.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 22:53:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 2.8 porada przy zakupie
PostNapisane: 12.mar.2005 03:56:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2005 05:48:11
Posty: 351
Lokalizacja: Heidenheim (Germany)
Sprawa wyglada nastepujaco ;) W poniedzialek prawdopodobnie zakupie Cupetke 2.8 Qattrrrrrroo i prosilbym bardzo o porady na co zwrocic szczegolna uwage przy zakupie? Nigdy nie mialem do czynienia z tymi silnikami ani z napedem na wszystkie kola, moze te silniki/naped maja jakies szczegolne niedomagania? Samochod ma 240tys przebiegu przypuszczam ze to nie tak strasznie jak na ten silnik sam mam cupetke 2.0 z 193tys przebiegu i nie mam zadnych problemow z "niezawodnoscia" nie wiem jak sprawa wyglada z tym napedem,sa tam chyba jakies tuleje gumowo metalowe i nie wiem jak poznac ze sa do robienia a ewentualnie ile kosztuje robienie tego? Ile kosztuje robienie rozrzadu w tym silniku? A ile remont?(mam nadzieje ze to mnie ominie) :) Jest cos szczegolnego co powienienem od razu wymienic lub na cos uwazac ? Jednak 2.8 to kawal silnika i troszke sie Go "boje" ;) mam nadzieje ze bezpodstawnie :) Bardzo prosze o pomoc i wszelkie porady bo czasu pozostalo mi niewiele a zalezy mi na tej Niuni :) Wszystkim starajacym sie pomoc z gory bardzo dziekuje :) Licze na pomocnego posta Forumowiczow :)

_________________
BMW E39-jest
Audi A4 2.6 bylo http://www.hasoo.mojewww.com/audi/
A6 2.4-Ojca wozidełko
Audi Coupe 2.0 było
Audi 100 c3 2.3 bylo
A4 2.5 V6 TDI Avant- było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2005 08:11:50 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
Obrazek i Obrazek

korzystales z tych opcji juz ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2005 13:24:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lut.2005 05:48:11
Posty: 351
Lokalizacja: Heidenheim (Germany)
Tak uzylem tych opcji ale nie do konca mnie zadowolily :peace:

_________________
BMW E39-jest
Audi A4 2.6 bylo http://www.hasoo.mojewww.com/audi/
A6 2.4-Ojca wozidełko
Audi Coupe 2.0 było
Audi 100 c3 2.3 bylo
A4 2.5 V6 TDI Avant- było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2005 13:34:08 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Johny napisał(a):
Tak uzylem tych opcji ale nie do konca mnie zadowolily :peace:

w takim razie nic nowego juz chyba nie wymyslimy na ten temat - musisz zadowolic sie sam :peace:

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2005 13:44:36 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
to napisz co oprocz tego co znalazles chcialby sie dowiedziec ? bo smiem twierdzic ze jezeli juz wogole cos znalazles to wogole tego nie czytales

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2005 14:24:53 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Ja ostatnio sporo pisałem na temat 2.8... jak będziesz miał jeszcze jakieś pytania to możesz walić na priv, ale konkrety, a nie ogólnie!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2005 17:11:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2004 19:31:01
Posty: 179
Lokalizacja: Lublin
Co do 2.8, pali to od 10 do 18l, wymiana rozrządu na oryginalnych gratach z olejem, filtrami i robocizną zapłaciłem 1500zeta. Na początku zobacz jak bardzo bite, jak niebardzo to można pomyśleć, sprawdź czy opony na obu osiach są identyczne, zobacz czy nie ma wycieków z tyłu silnika, ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku przynajmniej u mnie to 1.5-1.7bara, sprawdź komputer (pod tylną kanapą) tak samo instalacje pod maską, czy czasem ktoś nie był miłośnikiem drutu i taśmy izolacyjnej. Co do napędu, przy gwałtownych redukcjach czy zmianach na wyższy lubi lekko stuknąć w okolicy tylnego dyferencjału, przy spokojniej jeździe niepowinno to występować, zobacz czy załącza się blokada, zwróć uwage na prace skrzyni biegów. Co do silnika to ciężko taki zabić, każde 2.8 jakie spotkałem lubi podpić oliwy przy dynamicznej jeździe. Najlepszym rozwiązaniem było by podjechać z kimś kto miał czy ma quatto i zna ten model, pozostaje ew. wizyta na stacji obsługi lub w zaufanym warsztacie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2005 21:48:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Jak sie ostatnio przekonałem silinczek dość skomplikowany, pod kątem wykrycia usterki w układzie elektrycznym (no chyba ze ci miejscowi fachowcy są do bani). Ogólnie silnik nie sprawie większych kłpotów, choć do ekonomicznych nie należy. V6 ma pracowac równiutko, ładiesię wkręcać na obroty i być bardzo elastyczna. Z tym ciśnieniem oleju to 1,5 na wolnych to przy mało, katalog podaje, że na rozgrzanym silniku przy 2000obr/min ma nyć 4,5-6 bar.
Poza tym blacharka, bo to jak w każdym aucie jest najważniejsze.
No i ogólnie wizualnie jak sie predentuje, czy jakiejs kiszki tam nie ma. Pamiętaj kupić łatwo, ale później jakiegoś parcha sprzedać to problem.
Także mniej oczy szeroko otwarte.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2005 22:20:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2004 19:31:01
Posty: 179
Lokalizacja: Lublin
I przy tych 2000obr/min jest te 4-5barów :D Tak czy siak ja się o swój silniczek niemartwie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2005 08:21:03 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
Wowo , elektrykow masz do bani :!!: gwoli wyjasnienia , teraz juz elektryk nic nie naprawi w aucie, co najwyzej stwierdzi ze cos nie dziala ... musisz szukac elektronika samochodowego

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2005 08:49:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Wiem że są da du.. Albo nieumiętni albo im sie nie chce szukać. Po objechaniu kilku najlepszych warsztatów, zaprowadziełem do następnego i co?? Zrobili i skasowali przysłowiowe grosze. Albo są dobrzy albo mieli farta.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2005 08:51:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
to pochwal się co było :!!:

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2005 09:54:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Powiem tak. Objawami było szarpanie auta przy przyspieszaniu, ale tylko na ciepłym silniku; tzn im silnik cieplejszy tym szarpanie większe. Na tyle to było uciążliwe, że w trasie nie było można sprawnie wykonać manewru wyprzedzania :/
Ogólnie auto stało w 3 warsztatch po około 6-8h w każdym. Niestety nic nie wykryto, a niby wszystko sprawdzono. Oczywiście nie kosztowło mnie to ani grosza. W końcu warsztat nr 4. Po 4h telefon ze auto do odebrania. Jadza testowa około 20min i mam uśmiech na ryju. Wracam, do kasy i zaskoczenie. 40zł do zapłaty. Niestety nie udało mie wyciągnąć co było przyczyną, ale zapewne jakiś drobiazg.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2005 10:01:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
dowiedz się, plis, jeśli to możliwe, to będzie ważne dla innych.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2005 10:09:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Kurcze, naprawde nie dało sie wyciągnąć. Sam lubie troszke pogrzebać więc byłem ciekaw. W sumie sam silnik wyalałem , a później sam go wrzucałem, podłączałem całą wiązke więc może coś omyliłem. Jeśli spotkam tego typka to go będe o to molestował, a na warsztat nie pojade, bo mnie dyżurny na hale nie wpuści :<


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: