.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 15:02:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: dmuchneło 2 bary!
PostNapisane: 27.sty.2004 00:05:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2003 17:13:24
Posty: 547
Lokalizacja: Warszawa
rano w poniedziałek wracałem sobie ze Śląska, zatrzymalem sie na chwilke po drodze, silnika nie gasiłem, podniosłem maske, sprawdziłem jedną rzecz (nic nie dotykałem), ruszyłem, powoli rozpedziełm sie do 110-120 poczym średnio (tak do połowy) wciskając gaz chciałem sie rozpedzać dalej....co poczułem...hmmmm było to bardzo przyjemne, auto dosłownie momentalnie doszło do 170, spojrzałem na zegary a tam 2 bary doładowania... mysle o w morde, co jest??? zaraz mi silnik rozwali, zdjąłem noge z gazu, po chwili znó go dodałem i to samo, 2 bary znowu. auto szło jak dzikie (było fajnie ale strachliwie o motor). nawle usłyszałem swist i takie tompniecie, auto od razu straciło na mocy i zaczeło sie zatrzymywać. co sie okazało, spadła rura z IC. dokreciłem ją i pojechałem dalej, lecz znów to samo. auto potwór i znów spada rura z IC. znowu założyłem i tym razem z obawy o motor (bo z cisnieniem nie ma zabawy) skręciłem do minimum magiczna śrubke w wastegacie. pomogło, auto zaczęło normalnie jechać.
przygoda była bardzo dziwna. moje jedyne sensowne wytłumaczenie to takie że spężyna zaworu sie przyblokowała prze maksymalnych wychyleniu, i dawała przez cały czas powietrza na maksa.... moze to też byc membrana, choć bardziej obstaje przy sprężynie.
ktoś ma jakiś pomysł??? troche boje sie teraz z powrotem dokrecać śrubę.

_________________
quattro...znowu odżyłem...
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2004 00:38:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
no jest kilka teorii... jedna to taka, że Ci boost controler zamarzł (o ile masz, ja mam) , druga że Ci membrana poszła, a trzecia, że właśnie Ci ta sprężyna się przyblokowała. I uważaj na silniczek... sprawdź czy te 2 bary są znów, jak dokręcisz śrubkę. Na ile był nastawiony, jak było ok? na max czyli na 1.4 bara?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2004 09:43:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2003 17:13:24
Posty: 547
Lokalizacja: Warszawa
hmmm Leo nie wiem czy mam boost controler. 3B wiec pewnie tez mam. cieśnienie na kompie (który koszmarnie przekłamuje) max pokazywało 1.6 1.7, wiec sam nie bardzo wiem na jakim jeżdże, manometrem nigdy nie mierzyłem.
też myślę o membranie, ale sam nie podejmę sie rozbiórki zaworu.

_________________
quattro...znowu odżyłem...
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2004 10:49:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Molestuj Niedźwiadka, jedź do niego.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2004 22:31:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2003 17:13:24
Posty: 547
Lokalizacja: Warszawa
no ba, pewnie że molestowałem, jego zdaniem to sprężyna, w ostateczności membrana. jutro rano zakładam nowy cybant na rure (ten sie pewnie już starł), dokręcam śrubkę na zaworze (trochę), i zobacze co sie bedzie działo.

_________________
quattro...znowu odżyłem...
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2005 02:45:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 01:32:22
Posty: 843
Lokalizacja: Lublin
Sorry ze odnawiam temat( szukalem go w szukajce godzine), ale mi dzisiaj cos takiego tez sie przydazylo:), Uczucie niesamowite. Wciskam 1/3 gazu a tu w fotel mnie wpycha a na wskazniku 1 bar :zdziw: . Zawsze przy 1/3 bylo 0,5 bara. Samochod zbiera sie niesamowicie. Boje sie wcisnac gaz do dechy. Tak wiec mam Migel do ciebie pytanie. Co u ciebie bylo przyczyna takiego przeladowania. Mi sie w sumie moja awaria podoba i nie wiem czy chce ja naprawiac, ale wiem ze chce poznac przyczyne. Jest zimno wiec moze tak jak Leo napisal ze boost controler mi zamarzl. Dodam ze samochod zyl w wiekszych mrozach i nic takiego sie nie dzialo. Czekam na opinie.
Pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2005 14:00:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Ja zacząłbym od zaworku elektromagnetycznego...ten boost controler'a. Ma prawo polecieć lub zamarznąć. Wymontuj, weź do domu, ogrzej, wysusz, przeczyść...nakarm... :D I zamontuj. Jak pomoże, to masz problem z głowy. Dopiero później rozkręcaj wastegate. A to dlatego, że przy samym rozbieraniu lub składaniu zaworu WG możesz uszkodzić membranę.

Oszczędzaj silnik. W 3B wtryski dają tyle co dają. I na bank masz za ubogą mieszankę.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2005 17:43:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 01:32:22
Posty: 843
Lokalizacja: Lublin
Naprawilo mi sie :((((((((((((((((((((( samo. Ale spodobalo mi sie nowe wcielenie i bede musial rozlaczyc ten zaworek i zobaczyc co wtedy audi pokaze :D :D . Mam nadzieje ze nie stopie tlokow. Fajne uczucie - wciskam lekko gaz o samochod zapierdziela.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2005 18:24:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Żal mi Twojego silnika... :zly: Chyba, że żartujesz... Zarżniesz go bardzo szybko... :/ Jasne, że tłoki spłyną... :/

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2005 19:51:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 01:32:22
Posty: 843
Lokalizacja: Lublin
kefir200 napisał(a):
Żal mi Twojego silnika... :zly: Chyba, że żartujesz... Zarżniesz go bardzo szybko... :/ Jasne, że tłoki spłyną... :/

Nie jezeli bedzie mial odpowiednia ilosc paliwa i jesli bede monitorowac EGT. Silnika zarznac nie chce, dlatego jak mi wczoraj duzo ladowalo ani razu gazu do dechy nie bylo.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2005 21:39:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Eee...od razu inaczej ;) Tak, to rozumiem... :)

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2005 07:33:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
U mnie od dwóch dni to samo.
Zamarza N75 (solenoid Valve). Ostatnio zamarza tak, że ładuje 1.6 bara u mnie czyli max, ale ostatnio zamarzł w drugą stronę - choćbym nie wiem ile cisnął, max doładowanie to 0.6 bara i ani huhu więcej. Ale po czasie, szczególnie jak stoję na światłach, to odmarza i już jest ok. Muszę coś z tym zrobić... ile razy można to wymieniać :/

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2005 16:11:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Leo napisał(a):
U mnie od dwóch dni to samo.
Zamarza N75 (solenoid Valve). Ostatnio zamarza tak, że ładuje 1.6 bara u mnie czyli max, ale ostatnio zamarzł w drugą stronę - choćbym nie wiem ile cisnął, max doładowanie to 0.6 bara i ani huhu więcej. Ale po czasie, szczególnie jak stoję na światłach, to odmarza i już jest ok. Muszę coś z tym zrobić... ile razy można to wymieniać :/


odgrzeje kotleta... jak raz zamarznie to juz po nim?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2005 09:03:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2003 16:37:25
Posty: 328
Lokalizacja: Kalisz
Heh, wiem coś o tym..Identyczny objaw jak u Leo.
A mi sie wydaje ze to nie jest zamarzanie.W niskiej temp. gęstnieje olej .Jak wiadomo N75 jest zasilany bezpośrednio z obudowy turbiny , często dostają się tam odrobiny oleju.Olej ten musi bardzo gęstnieć w środku co uniemozliwia prace iglicy poruszanej elektromagnesem.Jeśli auto postoi chwilę ,zawór się ogrzeje i wszystko powróci do normy.

_________________
99-01 Kadett 1,6
01-03 Astra 1,6 16
03-04 Coupe 2,8Q
04-05 S4 2,2T
04-05 Punto Jtd
05-05 B4 Tdi Avant
05-06 GTI edition 94`
06-08Honda civic VTI eg9
08-08 Skoda Fabia
08-08 VW golf 1J0
09-09 SKODA Fabia 5J
10-11 Skoda Octavia RS
11-13 Skoda Superb
13-14 Skoda Octavia 1Z
obecnie Audi A6 C5 1.8T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2005 10:36:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
tam idzie podcisnie nie czy nad? duże?
może jakiś filterek po drodze?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2005 10:48:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2003 16:37:25
Posty: 328
Lokalizacja: Kalisz
eomaciu napisał(a):
tam idzie podcisnie nie czy nad? duże?
może jakiś filterek po drodze?


Tam idzie nadciśnienie, nie ma zadnych filterków. Częstotliwosc pracy iglicy zwiększa/zmniejsza ciśnienie idące do WG.Więc jezeli coś ją zablokuje ma to znaczący wpływ na ciśnienie doładowania.

_________________
99-01 Kadett 1,6
01-03 Astra 1,6 16
03-04 Coupe 2,8Q
04-05 S4 2,2T
04-05 Punto Jtd
05-05 B4 Tdi Avant
05-06 GTI edition 94`
06-08Honda civic VTI eg9
08-08 Skoda Fabia
08-08 VW golf 1J0
09-09 SKODA Fabia 5J
10-11 Skoda Octavia RS
11-13 Skoda Superb
13-14 Skoda Octavia 1Z
obecnie Audi A6 C5 1.8T


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2005 11:03:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
no to może prosty filterek albo odstojniczek na olej?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: