.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 13.cze.2025 11:22:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: paliwo w oleju - jakie przyczyny ?
PostNapisane: 20.kwi.2005 23:17:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.mar.2005 22:31:34
Posty: 28
Co moż być przyczyną przedostawania się paliwa do oleju w A4 2.6 ABC
Auto nie bierze oleju przez 8000 nie dolałem ani grama ale zauwarzyłem że czasami jest zbyt duży jego poziom więkrzy niż wlałem.
wydech czysty żadnych sadz można palcem przejechac i jest czysty
auto pali w normie trasa 10l miasto 13l(skrzynia automat)

Dodam ze w silniku coś dziwnie rzęzi przy wyższych obrotach ale zaden mechanik nie umie powiedzieć bez rozbierania co to może być.
wymieniłem rozrząd z rolkami ale nie pomogło .

Zastanawiam sie czy te dwie rzeczy mogą być ze sobą powiazane

ps jakie sa objawy pękniętego pierścienia?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2005 06:34:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
wszystko wskazuje na zawory .... paliwo w oleju, dziwny dzwiek z silnika ......
pozostaje zdjac glowice

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2005 09:50:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Ale najtaniej będzie pierw sprawdzić czy wtryski nie leją.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2005 09:53:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Właśnie mój starszy ma chyba taki sam objaw w pasku, i mechanik stwierdził że wtrysk mu leje...nieraz raptownie ubyje paliwa i podnosi się stan oleju w silniku...olej jest właśnie taki jakby rozmieszany z benzyną.
A jakie są wasze sugestie?

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2005 10:48:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
u kolegi w dwusecie tez tak bylo. wlewal 4,5l oleju a zlewał 5,5l, a smierdziło benzynką strasznie i rzadki byl. podejzewam, ze to wina zjechanych wtryskiwaczy z ktorych czesc paliwka scieka i przez pierscionki trafia do oliwy. jesli za duzo pali, to mozna sprawdzic czy wtryskiwacz rozruchowy nie sika caly czas. jest teraz w miare cieplo to mozna go odlaczyc, pojezdzic i sprawdzic czy sie nie poprawi, tzn zmniejszy ilosc benzyny w oleju.

P.S. benzynka powinna odparowywac z oleju gdy ten jest nagrzany! takze od czasu do czasu wskazane rozgrznie motorku :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2005 10:56:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Wszystko to co napisali kledzy powyżej jest prawdą a ja tylko zapytam kolegi czy przypadkiem nie jeździ na bardzo krótkich dystansach?.

Silnik nierozgrzany użytkowany często w takich warunkach narażony jest na nieodparowanie benzyny z oleju co może powodowac podwyższanie poziomu oleju , zmniejszenie własciwości smarnych a w konsekwencji - szybsze zużycie silnika.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2005 14:51:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.mar.2005 22:31:34
Posty: 28
z tymi krótkimi przebiegami to się zgadzam , ale jeżeli silnik jest ok to nie powinno tak być chyba że coś już jest nie tak to wtedy paliwko zostaje bo jak mu damy dobrą traskę to wszystko wyparuje i bedzie ok.

jak sprawdzić wtryski i ten tzw wtryskiwacz rozruchowy , gdzie go szukac ?
myslałem że mam tylko 6 wtrysków elektromagnetycznych .

czy ślady nieszczelnosci wokół wtryskiwaczy świadczą o jego zurzyciu czy tylko o zurzytej uszczelce pod wtryskiwaczem (nie są to wielkie slady ok 1-2 cm wkoło wtryskiwacza)

co mają wspólnego zawory z paliwem w oleju , myślałem że jak będą gumki zurzyte to będzie brał olej i bedzie kopcił , pozatym silnik chałasuje na wyrzszych obrotach na wolnych chodzi bardzo dobrze więc zawory chyba odpadają .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2005 15:29:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
baskecior napisał(a):
Silnik nierozgrzany użytkowany często w takich warunkach narażony jest na nieodparowanie benzyny z oleju co może powodowac podwyższanie poziomu oleju , zmniejszenie własciwości smarnych a w konsekwencji - szybsze zużycie silnika.


Jazda na krótkich dystansach może faktycznie zaowocować paliwem w oleju, ale nie w takich ilościach, żeby go wizualnie przybywało w silniku - 1-2% maks. Podejrzewam, że gość ma poważniejsze problemy.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2005 06:41:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
jesl;i podejrzewasz wtryski to trzeba je zdemontowaci znalezc firme ktora je regeneruje. Prawie napewno je naprawia za niewielkie pieniadze. polefcam zrobic to szybko bo zmiana w jezdzie bedzie kolosalna

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2005 07:28:21 
Moderator

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:55:57
Posty: 3007
Lokalizacja: ..........Siedlce.......... Auto: B4 ABK
Czy jakieś przeczyszczacze wtrysków dodawane do paliwa mogą w tym przypadku pomóc? Mam chyba podobny problem od dłuższego czasu. Oleju nie znika ani kropli ale czasem poziom potrafi się podnieść.

_________________
Audi B4 2.0 ABK Pozdrawiam Marcin
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.kwi.2005 07:36:56 
Klubowicz

Dołączył(a): 09.paź.2004 23:10:45
Posty: 639
Lokalizacja: ŁÓDZ - CORK
Auto: AUDI A6 C7
Proponował bym sprawdzic czujnik teperetury silnika jakie wartosci przesyła do jednostki silnika i czy silnik szybko osiąga temperature pracy czyli 90 stopni może termostat .Leiące wtryski obiawiaję się z reguły nierównomierną pracą silnkia choć od reguł są wyjątki .

_________________
AUDI A6 C7 S LINE
radcarscork.ie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: