.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.cze.2025 10:05:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Duże zużycie gazu
PostNapisane: 09.kwi.2005 15:51:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2004 21:12:02
Posty: 42
Lokalizacja: Dębica
Witam
Mam mały problem od pewnego czasu wzrosło mi zużycie gazu mam audi 80c1,6 90r.W instalacji przed nic nie kręciłem ale od kilku tyg. samochód ma za wysokie wolne obroty.zatankowałem dzis i pokręciłem jakimś takim dziwnym zaworem,pomiedzy gażnikiem a reduktorem. Szczeze mowiac nie wiem do czego on służy czy ktoś moze mi powiedziec do czego on sluży??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2005 15:58:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
No troche niepotrzebnie tym kreciłeś , trzeba było raczej zmienić filtr gazu, powietrza i ew wtedy pokręcić większą mosiężna śrubką w parowniku stabilizując wolne obroty na ciepłym silniku. (zaraz bądzie zakładaj sekwencje :peace: )

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2005 16:01:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2004 21:12:02
Posty: 42
Lokalizacja: Dębica
A do czego moze słuzyc ten zawór jest plastikowy w niego jest wkręcana równiez plastikowa sruba, na której znajduje sie spręzyna


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2005 16:13:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
:peace: Tego zasadniczo tam nie powinno być :diabel: , w jego miejscu powinien być zawór sterowany komputerem, ta "śrubka " reguluje dawke gazu jak rozkrecisz leci więcej jak skręcisz mniej.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2005 16:22:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2004 21:12:02
Posty: 42
Lokalizacja: Dębica
u mnie nie ma kompa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2005 16:23:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lis.2004 01:34:30
Posty: 434
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Jezeli ma gaznik to raczej instalka z kompem mu sie nie przyda. A sruba ta reguluje dawke gazu jaka pobiera sobie autko czyli jak na to nie patyrzac regulujesz nia sklad mieszanki. Krecisz w prawo zmniejszjac w lewo zwiekszjac doplyw gazu. Teraz polecam wymienic filtr gazu i powietrza ewentualnie swiece i wybrac sie do mechanika na regulacje bo samemu to troche trudno ustawic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2005 16:27:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2004 21:12:02
Posty: 42
Lokalizacja: Dębica
Czemu trudno to ustawic, trzeba podpinac samochod do jakiegos użadzenia czy zadade do warsztatu gosc przekreci mi nia 2 razy i powie 36 zl sie należy:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2005 17:23:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Żadnej filozofii nie ma w ustawieniu tego zaworu. Gazownicy w instalkach I generacji robią to bardzo prymitywnie. Przygazuj autko na jakieś 3500RPM i tak trzymaj, w tym momencie zakręcaj zawór tak długo aż usłyszysz, że spadają obroty, wtedy odkręć ją odrobinę tak mniej więcej 1/4-1/2 obrotu, wtedy obroty znów wrócą do stanu pierwotnego. W ten sposób ustala się w miarę odpowiedni punkt pracy silnika. Jak dokręcisz śrubę od tego punktu, to zmniejszysz zużycie, ale i auto będzie bardziej mułowate (zbyt uboga mieszanka), jak odkręcisz zawór to wzbogacisz mieszankę, auto będzie żwawsze, ale spalanie też wzrośnie...
W reduktorze powinieneś też mieć mosiężną śrubkę taką wystającą, którą można kręcić palcami i ta właśnie służy do stabilizacji obrotów na biegu jałowym. W tym przypadku sprawa jest trochę trudniejsza i faktycznie przydaje się analizator spalin, ale odrobina dobrej woli i też na słuch ustawisz stabilną pracę silnika przy 850-900RPM.

Poza tym faktycznie obejrzyj te filtry, bo może masz już zapaćkane, a to ma wpływ na spalanie.

P.S. Jak już zaczniesz kręcić zaworkami, to zapamiętaj najpierw ich ustawienie, żebyś w razie niepowodzeń potrafił wrócić przynajmniej do stanu pierwotnego.


Pozdrawiam

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2005 19:29:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2004 21:12:02
Posty: 42
Lokalizacja: Dębica
Wielkie dzieki .
Można na ws polegać kolejny raz nie zawiodłem sie na was:)!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2005 06:52:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2004 21:12:02
Posty: 42
Lokalizacja: Dębica
Witam
Podjechałem w końcu do gazownika. Lepiej bym zrobił jak bym do niego nie jechał, bo jeszcze gorzej spaprał. Pierwsze, co zrobił to założył na wlot powietrza jakąś redukcję ograniczająca ilość zasysanego powietrza przez filtr powietrza. Teraz rano nie idzie odpalić samochodu na gazie. Jak już odpali to nie można go wkręcić na obroty. Dopiero jak się zagrzeje do ok.50 stopni to wtedy coś lepiej. Ale podczas jazdy szarpie tym samochodem. Na biegu jałowym jak się przytrzyma na obrotach to słychać czas od czasu takie szarpanie silnika jak by mu paliwa brakowało.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2005 08:29:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
oto3 napisał(a):
Witam
Podjechałem w końcu do gazownika. Lepiej bym zrobił jak bym do niego nie jechał, bo jeszcze gorzej spaprał. Pierwsze, co zrobił to założył na wlot powietrza jakąś redukcję ograniczająca ilość zasysanego powietrza przez filtr powietrza. Teraz rano nie idzie odpalić samochodu na gazie. Jak już odpali to nie można go wkręcić na obroty. Dopiero jak się zagrzeje do ok.50 stopni to wtedy coś lepiej. Ale podczas jazdy szarpie tym samochodem. Na biegu jałowym jak się przytrzyma na obrotach to słychać czas od czasu takie szarpanie silnika jak by mu paliwa brakowało.

Kolejna ofiara gazownika-amatora z warsztatem w stodole. :!!:
Moja rada to podjechać do porządnego warsztatu, który naprawdę wie jak wyregulować reduktor, przy okazji czyszczenie reduktora + nowe filtry i musi działac jak należy. Gaźnik to najlepszy przyjaciel LPG (jeśli w ogóle).
Nie reguluj samodzielnie. W warsztatach z prawdziwego zdarzenia regulują sklad mieszanki wsadzając analizator w dupkę a nie na słuch czy ograniczjąc dopływ powietrza (co za partactwo :!: ).
Przy okazj iskontroluj stan świec zapłonowych oraz przewodów WN.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2005 06:18:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2004 21:12:02
Posty: 42
Lokalizacja: Dębica
Witam
Byłem u tego mechanika wydębiłem zwrot kasy :D .Podjechałem do innego gościa. Ustawił instalację ok. Muszę tylko jeszcze chyba ustawić zapłon,chyba. Bo pali ładnie za pierwszym razem tylko od czasu do czasu tak jakoś dziwnie silnik skacze. Zwłaszcza na wolnych obrotach tak jak by nie spalał wszystkiego. I tak troszkę tym silnikiem szarpie przy wyzszych obrotach tak około 3 tys niby tego już nie czuć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2005 19:03:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2004 21:12:02
Posty: 42
Lokalizacja: Dębica
no juz wzystyko jest ok, zmieniłem swiece,ustawiłem zapłon, wyregulowana instalacja gazowa i mozna smigać :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2005 07:13:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
oto3 napisał(a):
no juz wzystyko jest ok, zmieniłem swiece,ustawiłem zapłon, wyregulowana instalacja gazowa i mozna smigać :D

Swietnie, o to chodziło, tak trzymac i nie dac się zwariować. :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: