.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 21:21:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: wyciek z chłodnicy -> ściągam korek i po kłopocie... dziw
PostNapisane: 17.mar.2005 21:30:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
2 miesiące temu wymieniłem głowicę bo stara pękła. I teraz rozszczelniła mi się chłodnica na łączeniu plastikowego kolektora z rdzeniem. Wyciekło dość sporo płynu (ale kontrolka jeszcze się nie załączyła). I żeby dojechać do domu dolałem płynu do normalnego stanu i zdjąłem korek ze zbiorniczka wyrównawczego. Zrobiłem tak jakieś 130 km i:
- temperatura silnika 89 +- 3 st. (i pzy 140 km/h i w mieście);
- stan płynu - w normie.

Pytanie - po co właściwie ten korek? Przypuszczam, że w lecie mogą być kłopoty w każdym razie dziś auto zachowywało się idealnie.

Any idea?


PS. Żeby nie prowokować dziwnych postów - zamierzam tak jeździć tylko do chwili naprawy/wymiany chłodnicy ale w najbliższych dniach nie będzie to możliwe a jeździć trzeba...

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2005 21:49:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Spróbuj zmienić korek od zbiorniczka wyrównawczego(koszt ok 10 zeta, oczywiście podróbka)może się w nim zaworek zacina.
Chyba miałem to samo i wywaliło mi nagrzewnicę.

Pozdrawiam.

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2005 08:48:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
korek jej po to zeby nie odparowywal ci plyn z ukl chlodzenia, oraz zeby w ukl chlodzenia panowalo pewne cisnienie, ale do pewnego momentu, bo w korku jest zawor bezpieczenstwa, przez ktory ucieknie plyn gdy sie samochodzik zagotuje . U ciebie problemem jest peknieta chlodnica i wszystko w temacie. Tylko uwazaj jak bedziesz smigał bez korka i przypalujesz troche silnik to moze wywalić ci plyn przez odkrecony korek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2005 09:04:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Korek musi byc, audi ma układ ciśnieniowy i mozesz go zagotować, a co do chłodnicy to da sie ja naprawić, trzeba odgiąc blaszki rdzenia , zdjac plastikowy boczek, wyczyścić uszczelke i złozyć wszystko na klej poliuretanowy z tuby, kilka razy udało mi sie uratować w ten sposób chłodnice.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2005 21:44:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
mały v8 napisał(a):
Korek musi byc, audi ma układ ciśnieniowy i mozesz go zagotować(...)


W każdym razie do temp. zewnątrzych +15 silnik nie przekroczył 92 stopni, wentylator go dobrze schłodził.

mały v8 napisał(a):
(...)a co do chłodnicy to da sie ja naprawić, trzeba odgiąc blaszki rdzenia , zdjac plastikowy boczek, wyczyścić uszczelke i złozyć wszystko na klej poliuretanowy z tuby, kilka razy udało mi sie uratować w ten sposób chłodnice.


Jak już znajdę nieco czasu to ją wyciągam i naprawiam w ten sposób (już tak w jakimś aucie nprawiałem...).

Obecne rozwiązanie chłodzenia bez korka traktuję jedynie jako środek zastępczy bo jeździć muszę a nie mam innego środka transportu (i praca od 6 do 16...). No i w ten sposób nie wywala mi płynu z układu :D

Ktoś kto fachowo zajmuje się chłodnicami musi mieć możliwość zmierzenia ciśnienia panującego w układzie chłodzenia, prawda? I ciśnienia, przy którym otwiera się zawór w korku. Chcę to zrobić dla świetego spokoju.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: