.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 21:30:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Prośba - jak się odpowietrza układ chłodzenia w B4 2.0 ABT??
PostNapisane: 23.mar.2005 13:59:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lis.2004 13:33:38
Posty: 34
Witam

Mój kolega ma problem z temperaturą. Założył gaz w swoim 2.0 ABT i jak jeżdzi to temperatura silnika nie przekracza 60st.C. Być może przy zakładaniu gazu nie został odpowietrzony układ chłodzenia. Czy mógłby ktoś z Was przedstawić jak się ten układ odpowietrza???

PS. Termastat był zmieniany 3 miesiące temu, także przewidujemy zapowietrzenie układu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2005 14:05:07 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
uklad sie sam odpowietrza ... jezeli nie przekracza 60 st to jednak stawiam na terostat albo ... parownik gazu jest umieszczony w zlym miejscu i jest zbyt dobrze chlodzony co powoduje zbyt duza utrate ciepla przez parownik

a poza tym o tym jak si eodpiwietrza uklad bylo juz pisane nie raz wiec wysil sie troche i sprobuj poszukac chociaz ...

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2005 21:43:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.gru.2004 19:31:24
Posty: 938
Lokalizacja: Legnica
Przyczyn może być kilka 1 Uszkodzony termostat 2 Jakieś paprochy dostały siępod termostat i nie zayka .3 Jak montowali gaz to podłonczyli parownik pod układ chłodzenia i omineli ci termostat i masz cały czs układ z pełnym obiegie sprawdz czy parownik nie jest tak pdłonczony powinien byc wpiety w obiek silnka a nie puszczac na chłodnice .

_________________
A6 C6 3.0 BMK 05 Q tiptronik
A4 B5 1,6 ADP 95/96 automatik
Jak jest problem to to nie jest problem , można go rozwiązać, jak nie ma problemu to jest dopiero problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2005 22:07:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
ODPOWIETRZENIE UKLADU CHLODZENIA:
Podczas napelniania nalezy uklad chlodzenia odpowietrzyc.
Ustawic dzwignie ogrzewania w polozeniu GORACO
Zamontowac przewod gumowy lub wkrecic korek z nowa uszczelka.
Napelnic zbiornik wyrownawczy do poziomu Max po czym zbiornik zamknac.
Uruchomic silnik, powinien on pracowac, az do chwili wlaczenia sie wentylatora. Moze przyspieszyc to przytrzymujac co jais czas pedal gazu w okolicach 3000 obr/min. W przypadku silnika osmiozaworowego (model 91) podczas napelnienie zbiorniczka wyrownawczego otworzyc srube odpowietrzajaca w przewodzie nagrzewnicy i odczekac, az w tym miejscu pojawi sie plyn chlodzacy bez pechcerzykow powietrza. Zamknac srube odpowietrzajaca i korek wlewu. Uruchomic silnik i odczekac, az wlaczy sie wentylator. Jescze raz otworzyc na chwile srube odpowietrzajaca, aby wypuscic zebrane powietrze. Sprawdzic poziom plynu w zbiorniku wyrownawczym. Jezeli lustro plynu znajduje sie ponizej oznaczenia Max, nalezy dolac plynu do poziomu zalecanego, czyli miedzy Min a Max.

Jezeli wlacza sie wentylator to jest OK, to ze nie podnosi sie wskaznik temperatury wyzej niz 60 stopni ( bo normalnie powinien miec 90 stopni przy rozgrzanym silniku) to znaczy, ze jest uszkodzony czujnik temperatury plynu chlodzacego. Jest on zamocowany na plastikowym elemencie do ktorego dolaczone sa weze gumowe a calosc ta jest przykrecona do bloku silnika. Ten plastikowy element to tzw. kruciec. Na nim sa dwa czujniki ten blizej bloku silnika to czujnik temperatury a ten drugi to czujnik wskaznika temperatury ktory podaje sygnal do deski rozdzielczej.
Mimo ze termostat jest nowy to czujnik zle pokazuje i dlatego temperatura sie nie podnosi wyzej na wskazniku.

Opisuje mozliwe przyczyny tego ze wskaznik sie nie podnosi wtedy, kiedy po odpowietrzeniu calego ukladu chlodzacego dalej wskaznik temperatury pokazuje nizej niz 90 stopni. Jezeli wentylator sie zalacza to uklad jest odpowietrzony. Ale sie rozpisalem :peace:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2005 13:39:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2004 11:29:55
Posty: 227
Lokalizacja: Warszawa
Rady dobre....Taaaa...Nalej plyn przez rure przychodzaca przez trojnik z czujnikami do silnika, na zimnym silniku rzecz jasna. Odkrec ten waz od strony chlodnicy i lej plyn do silnika (odpowietrznik odkrecony), jak wyleje sie odpowietrznikiem to zaloz rure i zapal silnik. Dolej do zbiornikiczka wyrownawczego i czekaj az sie wyleje odpowietrznikiem, pod cisnieniem oczywiscie, hehehe. Wtedy go wkrec, ale nie zakrec... Jak bedzie sie saczylo bez powietrza to zakrec i ciagle dolewaj do zbiorniczka jak zabraknie. Nagrzewnica odkrecona itp... Dalej juz wiesz, tylko jezdzic...

_________________
B4 2.0 ABT+LPG II gen. Bingo S, które skradziono... Teraz czaję się na cabrio 2,8V6... Dzieci nie mam, nie planuję, a czas spełniać marzenia...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: