ODPOWIETRZENIE UKLADU CHLODZENIA:
Podczas napelniania nalezy uklad chlodzenia odpowietrzyc.
Ustawic dzwignie ogrzewania w polozeniu GORACO
Zamontowac przewod gumowy lub wkrecic korek z nowa uszczelka.
Napelnic zbiornik wyrownawczy do poziomu Max po czym zbiornik zamknac.
Uruchomic silnik, powinien on pracowac, az do chwili wlaczenia sie wentylatora. Moze przyspieszyc to przytrzymujac co jais czas pedal gazu w okolicach 3000 obr/min. W przypadku silnika osmiozaworowego (model 91) podczas napelnienie zbiorniczka wyrownawczego otworzyc srube odpowietrzajaca w przewodzie nagrzewnicy i odczekac, az w tym miejscu pojawi sie plyn chlodzacy bez pechcerzykow powietrza. Zamknac srube odpowietrzajaca i korek wlewu. Uruchomic silnik i odczekac, az wlaczy sie wentylator. Jescze raz otworzyc na chwile srube odpowietrzajaca, aby wypuscic zebrane powietrze. Sprawdzic poziom plynu w zbiorniku wyrownawczym. Jezeli lustro plynu znajduje sie ponizej oznaczenia Max, nalezy dolac plynu do poziomu zalecanego, czyli miedzy Min a Max.
Jezeli wlacza sie wentylator to jest OK, to ze nie podnosi sie wskaznik temperatury wyzej niz 60 stopni ( bo normalnie powinien miec 90 stopni przy rozgrzanym silniku) to znaczy, ze jest uszkodzony czujnik temperatury plynu chlodzacego. Jest on zamocowany na plastikowym elemencie do ktorego dolaczone sa weze gumowe a calosc ta jest przykrecona do bloku silnika. Ten plastikowy element to tzw. kruciec. Na nim sa dwa czujniki ten blizej bloku silnika to czujnik temperatury a ten drugi to czujnik wskaznika temperatury ktory podaje sygnal do deski rozdzielczej.
Mimo ze termostat jest nowy to czujnik zle pokazuje i dlatego temperatura sie nie podnosi wyzej na wskazniku.
Opisuje mozliwe przyczyny tego ze wskaznik sie nie podnosi wtedy, kiedy po odpowietrzeniu calego ukladu chlodzacego dalej wskaznik temperatury pokazuje nizej niz 90 stopni. Jezeli wentylator sie zalacza to uklad jest odpowietrzony. Ale sie rozpisalem
