.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 21:21:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wymiana oleju 2.5TDI
PostNapisane: 11.mar.2005 18:21:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2005 09:38:12
Posty: 4
Witam,
Mam A6 z '98 roku 2,5TDI samochód ma przejechane jakies 200000 km
Wymieniłem olej jakieś 12 tys. km temu (mobil syntetyk 0W40 Turbo Diesel) i do tej pory komputer milczy w sprawie wymiany oleju.
Czy to normalne ze w tych samochoda jeździ sie na oleju dłużej niż 10tyś?
Czy może nie powinienem czekać na wskazanie komputera i wymienić olej?
Wcześniej miałem TDS'a i tam komp wskazywał wymiany co 10tyś.

Bede wdzięczny za pomoc

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana oleju 2.5TDI
PostNapisane: 11.mar.2005 18:50:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2003 13:25:45
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Radoo napisał(a):
Witam,
Mam A6 z '98 roku 2,5TDI samochód ma przejechane jakies 200000 km
Wymieniłem olej jakieś 12 tys. km temu (mobil syntetyk 0W40 Turbo Diesel) i do tej pory komputer milczy w sprawie wymiany oleju.
Czy to normalne ze w tych samochoda jeździ sie na oleju dłużej niż 10tyś?
Czy może nie powinienem czekać na wskazanie komputera i wymienić olej?
Wcześniej miałem TDS'a i tam komp wskazywał wymiany co 10tyś.

Bede wdzięczny za pomoc

Pozdrawiam


ja na twoim miejscu przy tym przebiegu wymienialbym co 10 tys niezaleznie od wskazan kompa. zaszkodzic nie zaszkodzi. Ojciec w nowej Lagunie wymienial co 30 tys pelny syntetyk, tak jak w salonie zalecali i pupa po 80 tys turbina padla - a nie jezdzi jakos scigancko. Ja mam juz drugiego diesla i wymieniam w obu co 10 tys

_________________
Audi A4 Avant AFN 1.9 TDi '98 (AFN->Łódź - Gdańsk - Łódź - 4.6 l/100 km)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana oleju 2.5TDI
PostNapisane: 11.mar.2005 19:22:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Radoo napisał(a):
Witam,
do tej pory komputer milczy w sprawie wymiany oleju.
Tam jest komp od inspekcij tak jak w BMW?, niech ktoś mnie oswieci? :<

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymiana oleju 2.5TDI
PostNapisane: 11.mar.2005 20:11:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2005 09:38:12
Posty: 4
[/quote] Tam jest komp od inspekcij tak jak w BMW?, niech ktoś mnie oswieci? :<[/quote]

Jak go kupiłem świeciła sie inspekcja na wyswietlaczu przy przebiegu ale czy ta inspekcja oznaczała oilservice jak w BMW to własnie nie wiem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2005 22:51:38 
Klubowicz

Dołączył(a): 16.gru.2004 20:41:33
Posty: 834
Lokalizacja: Marki
Ja u siebie mam i Inspekcje I i II i Oil. Oil zapala sie po ok 12000 km
a inspekcja I co pol roku, Insp II jeszcze nigdy mi sie nie zapalila ale ma samochod dopiero rok i 4 miesiace.
W instrukcji do VAG'a przeczytalem, ze Oil Insp I i II zapalaja sie po przejechaniu okreslonej liczby kilometrow lub po okreslonym czasie.

Pozdrawiam

_________________
A6 C4 2,5 TDI AEL > sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2005 10:32:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
Ta inspekcja jest programowalna - pomiędzy 10 a 15 tysiecy. Przynajmniej tak jest w C4. Więc możliwe, ze masz zaprogramowane jescze tysiac, lub kilka do przejechania przed otrzymaniem informacji.
A co do zajechania turbiny - to wątpię, aby olej był tu przyczyną.
Teorię zajechania turbiny każdy zna, więc nie będę jej tu przytaczał, ale olej, jeśli tylko płynąłł przez turbinkę to nie mogł jej zaszkodzić. Zużyty olej szkodzi przede wszytskim piersćinieniom i innym elementom silnika, a nie osprzetowi. Tym bardziej syntetyk.

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2005 10:40:48 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
inspekcja olejowa to OEL na wyswietlaczu ... jest ona kasowana i programowana z urzadzenia typu VAG i mozna ja wylaczyc poprzez ustawienie parametru "0" a mozna ja ustawic na dowolna wartosc jednaostka jest "kkm"(1000km)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2005 10:41:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2003 13:25:45
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Ataman70 napisał(a):
A co do zajechania turbiny - to wątpię, aby olej był tu przyczyną.
Teorię zajechania turbiny każdy zna, więc nie będę jej tu przytaczał, ale olej, jeśli tylko płynąłł przez turbinkę to nie mogł jej zaszkodzić. Zużyty olej szkodzi przede wszytskim piersćinieniom i innym elementom silnika, a nie osprzetowi. Tym bardziej syntetyk.


no ja sie na tyle na smaochodach nei znam, ale jak widze jak moj ojciec jezdzi to jedno wiem na pewno - z taka jazda to on powinien na niej 400K zrobić. W c4 padło nam turbo po 300 tys, z czego ja zrobilem 100, albo jak kto woli po 11 latach. Dobrze, ze ojciec worcil od jedynej slusznej marki :D

_________________
Audi A4 Avant AFN 1.9 TDi '98 (AFN->Łódź - Gdańsk - Łódź - 4.6 l/100 km)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2005 13:17:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2005 09:38:12
Posty: 4
hans napisał(a):
inspekcja olejowa to OEL na wyswietlaczu ... jest ona kasowana i programowana z urzadzenia typu VAG i mozna ja wylaczyc poprzez ustawienie parametru "0" a mozna ja ustawic na dowolna wartosc jednaostka jest "kkm"(1000km)


Czyli jeśli dobrze rozumiem ktos mogł cos spierniczyć i Oil nie zaświeci mi sie nigdy??
Co powinienem zrobić?
Czy znacie jakiegoś dobrego elektryka samochodowego (Mazowieckie) który by mi to wszystko sprawdził?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2005 13:48:18 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
musisz sie podpiac pod komputer(VAG) i w sekcji instrument claster sprawdzic co masz ustawione ...to nie jest zadna usterka tylko kwestia ustawienia a ze mozna to jedynie zrobic z komputera lub VAGa to jedynie dla uzytkownika niedogodnosc bo pewnie przyjdzie CI za to zaplacic pare zlotych ... chyba ze znasz kogos kto Ci to za friko zmieni bo to zadna filozofia nie jest jak sie ma sprzet

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2005 15:05:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
Silent Bob napisał(a):
Ataman70 napisał(a):
A co do zajechania turbiny - to wątpię, aby olej był tu przyczyną.
Teorię zajechania turbiny każdy zna, więc nie będę jej tu przytaczał, ale olej, jeśli tylko płynąłł przez turbinkę to nie mogł jej zaszkodzić. Zużyty olej szkodzi przede wszytskim piersćinieniom i innym elementom silnika, a nie osprzetowi. Tym bardziej syntetyk.


no ja sie na tyle na smaochodach nei znam, ale jak widze jak moj ojciec jezdzi to jedno wiem na pewno - z taka jazda to on powinien na niej 400K zrobić. W c4 padło nam turbo po 300 tys, z czego ja zrobilem 100, albo jak kto woli po 11 latach. Dobrze, ze ojciec worcil od jedynej slusznej marki :D

mozna jechac powoli, delikatnie i spieprzyc turbinke ( dotyczy manuala).
Wystarczy przejechac kawalek na obrotach rzedy 3-4 tysiace i szybko zgasic silnik. nawet nowa turbina tego nie wytrzyma.
Nadal wydaje mi sie, ze kwestia turbiny nie zalezy od jakosci oleju, ale raczej od techniki uzytkowania oraz od jakosci wykonania

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: