.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.cze.2025 09:52:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 2.2T cewki
PostNapisane: 03.kwi.2005 22:38:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
kilka pytań na wieczór...

czy na listwie wymienia sie cewki pojedynczo?
ile kosztuje mniej wiecej jedna lub listwa?
oprócz założenia do samochodu jest sposób na sprawdzenie
czy cewka jest sprawna?

dziękuję...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2005 09:16:43 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
Mozna wymienic pojedynczo,przecinasz kabel i lutujesz o ile dobrze pamietam polaczone sa chyba po 3szt i 2
jezeli cewka bedzie nie sprawna auto nie pali na jeden cylinder,chyba ze bedzie cos nie tak z przewodami(przetarte,załamany przy wtyczce itp) wtedy moze np.szarpac,koszt cewki od 100zł do 350zł,zalezy jak szybko potrzebna ;-)
Druga sprawa moduły zapłonowe,przez pewien okres mialem problem,ładował tylko 1.5 bar a po paru minutach spowrotem 2-2.1,za tydzien po tym padł moduł,po wymainie na nowy(uzywany) wszystko wrocilo do normy

_________________
A8 4.2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2005 09:22:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
może ktos wie jaka to metoda pomiaru cewek i jakie to jednostki?

http://forums.audiworld.com/s4s6/msgs/28693.phtml

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2005 07:35:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
maciu napisał(a):
może ktos wie jaka to metoda pomiaru cewek i jakie to jednostki?

http://forums.audiworld.com/s4s6/msgs/28693.phtml


kurcze nikt nie wie co to za jednostki i metoda pomiaru?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2005 07:37:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Wieczorem ci napisze jak sie cprawdza cewki w V6 może coś pomoże.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2005 10:03:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Ja sprawdzalem swoje cewki zgodnie z procedura w ELSA i wg. niej wszystkie byly OK :056:
Ja swoja dziabnieta znalazlem organoleptycznie, wykrecilem wszystkie swiece i obserwowalem iskry - 2 cewka byla walnieta.

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2005 20:27:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
no tak tylko czy ta procedura z elsy powie nam cos o stanie w jakim sie cewka znajduje czy tylko dobra/zła?

nadal szukam co to za jednostki - z tekstu wynikało że koleś mierzył
miernikiem.... wiec nie moze to byc skomplikowane

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2005 20:44:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
ns - to nanosekunda, czyli chyba czas reakcji od momentu podania impulsu na uzwojenie pierwotne do momentu pojawienia sie iskry, lub moze sam czas trwania iskry.
Natopmiast "Meg" moze to Mega, czyli megaomy, ale czy uzwojenia wtornego plus diody powielajace...hmm... - nawet nie wiem ile ma miec, nigdy nie sprawdzalem, ale moze to to.
POstaram sie to cale przeczytac moze cos wiecej powiem, to co napisalem to tak na goraco.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2005 21:57:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
MariuszD napisał(a):
ns - to nanosekunda, czyli chyba czas reakcji od momentu podania impulsu na uzwojenie pierwotne do momentu pojawienia sie iskry, lub moze sam czas trwania iskry.
Natopmiast "Meg" moze to Mega, czyli megaomy, ale czy uzwojenia wtornego plus diody powielajace...hmm... - nawet nie wiem ile ma miec, nigdy nie sprawdzalem, ale moze to to.
POstaram sie to cale przeczytac moze cos wiecej powiem, to co napisalem to tak na goraco.


też o tym myslałem ale po pierwsze jak zmierzyć nanosekundy po drugie
wychodzi na to ze dobre byly te co mialy tych ns wiecej... a to coś
nie tak...

chyba w końcu założę sobie tam konto i zaoytam go o to :)

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2005 22:08:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
mylisz sie Kuba. Im mniejszy czas reakcji tym wieksza sprawnosc przy duzych czestotliwosciach. Jezeli czas bylby za dlugi, to przy wysokich obrotach wystapilby efekt pustej iskry -ale to mimo wszystko za wysokie czestotliwosci do uzyskania w samochodzie.

A mierzy sie to czestosciomierzem z funkca czasomierza, lub kazdym szybszym oscyloskopem cyfrowym czy cyfrowo-analogowym z odpowiednim interfejsem wejsciowym.

Byc moze sterownik wysyla kilka impulsow na cewki i w tedy cewka o duzej sprawnosci tyle wygenruje iskier ile chce sterownik, a nie jedna na gar.

Aha. Czas ten to nie jest czas trwania iskry tylko czas reakcji cewki na impuls. Wiec im dluzszy czas tym wiekszy szmelc. :P

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2005 09:34:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
też tak myslałem... to czemu napisał:

Cytuj:
I took some measurements of the output coil of my coilpacks tonight:

Cylinder 1 138.7nS 7.2Meg
Cylinder 2 9.8nS 102.0Meg
Cylinder 3 9.5nS 105.3Meg
Cylinder 4 11.1nS 90.1Meg
Cylinder 5 134.7nS 7.4meg

It looks as if 1 and 5 have been replaced in the past(chopped and soldered wires)- the other 3 definitely look older.


jak widać w/g niego te lepsze to 1 i 5... strange

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2005 10:08:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Czemu lepsze? Z tej wypowiedzi wynika tylko że 1 i 5 były kiedyś wymieniane, a pozostałe 3 są starsze.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2005 10:25:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
quattro PETE napisał(a):
Czemu lepsze? Z tej wypowiedzi wynika tylko że 1 i 5 były kiedyś wymieniane, a pozostałe 3 są starsze.


wnioskuje ze byly wymieniane bo sie zuzyly wiec powinny bbyc w lepszym
stanie niz reszta...

zreszta juz wiem co to za pomiary... to jest po prostu opór...
wyrażony w Siemensach i Ohmach... odpowiednio nano i Mega
jako że 1S = 1/O

I sie zgadza... :) I teraz kolejne pytanko - lepiej większa oporność
czy mniejsza? W/g tego tekstu lepsza mniejsza... a jaka powinna być
wzorcowa?

jak umyje listwę to pomierzę nowy nabytek... własnie zamoczenie cewek
zaszkodzi im? powinny byc hermetyczne nie?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2005 10:29:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
maciu napisał(a):
własnie zamoczenie cewek
zaszkodzi im?

Nie wiem jak w 2.2T, ale w 1.8T wilgoć to zabójca cewek.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2005 10:29:59 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
najlepiej policzyc ze wzoru U=I*R o ile napiecie mozna zmierzyc , prad tez to opor mozna obliczyc ... lub na odwrot :)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2005 10:53:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
quattro PETE napisał(a):
maciu napisał(a):
własnie zamoczenie cewek
zaszkodzi im?

Nie wiem jak w 2.2T, ale w 1.8T wilgoć to zabójca cewek.


no ale to chyba juz po tym jak popeka obudowa tak?
przeciez silniki sie myje, tam i tak jest dosyc wilgotno podczas opadów...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2005 11:07:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
No właśnie podczas mycia silnika trzeba je bardzo dobrze zabezpieczyc zeby sie woda do nich nie dostała bo można sobie narobic kłopotów.

A widziałem kilka postów na AudiWorld jak chłopaki instalowali nowe cewki jak deszcz padał i było wilgotno, i w przeciągu kilku dni takie cewki padały. :/

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2005 11:25:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
dobra przekonałeś mnie... nie umyję... ;)

nie wiem czy sobie poradze z pomiarem... tyle tam kabli...
zobaczymy jak by co to bede wolal o pomoc...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2005 11:31:54 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
tylko uwazaj zeby cie nie popiescilo bo po stronie wtornej sa napiecia rzedu kilkunastu tysiecy volt a z tego co widzialem to Albert na sr.pl odpowiedzial Ci na pytanie i wynika ze nowe cewki maja 7,2 Mohm czyli to bedzie mozna najprosciej zmierzyc i wynika z tego ze w starych cewkach pekaja uzwojenia i z czasem rosnie opornosc az do momentu kompletnego odizolowania sie i zaniku iskry

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: