.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.cze.2025 21:56:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Dystanse i geometria
PostNapisane: 15.kwi.2005 12:31:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 01:32:22
Posty: 843
Lokalizacja: Lublin
Witam
Poruszam taki sam temat jak na sr forum. Pytanie dotyczy punta nie audi, ale mysle ze jestescie w stanie pomoc.
Przymierzalem do puntka felgi 7,5x17". I musze zalozyc na tyl dystanse 20mm gdyz felga i opona bedzie zawadzac o srube amortyzatora. I tu mam pytanie. Na tyl tylko zakladac dystanse czy na przod tez(z przodu raczej nie bedzie musu wkladania dystansow- chyba ze sie okaze inaczej jak opony zaloze na felgi). Dodam ze te felgi juz i tak robia za dystanse 25mm gdyz o tyle sa szersze na zewnatrz. Gdzie mozna w dobrej cenie kupic takie dystanse??
Mam jeszcze pytanie odnosnie geometrii. Na jakim zestawie mam pojechac na geometrie?? Na fabrycznych felgach, a po geometrii zalozyc 17 i dystanse. Czy odrazu na zdystansowanych 17.
I jeszcze jedno przyszlo mi do głowy. Jak załoze dystanse na piaste ktore nie maja dziur na szpilki. Dystanse maja 4 otwory na sruby, a otworow na 2 szpilki brak. Ciac szpilki mam, zeby dystanse wcisnac??
Tu przyklad dystansow ktorymi sie zaintersowalem.
http://allegro.pl/show_item.php?item=47941447

Pozdrawim

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2005 17:10:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Na geometrie jedz bezwzględnie na fabrycznym zestawie i najlepiej na stalowych prostych kołach o fabrycznym rozmiarze opon, a co do tematu dystansów... na pewno żadne cięcie szpilek nie wchodzi w gre, najlepiej było by załozyć 4 sztuki zeby nie było róznego rozstawu osi. Musisz jednak wiedzieć ze takie dystansy niszczą łozyska i w sumie całkowicie inne siły działaja na zawieszenie, pozatym zwiekasza sie masa powierzchni nieresorowanej, ja bym poszukał felg z odpowiednim odsadzeniem i nie bawił sie w zadne dystansy.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2005 18:06:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 01:32:22
Posty: 843
Lokalizacja: Lublin
Fabrycznie mam alumy 15". Wiem ze dystanse niszcza lozyska, ale na tylna os musze je zalozyc bo felgi mi nie wejda :/ . Dlatego myslalem by na przod juz nie zakladac dystansow, zeby chociaz tu lozyska dluzej pozyly.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2005 18:29:26 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
geometrie powinno sie ustaiwac za kazdym rzem jak zmieniasz kola ... a to dlatego ze jak zauwazyles kolumna zawieszenia jest ustawiona pod katem a tylko pod wlasciwym katem przy sastosowaniu zalecanej przez producenta opony i felgi z wladciwym ET opona idealnie dolega cala plaszczyzxna z taka sama sila na calej powierzchni przylegaania do asfaltu
niestety kata piasty wzgledem kolumny w S2 nie idzie zmienic wiec o ile sie da to przy kazdej zmianie kol na inne powinno sie przeregulowac kat pochylenia kola tak aby jak najwieksza powierchnia gumyt przylegala z taka sama sila do podloza ... dodam tylko ze problem kata piasty jest rozwiazany w C3, C4 i B4 quattro z tylu oraz we wszystkich autach z wielowahaczowym zawiezszeniem gdzie kat piasty jest caly czas taki sam wzgledem podloza .. poza tym tak jak zasugerowalem wyzej , w zawieszeniu S2 i tym podobnym kat przylegania opony a tym samym kat piasty zmienia sie w zaleznosci od pozycji zawieszenia czyli od wysokosci i ugiecia zawieszenia dlatego na przyklad w pewnych warunkach w B3/4 z przoduy obnizone zawieszenie powoduje ujemny kat pochylenia kola i nie da sie tego wyregulowac . jedynym lekarstwem na to bylaby mozliwosc regulowania kata pochylanie kolumny zarowno z dolu tak jak jest obecnie jak i z gory tak jak jest tylko w C4 w pewnym sensie byloby to mozliwe przy zastosowaniu jakiejs rozporki ale tylko i wylacznie przy powiekszeniu gniazd kolumn ... ogolnie wedlug mnie temat rzeka i jezeli bede mial czas to napewno sie tym zajme bo obecnie w Coupecie mam kola 235/40/17 na feldze 8" i ET37 i nie da sie ustawicidealnie kata... a tymbardziej ze standardowo w tym zawiasie kat jest ujemny to w przypadku zmiany kol zimowych na letnie bez przeregulowania katow daje diametralna zmiane pochylenia kola

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2005 18:31:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 01:32:22
Posty: 843
Lokalizacja: Lublin
Tylko ze mi o punto chodzi. Audi sobie stoi bo skrzynia sie sypnela :|

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2005 18:34:48 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
:P ... to zapraszam na autokacik :P tam sie rozwiazuje problemy punto :D ...


a tak na powanzie .. nie ma znaczenia jakie auto , wszystko zalezy od kontrukcji zawieszenia i jest tak jak wyzej pisze ... zmieniasz kola , muszi zmienic geometrie a konkretnie katy sie zmianiaja wiec nalezy to skorygowac

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2005 18:36:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Hansie nie poznaje Cie Ty normalnie druciaż jestes po co takie wielkie koła ? Ja w V8 mam 15-stki i 250 KM nie czuje sie zle w zakrecie a żona nie zgina felg na krawężnikach, a z ta zmienna geometria co do kół to pierwsze słysze widocznie inne szkoły sa na wschodzie :P

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2005 18:40:46 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
druciaz nie duciaz ale w kazdej instrukcji auta masz napisane ze geometrie nalezy sprawdzac co 10 tkm :] ... pedantem nie jestem , ale zawsze sprawdzam przy zmianie kol i przede wszystkim jak robie cos w zawieszeniu ... wystarczy dokladnie przestudiowac zakres pracy zawieszenia i bedziesz widzial ze piasta nie pracuje idealnie w pionie tylko po lekkim luku
dla przykladu , podnies sobie auto na podnosniku caly przod ... kola zwisna i bedzie widac ze sa w duzym plusie czyli dolna czesc bedzi eblizej siebnie niz gorna

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2005 18:54:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 01:32:22
Posty: 843
Lokalizacja: Lublin
Tylko jest taki problem. Wsadze 17 do punto i np. na tylnej osi beda dystanse a na przedniej nie. Ustawi mi stacja geometrie?? Bo ostatnio slyszalem ze maja wszystskie dane geometryczne w komputerze ale tylko co do felg fabrycznych. I jak przyjade na 17 puntem to moga mi nie ustawic zbieznosci.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2005 19:05:41 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
to akurat nie ma znaczenia ... geometria tyczy sie zawieszenia a nie kol , kola tylko maja wplyw na jej ustawienie na tyle ze na innych kolach trzeba znowu ustaiwc geometrie do tej fabrycznej ..a dystanse to lepiej wszystkie rowno

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2005 19:13:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
hans napisał(a):
to akurat nie ma znaczenia ... geometria tyczy sie zawieszenia a nie kol , kola tylko maja wplyw na jej ustawienie na tyle ze na innych kolach trzeba znowu ustaiwc geometrie do tej fabrycznej ..a dystanse to lepiej wszystkie rowno
No to ciekawy jestem kto koledze to ustawi na takich kołach do tego z flanszami chyba że " pan kazio na światełkach" a tak szczerze to co ma zmiana koła do geometrii ? Coś mi tu nie pasuje.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2005 20:31:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
obojętnie jakie damy ramię (tu dystans) kąty nie ulegną zmianie to podstawowa zasada geometri matematycznej. ale jeśli zmienimy rozmiar ogumienia (szczególnie srednicę)to może okazać się żę bardziej właściwe byłyby inne ustawienia nie przewidziane przez producenta . można zawias tak ustawić żę auto będzie szło idealnie prosto nawet na nieruwnościach bez trzymania kierownicy ale będzie opornie skręcało lub odwrotnie bedzie myszkować po prostej ale w zakretach rewelacja. cywilne ustawienia są kompromisem .natomiast w sporcie ustawia się w zależności od trasy,toru.generalnie ustawiać należy w/g producenta chyba że ktoś ma dostęp do sprzętu i lubi experymentować i tastować nowe ustawienia a ręczę żę możę zostać mile zaskoczony poprawą trakcji i własności jezdnych

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: