.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.cze.2025 06:38:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Przegrzewa 2.6 - nowy wł. wentylatora, chłodnica i termostat
PostNapisane: 15.kwi.2005 07:14:13 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Mam wrażenie, że za wysoką temperaturę ma mój V6. Poszukałem po forum i zabrałem się do podmiany:
1. włącznika wentylatora - brak poprawy,
2. chłodnicy - brak poprawy,
3. termostatu - brak poprawy.

Problem jest jak stoję. Temperatura leci ponat 105 C i dopiero włącza się pierwszy bieg wentylatorów. Podniosłem maskę i w prawej ręce trzymam (a raczej dotykam bo temp.) wąż wlotowy do chłodnicy, a w lewej wylotowy (nawet nie lekko ciepły). Tak było przed podmianami i jest nadal.
Mechanik przy zmianie paska rozrządu (5tys. km temu) mówił, że pompa jest w idealnym stanie - bo chciałem nową. Czy coś jeszcze można sprawdzić? Czy coś można źle złożyć, żeby tamowało tzw. duży obieg chłodzenia? Bo wygląda tak, jakby woda nie chciała płynąć przez chłodnicę (albo bardzo wolno).
Mam dylemat - nie mam ochoty osobiście zagladać do pompy. :/


A układ jest taki:
Obrazek

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2005 13:56:14 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
nie wiem czy to wina pompy ale na drugi raz pompe wymien razem z rozrzadem bo one lubia padac jezeli sie ich nie wymieni 90 tys wytrzyma ale juz 180 napewno nie albo jest male prawdopodobienstwo ... czy chlodnia ktora zakladales byla nowa ? i tak samo wlcznik wentylatorow ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2005 06:19:58 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Włącznik wentylatora kupiłem nowy, a chłodnica regenerowana. Co do chłodnicy to gdy w nią dmuchałem to tak jak w otwartą rurę - żadnego oporu, więc dobrze zrobiona. :)
A czy możliwe żeby pompie tak spadła wydajność :?:

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2005 07:48:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
Może po robocie mechanior nie odpowietrzył dokładnie układu |? (jeśli wymieniał termostat przy okazji rozrządu), bo jak piszesz nie ma obiegu, i gdyby przyczyną nie była pompa.

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2005 07:58:20 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
chlodnica to nie jeden kanal zeby odrazzu byl opor w dmuchaniu :d ... wystarczy ze bedziesz mial niedroznosc doolnych kanalow w poblizu wlacznika wentylatorow , nie bedzie tam dostatecznej cyrkulacji wody i temperatura bedzie tam pojawiala sie z opoznieniem ... co do odpowietrzenia to uklad sam sie odpowietrza... mechanik mogl tylko to przyspieszyc

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2005 12:34:53 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Ponieważ włącznik wentylatora jest tuż przy wylocie z chłodnicy, więc nawet gdyby przepuszczały tylko górne kanały to płyn zawsze musi przepłynąć obok niego. Problemem jest fakt, że to co jest zimne po chłodnicy nie przepływa przez silnik, bo temp. nie spada albo płynie zbyt wolno.

Czy da się sprawdzić czy pompa wodna pompuje bez jakiś specjalnych zabiegów?


Co do otpowietrzenia, to sam odpowietrzyłem po wymianie chłodnicy na wężu do nagrzewnicy. Sprawdzę jeszcze odpowietrznik przy czujniku temperatury.

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2005 13:48:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
Jarek, zrób coś dla mnie jak możesz - sprawdź, czy masz przekaźnik (gniazdo nr 6) do klimatronika - widze ze masz ten sam model auta, wiec chcialbym sie upewnic - kazdy mechanior wciska mi pałę, że gaz trza nabić, a wg instalacji i opisu plytki z przekaźnikami tam powinien byc przekaznik, i wydaje mi się, że dlatgego mi sie klima nie zalacza (auto bylo serwisowane jesienia zeszlego roku w aso w detshach, wszystko powymieniane, nie sadze,m zeby gazu nie uzupelnili, a wyciek tez by zostal znaleziony (zawsz sie to robi) po prostu czuje, ze serwis chce mnie w kulkę zrobic na 250 zl za nabicie, a zalaza tylko przekaza za 10 zl.
gniazdo nr 6, opisane jako przekaznik do klimy, prawy gorny rog, jak otworzysz pudlo

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.kwi.2005 07:06:56 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Nie mam tego przekaźnika - i raczej nigdy nie było.

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: