji wieku i przebiegu zaczną parcieć wiec lepiej zrobić coś raz a porządnie. a później mieć z bani jakieś dymienie i inne stuki i puki ktoś powie, że po zakupie fury już nie ma na to kasy, no cóż to sprzedaj i kup fiata ![]() designer napisałeś Cytuj: Do wymiany pierścienie tłokowe, uszczelniacze zaworowe no i wiadomo uszczelka pod głowicę ( z planowaniem ). prowadnic zaworowych nie robili? niepotrzebnie traciłeś kasę na hamownie, od razu trzeba był sprawdzić ciśnienie na cylindrach podczas zakupu i diagnoza byłaby szybsz i tańsza ale teraz po robotach to już będziesz sie cieszył i powoził tą piękną sztuką, gratuluje zakupu. szerokości i przyczepności ![]() 2rafal7 napisał(a): :, jednak z drugiej strony po co q do miasta?.
do sprintu spod świateł na mokrej nawierzchni ![]() |
Autor: | myszon90 [ 23.sie.2009 10:18:15 ] |
Tytuł: | |
Ja tam bym się delikatnie mówiąc wqr..ł jakbym zaraz po zakupie samochodu, młodego samochodu za niemałe pieniądze, musiał robić silnik.... ![]() ![]() Samochód b.fajny, ładny......i nie dramatyzujcie, że to ośka.... |
Autor: | sebolec [ 23.sie.2009 11:50:19 ] |
Tytuł: | |
Designer, Twoje auto świetnie wygląda. Podziwiam Cię za dbałość o detale i już wiem, dlaczego niedawno napisałeś, że nie tracisz wiele odsprzedając swoje samochody - w końcu oddajesz je w lepszym stanie niż trafiają w Twoje ręce. Czarne elementy dają fantastyczny efekt. Jeszcze słowo odnośnie zawieszenie - czy aby na pewno jest to standardowy s-line -20mm, a nie coś więcej? Wydaje mi się, że bardzo nisko siedzi. |
Autor: | designer [ 23.sie.2009 16:08:41 ] |
Tytuł: | |
Panowie, dziękuję za miłe słowa. Naprawdę dużo serca ( nie wspominając o kosztach ) włożyłem w to auto żeby doprowadzić je do takiego wyglądu, chociaż i tak nie było strasznym sztruclem jak na swój przebieg. Co ja zrobię, że nie lubię jeździć zaniedbanymi autami ![]() ![]() ![]() Rzeczywiście przyznaję, że na początku była mała załamka jak się o tym dowiedziałem i byłem na siebie zły, że może zbytnio zaufałem przy kupnie ( VAG nic nie pokazał !!! ) i nie prześwietliłem auta jak należy.... Ale stało się, trudno. Co do reszty osprzętu w silniku to poprosiłem przy okazji wybebeszania wszystkiego o sprawdzenie reszty rzeczy i ponoć wszystko jest ok. Na potwierdzenie tego faktu jest to że WSZYSTKIE uszczelki ( oprócz tej pod głowicę oczywiście ) udało się odzyskać i co wiecej użyć ponownie ![]() Auto jest napewno przejściowe tzn planuję nim pojeździć max rok do półtora. Generalnie patrzę po RS4 B5 ( bo mimo wszystko 2.7 BiT jest bardziej ekonomiczne do miasta niż V8 ) i jak trafi się ładna sztuka to B6 pójdzie prędzej pod młotek niż eSa. Ale napewno tanio go nie oddam ![]() |
Autor: | 2rafal7 [ 23.sie.2009 16:22:05 ] |
Tytuł: | |
No myśle, że w RS4 zmieścisz się w 15-16l po mieście. |
Autor: | designer [ 23.sie.2009 16:25:27 ] |
Tytuł: | |
2rafal7 napisał(a): No myśle, że w RS4 zmieścisz się w 15-16l po mieście.
No właśnie, B6 pali 12-13 więc te 15-16 nie ma tragedii. Co innego eSa 22 FIS pokazuje ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | j@cek [ 24.sie.2009 08:15:28 ] |
Tytuł: | |
Jeśli "stylizujesz na schwartz- pakiet " pamiętaj o relingach ![]() ![]() |
Autor: | designer [ 24.sie.2009 09:32:44 ] |
Tytuł: | |
j@cek napisał(a): Jeśli "stylizujesz na schwartz- pakiet " pamiętaj o relingach
![]() ![]() Pamiętam, pamiętam. Jak wrócę z wakacji wezmę się i za to ![]() W pierwszej kolejności chip, a potem polerka lakieru i cała reszta ![]() |
Autor: | maciu [ 24.sie.2009 09:50:33 ] |
Tytuł: | |
z takim zapałem do auta które ma być na półtora roku to byś kupił coś z duszą, wyglądem itp. i restaurował a nie takiego kloca ![]() |
Autor: | designer [ 24.sie.2009 10:28:25 ] |
Tytuł: | |
maciu napisał(a): z takim zapałem do auta które ma być na półtora roku to byś
kupił coś z duszą, wyglądem itp. i restaurował a nie takiego kloca ![]() ![]() ![]() |
Autor: | maciu [ 24.sie.2009 10:38:44 ] |
Tytuł: | |
qmam, szkoda, może kiedyś zreanimujesz jakiegos klasyka ![]() |
Autor: | designer [ 24.sie.2009 10:41:00 ] |
Tytuł: | |
maciu napisał(a): qmam, szkoda, może kiedyś zreanimujesz jakiegos klasyka
![]() Przecież RS4 B5 to klasyk ![]() ![]() |
Autor: | 2rafal7 [ 24.sie.2009 16:38:25 ] |
Tytuł: | |
designer napisał(a): maciu napisał(a): qmam, szkoda, może kiedyś zreanimujesz jakiegos klasyka ![]() Przecież RS4 B5 to klasyk ![]() ![]() Dokładnie, RS4 to "młody klasyk". Teraz spotkac na ulicy taką to naprawde cięższko, po Łodzi jeździ jedna czarna rs4 B5. Chodzą słuchy, że B5 ma lepsze "kopyto" od B7 ![]() |
Autor: | sebolec [ 24.sie.2009 18:45:24 ] |
Tytuł: | |
designer napisał(a): j@cek napisał(a): Jeśli "stylizujesz na schwartz- pakiet " pamiętaj o relingach ![]() ![]() Pamiętam, pamiętam. Jak wrócę z wakacji wezmę się i za to ![]() Jeszcze za tę chromowaną listwę na tylnym zderzaku się weź. ![]() |
Autor: | designer [ 24.sie.2009 20:42:08 ] |
Tytuł: | |
2rafal7 napisał(a): designer napisał(a): maciu napisał(a): qmam, szkoda, może kiedyś zreanimujesz jakiegos klasyka ![]() Przecież RS4 B5 to klasyk ![]() ![]() Dokładnie, RS4 to "młody klasyk". Teraz spotkac na ulicy taką to naprawde cięższko, po Łodzi jeździ jedna czarna rs4 B5. Chodzą słuchy, że B5 ma lepsze "kopyto" od B7 ![]() Ciężko też kupić w Polsce ładną sztukę - liczę że w końcu się uda ![]() ![]() ![]() ![]() Ale nie o tym ten wątek ![]() |
Autor: | maciu [ 25.sie.2009 10:24:29 ] |
Tytuł: | |
designer napisał(a): maciu napisał(a): qmam, szkoda, może kiedyś zreanimujesz jakiegos klasyka ![]() Przecież RS4 B5 to klasyk ![]() ![]() kupisz takiego do reanimacji? ![]() ![]() |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |