.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.cze.2025 10:05:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wymiana silnika
PostNapisane: 14.kwi.2005 10:03:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2004 09:46:27
Posty: 524
Lokalizacja: Siedlce
Tak się zastanawiam czy wymiana silnika 2,6 V6 na 2,8 V6 jest możliwa i jak bardzo się te silniki różnią .
W przypadku gdyby kiedyś przyszło mi robić remont generalny czy nie lepiej kupic jakis silnik i go włozyc a skoro wymienic to moze troche lepszy ? :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2005 21:54:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.mar.2005 01:02:36
Posty: 246
Lokalizacja: Chorzów
Osobiscie uwazam to za chybiony pomysl szczegolnie ze masz quattro ktore moze nie wytrzymac wiekszych obciazen :(

_________________
Audi 80 B4 2.0 94r. - był
Audi A6 C5 2.4 01r. - był
Audi A3 Sportback 8P 1.9Tdi 06r. - jest
VW Golf VI 1.4 Tsi - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2005 22:17:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
Danio napisał(a):
Osobiscie uwazam to za chybiony pomysl szczegolnie ze masz quattro ktore moze nie wytrzymac wiekszych obciazen :(


Heheh ze co :?:

Jakich wiekszych obciazen :)

2,2T 20V wytzrymuje a 2,8 cos zmienia i 2,6 i 2,8 mogło byc z quattro

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2005 22:56:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2003 15:45:43
Posty: 1063
Lokalizacja: Jauer
Danio napisał(a):
Osobiscie uwazam to za chybiony pomysl szczegolnie ze masz quattro ktore moze nie wytrzymac wiekszych obciazen :(


czy twoje spostrzenia sa poparte
jakims doswiadczeniem moze sprawdzales numery w etce ???

co do swpka no to bloki silnikow sa takie same wymiarami
wiekszosc czesci pasuje do siebie uklad napedowy napewno nie bedzie za bardzo wysilony o ile to nie jest identyczny jak w 2,8

remoncik moze pochlonoac duza wiecej kasy niz kupno 2,8 i potrzwebnych czesci

_________________
---------------------


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2005 06:10:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2004 09:46:27
Posty: 524
Lokalizacja: Siedlce
juziooo napisał(a):
remoncik moze pochlonoac duza wiecej kasy niz kupno 2,8 i potrzwebnych czesci


Czyli lepiej kupic 2,8 ?

A czy silnik z AUDI A6 96ROK 2,8 V6 nadaje się na swapa ?

i dodatkowe pytanie poniewaz znalazłem silnik od ww auta wraz ze skrzynia automatyczną czy da się ją przeszczepić do mojego autka ? byłoby super miałbym wypas pierwsza klasa (tylko skóra by mi została do przeszczepu :D )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2005 07:54:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
2.8 ma chyba więcej elektroniki, także wiązka i komp także do zmiany.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2005 08:01:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
A jak robić swapa to nie lepiej zastanowić się nad 2.8 30V ?:> :D
Tylko cena zakupu może być duża :(

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2005 08:18:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2004 09:46:27
Posty: 524
Lokalizacja: Siedlce
wowo napisał(a):
2.8 ma chyba więcej elektroniki, także wiązka i komp także do zmiany.


Tak silnik z A6 razem z komputerkiem ale czy będzie pasować do mojej 80 ?

A co z ta skrzynią ? da się czy to nie warte zachodu ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2005 08:38:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Z tego co sie orientuje silniczek pasować będzie idealnie, co do skrzyni automatycznej, to bym odpuscił.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2005 08:47:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Danio napisał(a):
Osobiscie uwazam to za chybiony pomysl szczegolnie ze masz quattro ktore moze nie wytrzymac wiekszych obciazen :(


Ciekawe rzeczy... to jak to się ma do tak popularnych swapów silników 2,2T do napędu po zwykych 2,3 136 KM. I przy okazji kręcenia silika do 200,300 i więcej koni...? Quattro, to ostatnia rzecz jaką trzeba się przejmować. Jedynie sprzęgło jeżeli jest inne. Ale nic poza tym.

A w tej przekładce silnika sprawdziłbym czy elektronika jest taka sama, bo mechanika to mniejszy problem.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2005 09:10:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2004 09:46:27
Posty: 524
Lokalizacja: Siedlce
kefir200 napisał(a):
A w tej przekładce silnika sprawdziłbym czy elektronika jest taka sama, bo mechanika to mniejszy problem.


A coś bliżej, na co zwrócic uwagę ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2005 09:26:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Wiesz...może inaczej...
Jeżeli chcesz zamienić tylko silniki bez wiązek, to nie sądzę żebyć spotkał sie z większymi trudnościami. Może kilka czujników będzie w innych miejscach, a może nawet nie. Będą się różnić zapewne wałki rozrządu - sprawdż w ETCE lub Etosie. Jeżeli tak, to tym się nie przejmuj. Co najwyżej będziesz miał trochę inny od seryjnego przebiej momentu i mocy...ale nie koniecznie na niekorzyść. Sprawdź też czy kołki na kole zamahowym - te od czujników położenia wału korbowego są w tych samych miejscach. Jeżeli tak to zapłon będzie ok. Ciężko mi cokolwiek więcej napisać, bo przekładałem tylko silniki R5 (5 cylindrów). Do osprzętu KG wstawiłem silnik MC. Różnice były w czujnikach, których w jednym nie było a były tylko zaślepki, albo właśnie w czasach wałka rozrządu. Nie zauważyłem żadnych wad takiego rozwiązania. Jeszcze jeden drobiazg, to inna chłodnica oleju (inne wloty) i liczba filtrów oleju (2 w KG). Wymusiło to przełożenie mocowania filtrów oleju z termostatem.
Nie sądzę żebyś spotkał większe trudności. Nie wiem jak jest z wydajnością wtrysku z 2,6. Ale to jest chyba za mała różnica pojemności, żeby były jakieś ewentualne problemy.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: