.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 21:29:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pomocy! rozrusznik:(
PostNapisane: 22.mar.2005 18:02:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2004 19:23:19
Posty: 751
Lokalizacja: okolica Krakowa
Witam

Mam następujący problem (opisze w punktach żeby było przejrzyście):

1. Niedziela
Po ok. 30 minutach jazdy zjeżdzam na stację zatankować, i wszystko było by dobrze....... auto nie zapala, rozrusznik nie kreci :/ , słychac tylko klikanie spod maski, dodam tylko, że auto zapalało wcześniej kilka razy i nie było żadnych kłopotów.
2. Poniedziałek
a) wyciagniety rozrusznik działa ( po podłączeniu na krótko) :galy:
b) założony nie działa :/
c) powtórnie wyciągniety działa :galy:
d) założony odmawia współpracy :/
e) zawieziony do elektryka został sprawdzony i wszystko ok. :):
f) założony powtórnie działa (elektryk nic nie zrobił) :galy:
3.Wtorek
a) Rano bez problemu auto odpala (nawet lepiej niz zwykle)
b) powtórka z Niedzieli :508:

Co to się może dziać???

P.S. Akumlator załadowany na full.

_________________
audi 90 rocznik 1986 1,6td - tak wygląda
Obrazek
JEDZIESZ NIE PIJ!!! (za dużo się rozlewa):D
Czy wiesz, że: na Biodieslu wyprodukowanym z rzepaku zebranym z 1 hektara możesz pokonać około 20.000 kilometrów samochodem osobowym?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2005 18:29:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2005 11:34:57
Posty: 107
Lokalizacja: Rzeszów
Mialem dokladnie to samo. Wymiana bendinksa pomogla.

_________________
Audi A4 1.8 ADR `96 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2005 18:42:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Pewnie padł automat, albo zwyczajnie silnik nie ma dobrej masy, kup dodatkowa plecionke (np z poloneza) i załóz miedzy nadwoziem a silnikiem.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2005 20:25:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2004 19:23:19
Posty: 751
Lokalizacja: okolica Krakowa
mały v8 napisał(a):
Pewnie padł automat, albo zwyczajnie silnik nie ma dobrej masy, kup dodatkowa plecionke (np z poloneza) i załóz miedzy nadwoziem a silnikiem.


Wszystko jest ok, błąd jest w granicach rozrusznika, a masa to już na pewno jest dobra :P

Pozdrawiam :)

_________________
audi 90 rocznik 1986 1,6td - tak wygląda
Obrazek
JEDZIESZ NIE PIJ!!! (za dużo się rozlewa):D
Czy wiesz, że: na Biodieslu wyprodukowanym z rzepaku zebranym z 1 hektara możesz pokonać około 20.000 kilometrów samochodem osobowym?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2005 20:30:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Krzysiek123 napisał(a):
mały v8 napisał(a):
Pewnie padł automat, albo zwyczajnie silnik nie ma dobrej masy, kup dodatkowa plecionke (np z poloneza) i załóz miedzy nadwoziem a silnikiem.


Wszystko jest ok, błąd jest w granicach rozrusznika, a masa to już na pewno jest dobra :P

Pozdrawiam :)
Więc mówie ja tak miałem jak padł automat,(elektrowłącznik) wyrzucał bediks, a nie dawał prądu na wirnik i w efekcie rozrusznik klikał a nie krecił.Natomiast po podaniu pradu "na krótko" krecił za każdym razem.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2005 21:48:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Kostka w stacyjce. Daje słaby + na elektromagnes. Po podpięciu plusa bezpośrednio z akumulatora rozrusznik działa jak należy. Wypalony styk w stacyjce powoduje, że elektromagnes dostaje za słaby prąd.

U siebie założyłem przekaźnik przy rozruszniku i od około 1,5 roku nie mam już kłopotu z przerwami w pracy rozrusznika.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pomocy! rozrusznik:(
PostNapisane: 23.mar.2005 08:22:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Krzysiek123 napisał(a):
Witam

Mam następujący problem (opisze w punktach żeby było przejrzyście):

1. Niedziela
Po ok. 30 minutach jazdy zjeżdzam na stację zatankować, i wszystko było by dobrze....... auto nie zapala, rozrusznik nie kreci :/ , słychac tylko klikanie spod maski, dodam tylko, że auto zapalało wcześniej kilka razy i nie było żadnych kłopotów.
2. Poniedziałek
a) wyciagniety rozrusznik działa ( po podłączeniu na krótko) :galy:
b) założony nie działa :/
c) powtórnie wyciągniety działa :galy:
d) założony odmawia współpracy :/
e) zawieziony do elektryka został sprawdzony i wszystko ok. :):
f) założony powtórnie działa (elektryk nic nie zrobił) :galy:
3.Wtorek
a) Rano bez problemu auto odpala (nawet lepiej niz zwykle)
b) powtórka z Niedzieli :508:

Co to się może dziać???

P.S. Akumlator załadowany na full.


Uszkodzony włacznik elektromagnetyczny rozrusznika
lub
wytarte do zera tuleje rozrusznika

Rozgrzany rozrusznik pod dużym obciążeniem nie włacza się , z powodu którejś albo obu w/w przyczyn.
Rozrusznik jest do wyjęcia , gruntownego przeglądu i naprawy. Koszt naprawy nie powinien przekroczyć 120-150 zeta.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2005 08:40:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
1.) jak odkrecisz el.magnes od rozrusznika, to obejzyj styk do zapodawania napiecie na wirnik, ktory jest na tej kotwiczce! (taka kropka o sr okolo 5-6mm), moze jest wysmalony i daje słaby styk. > jak tak to wyczyscić.

2.) sprawdz śrube przy elektromagnesie, tą do ktorej jest przykręcony gruby przewod + od aku. czasem ta srubka potrafi sobie wylatać (u mnie tak bylo).

3.) jesli masz miernik napiecia, to podlącz go pomiedzy + opisanego w 2 punkcie , a obudowe rozrusznika (mase) i zobacz jakie jest napiecie w momencie gdy masz kluczyk w pozyji rozruch, a rozrusznik nie kreci, jesli za niskie, bardziej kolo 0V to kombinuj z masą, bo masz slaby styk. prawidlowo przy krecącym rozruszniku nie powinno spasc ponizej 8-9V na srednio rzeźkim akumulatorze.

Teoretycznie jesli slychac cykniecie to kotwiczka zostaje przyciągnięte/wybija bendiks tym samym powinno zapodać zasilanie na wirnik i powinno zakrecić, bardziej 1 i 2 punkt, ale 3 tez sprawdź

Powodzenia.


Ostatnio edytowano 24.mar.2005 08:31:09 przez Lukasik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2005 20:33:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2004 19:23:19
Posty: 751
Lokalizacja: okolica Krakowa
No i właśnie styki były upalone :): więc naprawa ok 10 min.
Teraz wszystko gra.
Dzieki za pomoc :)

Pozdrawiam

_________________
audi 90 rocznik 1986 1,6td - tak wygląda
Obrazek
JEDZIESZ NIE PIJ!!! (za dużo się rozlewa):D
Czy wiesz, że: na Biodieslu wyprodukowanym z rzepaku zebranym z 1 hektara możesz pokonać około 20.000 kilometrów samochodem osobowym?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: