.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.cze.2025 21:39:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Żywotność turbo w 1.8T ?
PostNapisane: 15.kwi.2005 11:27:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.kwi.2005 10:22:46
Posty: 9
Witam. W weekend wybieram sie oglądać a4 1.8T. Auto ma 200 Tys udokumentowanego przebiegu , czy to nie za dużo dla turbinki ? ( i w sumie sprzęgla). Nie chcialbym od razu po zakupie robic regenreracji i wymiany sprzegła bo i tak to autko zabierze praktycznie cale moje fundusze.....
Jak sprawdzić turbine w benzynie (na forum znalazlem posty dot tylko Tdi),najlepiej jakby byla to jakas metoda na postoju czy placu bo nie wiem czy bedzie mozliwosc wyjechania autem gdzies na ulice...
Ps Czy to prawda ze 1.8T ma kute tłoki ???

Pzdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Żywotność turbo w 1.8T ?
PostNapisane: 15.kwi.2005 11:31:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Wuwua napisał(a):
Witam. W weekend wybieram sie oglądać a4 1.8T. Auto ma 200 Tys udokumentowanego przebiegu , czy to nie za dużo dla turbinki ? ( i w sumie sprzęgla). Nie chcialbym od razu po zakupie robic regenreracji i wymiany sprzegła bo i tak to autko zabierze praktycznie cale moje fundusze.....
Jak sprawdzić turbine w benzynie (na forum znalazlem posty dot tylko Tdi),najlepiej jakby byla to jakas metoda na postoju czy placu bo nie wiem czy bedzie mozliwosc wyjechania autem gdzies na ulice...
Ps Czy to prawda ze 1.8T ma kute tłoki ???

Pzdr

Co do sprzęgła to 200 kkm to juz sporo i tzreba sie liczyc wkrótce z jego naprawą, co to turbiny to nie ma jednoznacznej odpowiedzi, moze spokojnie nalatać i 400 tys km jesli prawidlowo eksploatowana, studzona. Moze równiez pasc w kazdej chwili, nie ma reguły. Generalnie musisz autkiem sie przejechac, sprawdzic czy nie dymi, mozna na chwile zdjac dolot do sprezarki i sprawdzic ilosc oleju w przewodach, mozna organoleptycznie sprawdzic luz na wirniku i to pomoze Ci ogolnie ocenic stan turbiny.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2005 13:28:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2004 14:20:00
Posty: 322
Lokalizacja: pomorskie
Wszystko zależy od sposobu eksploatacji, czy auto jeżdziło w trasie np za zachodzie gdzie można rozwijać duże prędkości i zjeżdzac z autostrady i nie schładzając turbiny wyłączyc silnik, lub był katowany na wysokich obrotach przy zimnym gęstym oleju. Jeżeli jest przebieg oryginalny a rocznik znasz to możesz sam sobie odpowiedzieć ile ktoś rocznie średnio jeżdził, a raczej te auta do tanich nie należą i nikt nie kupuje aby przejechac się w niedzielę do kościoła. Ze sprzęgłem może być tak samo częsta zmiana biegów w mieście czy kilometry w trasie. Ja osobiście jestem zwolennikiem trochę większego przebiegu auta w trasie, niż katowanie w mieście na zimnym wiecznie silniku przez przysłowiowego "dziadka"

---
pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2005 13:36:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Sprzedawca napewno nie pozwoli Ci zdejmować wężów itp. Ale jeżeli już Ci pozwoli, to:
- nie kupisz auta bo przestraszysz się oleju, który tam będzie bo zawsze jest go trochę na ściankach - no chyba, że będzie sie wylewal z wężów...,
- nie kupisz tego auta bo znajdziesz luz na wirniku, a luz na wirniku być musi, bo jakby go nie było, to oznaczałoby zatartą turbosprężarkę. Luz jest, bo wirnik pracuje na łożysku olejowym - na poduszce olejowej, a nie ma jednoznaczenej informacji jaki ten luz musi być.

Nagrzej silnik na postoju i daj kilka razy w palnik. Jeżeli będzie z tyłu biało-niebiesko, to albo pierścionki, albo uszczelniacze, albo w ostatniej kolejności turbo jest do naprawy. Nie panikuj z tym turbem. To urządzenie jest przygotowane dla ludzi, którzy nie wiedzą nawet gdzie się wlewa płyn do spryskiwaczy, a co dopiero o wystudzaniu turbawki. Turbo to małe koszty naprawy w porównaniu z remontem głównym silnika czy naprawą przekoszonego nadwozia. Auta z turbo sprzedaje się łatwo. Jak już znajdzie sie klient, który chce mieć turbo, to na tyle będzie zaślepiony magią turbo i sprawdzaniem sprawności turba, że przegapi krzywe nadwozie, popękaną szpachlę i wytłuczone zawieszenie... Używaną turbosprężarkę kupisz za 600+ a zawieszenia czy nadwozia za tyle nie zrobisz.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2005 17:06:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.kwi.2005 10:22:46
Posty: 9
Dzięki za odpowiedz. Zgadzam sie ze wazny jest stan nadwozia , miedzy innymi dlatego zdecydowalem sie na audi gdyz jest ocynk wiec jak nie porozbijane to przynajmniej problem z rdza odejdzie :) (w aktualnym autku to zmora , mimo ze technicznie ok to sporo porobilo sie ognisk rdzy -wina stuczek poprzedniego wlasciciela i szpalchli hehe , ale i tak nie zaluje bo przejezdzilem swoim autem ponad 3 lata a kupilem je na dobrych warunkach)
Wracając do A4 to zawieche tez mam zamiar dokladnie "osłuchać".
Zastanawia mnie jeszcze tylko jak duza róznica jest w kosztach utrzymania A4 i B4( B4 od 2.3 w gore) , bo mam nadzieje ze nie bede musial po tym zakupie bez butow chodzic hehe ;)

Ps Konkretnie to interesuje mnie ta a4 z allegro :
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C223181

kosmetycznie wgnieciony przod ale cena za to atrakcyjna , prawda??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2005 17:39:39 
Moderator

Dołączył(a): 19.lip.2003 14:18:17
Posty: 3402
Wuwua napisał(a):

Ps Konkretnie to interesuje mnie ta a4 z allegro :
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C223181

kosmetycznie wgnieciony przod ale cena za to atrakcyjna , prawda??


Cena atrakcyjna , aż za bardzo.Tylko zastanawia mnie fakt dlaczego pod maską jest tak dużo nowych elementów i wszystko się tak ładnie świeci.
Zapewne dlatego , że była mocno rozwalona i wszystko ładnie poskładali.
Na twoim miejscu bym ją bardzo dobrze obejrzał :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2005 20:02:10 
Moderator

Dołączył(a): 22.sty.2002 01:00:00
Posty: 1397
Lokalizacja: czuje swad
hej,
wiec tak:
ogladanie zawieszenia nic w sumie nie da. nie wierze w to, ze 200tkm zrobil na orginale (a jak zrobil to bedzie zaraz do wymiany) a jak nie zrobuil, to pewnie sa podroby i tez gowno. no, chyba ze pozakladal orginalne wzocnione (w stosunku do fabrycznych) wahacze to ok.
co do silnika - Hugo - on jest chyba po prostu wymyty. ja tam sie nie znam, to moze lejkers albo UFO stwierdzic - czy to czysty czy nowy :D
co to turbo - pelna zgoda z piotrem - mity i tyle. w sumie co to za koszty z turbo - 600 na ca. 200 tkm, jak naprzyklad taka zawiecha na orginalach kosztuje prawie 4.000 i trzyma ok. 140tkm???
a co do roznicy w kosztach utrzymania a4 i b4 - mowie z doswiadczenia praktycznego - niebo a ziemia!!!!
kazda czesc to b4 to dziesiatki zlotych, kazda czesc do a4 to setki zlotych.
dziekuje za uwage :)

_________________
s8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2005 20:15:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2004 14:20:00
Posty: 322
Lokalizacja: pomorskie
Cena za bardzo atrakcyjna, rozumiem ze do tego dochodzi jeszcze akcyza i inne, jezeli nie to trochę za tanio zrób kalkulację. 1000 zł min. akcyza, zwolnienie Vat, tłumaczenia, pierwszy przegląd, tablice, ubezpieczenie, jakiś zysk handlarza, koszty transportu, i wyjdzie ze dał za nią mniej niż 3000 euro. Tam samochodów za darmo nie dają. Pozatym przebieg 200 tyś na 1.8 T z tego roku to troche mało. Ksiązke mozna łatwo podrobić nawstawiać pieczatek u zaprzyjaznionego warsztatu, przecież jakiś tam polaczek nie sprawdzi. Silnik swieżo umyty albo miał wycieki albo tylko kosmetyka. W końcu nie wszyscy są przekrętami. Dokładnie wszystko obejrzyj, silnik można niewielkim kosztem doprowadzić do porządku, ważne że jest prosty (chyba)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2005 20:22:56 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
moze przod nie byl bity, tyl rowniez ale po srodku auta jest sliczny spaw??? :diabel: moj kolega mial takiego opla corse - prawie bezwypadkowa ;-)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2005 20:39:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2003 13:25:45
Posty: 812
Lokalizacja: Łódź
Hugo napisał(a):
zastanawia mnie fakt dlaczego pod maską jest tak dużo nowych elementów i wszystko się tak ładnie świeci.
Zapewne dlatego , że była mocno rozwalona i wszystko ładnie poskładali.
Na twoim miejscu bym ją bardzo dobrze obejrzał :peace:


no a zbiorniczek cieczy chłodzącej to musiał być wymieniany, bo nawet jakby go umyli, to żeby był taki biały i ładny to by musieli nie wiem jak szorować od wewnątrz przy aucie 10 letnim. Chyba, ze go ktos raz w roku wyjmowal i czyscil calego ;)

_________________
Audi A4 Avant AFN 1.9 TDi '98 (AFN->Łódź - Gdańsk - Łódź - 4.6 l/100 km)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2005 22:18:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Czy to wnętrze wygląda na 200tkm, raczej nie czyba że autko latało dłuugie trasy bądź elementy zostały zmienione bo nie wierzę że autkiem latał dziadzio z babcią w białych rękawiczkach. Sterownia jak w nowym aucie :|
Co do komory silnika, to właśnie z kumplem robimy dzwonionego w przód escorta 91' dla komisu i tu i tam jest podobnie czysto ;)
Najlepiej znaleźć i popatrzyć dokładnie na inne ale nie bite w przód A4 zwracając uwagę na podłóżnice, wzmocnienia i spawy w komorze równierz spasowania blacharki. Warto pooglądać też ranty maski,błotników, drzwi, tam wielu lakierników pozostawia ślady niedomalowania w postaci nienaniesienia wystarczającej warstwy farby (jaśniejszy odcień itp.) -zwłaszcza wtedy gdy samochód jest robiony w pośpiechu na sprzedaż). Inaczej fabrycznie.

Z drugiej strony krąży pogłoska że dobre (wytrzymałe) silniki skończyły się na A6.
Jak koledzy pisali autko które nie zna miasta to połowa sukcesu zwłaszcza te z suszarką na pokładzie.

Bilu napisał(a):
moze przod nie byl bity, tyl rowniez ale po srodku auta jest sliczny spaw??? :diabel: moj kolega mial takiego opla corse - prawie bezwypadkowa ;-)


Bilu nie strasz kolegi :D

Powodzenia :peace:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2005 23:40:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2004 13:09:19
Posty: 180
Lokalizacja: Warszawa
to chyba najtansza a4 jaka widzialem w calosci w tak " dobrym" stanie ... cena jest conajmniej zastanawiajaca i przybornik malego detektywa przy kupnie niezbedny ...

_________________
hand made C3->V8 89' 2.0 td+IC -> 2.0 RT (k-j)
still in progress


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: