.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.cze.2025 11:16:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Co mi stuka w zimnym silniku?? POMOCY.
PostNapisane: 27.kwi.2005 16:28:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.kwi.2005 16:23:32
Posty: 1
Jak uruchomie silnik na przyklad po nocy to slysze stukanie "w rytmie" pracy silnika - tak, jakby jeden z zaworow "klepal". Czy ktos z Sznownych Grupowiczow mial lub slyszal o podobnym przypadku? Bede wdzieczny za wszelkie sugestie.
Moje AUDI to B4 '92, 2.0 benzyna.
Dziekuje i pozdrawiam.
Marek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2005 17:33:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2005 20:27:25
Posty: 52
Lokalizacja: 3Miasto
Jezeli ten odglos jest tylko chwileczke, na starcie samochodu... to normalne, zanim olej dojdzie do gornej czesci silnika ( chyba jakies popychacze czy cos ;) ) to ma prawo postukac-wrecz powinno ale krotko...u mnie trwa to do 5 sekund i ucicha... jesli u ciebie jest dluzej to sprawdz poziom oleju...albo rozwaz wymiane (oleju ). Albo... niech ktos bardzo konkretny sie wypowie;)

_________________
"Fajne niunie"
Czy to na kółkach...
Czy też i w mini...
Na widok każdej...
Bartek się ślini ;)

Audi B4 2.0 ABK 115kucy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2005 20:15:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2003 12:29:44
Posty: 601
Lokalizacja: Stolyca
Jezeli to nie jest walenie jak mlotkiem to:
1.Zmien olej - powyzej 10tys mineral staje sie rzadki i ucieka w ciagu nocy z popychaczy
2.Jezeli to nie pomoze to czeka Cie wymiana wszystkich szklanek (bo nie sadze zeby udalo Ci sie zlokalizowac ktora cyka)

Pzdrw
Neme

_________________
Audi A6 2.5TDi AEL Avant Quattro
odjechalo Audi 100 C3 2.3NF Avant Quattro
odjechalo Audi Coupe 2.3NG Quattro
odjechala Manta 2.0 GSI (Never ever Opel again)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2005 20:21:45 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
mozna to zrobic .... ale trzeba wiedziec jak :D ... i wiedziec czym i jeszcze to miec :P

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2005 20:36:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2003 12:29:44
Posty: 601
Lokalizacja: Stolyca
hans napisał(a):
mozna to zrobic .... ale trzeba wiedziec jak :D ... i wiedziec czym i jeszcze to miec :P

Nooooo
Ja raz probowalem mimo ze nie wiedzialem jak.....i nie wiedzialem czym....i nawet tego nie mialem :D
Na pewno wygladalo ciekawie jak wszyscy sp.... przed rozgrzanym olejem :D
Skonczylo sie na wycieraniu (z oleju) wszystkiego w okolicy 3m.....Stare dzieje....pierwsze auto (Opel Manta) i pierwsze dzikie pomysly :peace:


pzdrw
Neme

_________________
Audi A6 2.5TDi AEL Avant Quattro
odjechalo Audi 100 C3 2.3NF Avant Quattro
odjechalo Audi Coupe 2.3NG Quattro
odjechala Manta 2.0 GSI (Never ever Opel again)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Kontrola popychaczy hydraulicznych.
PostNapisane: 28.kwi.2005 06:30:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Sprawdzanie popychaczy w/g instrukcji (skrót).
Jeśli silnik rozgrzany do temp. włączenia wentylatora, a potem trzymany przez 2 minuty na 2500 obr/min. stuka w okolicach popychaczy, zatrzymujemy go i zdejmujemy pokrywę zaworów.
Pokręcamy kluczem w prawo wał napędowy (nie rozrządu) tak, aby krzywka sprawdzanego popychacza była skierowana do góry.

Instr. "Nacisnąć popychacz za pomocą klina drewnianego lub plastykowego. Jeżeli wyczuje się przy tym jałowy skok większy od 0,1 mm przed uruchomieniem zaworu, należy wymienić popychacz."

UWAGA: Po zamontowaniu popychacza nie wolno uruchamiać silnika przez 30 minut, bo zawór może uderzyć w tłok. Nie zamieniamy popychaczy miejscami.

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2005 07:07:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Rytmiczny dzwiek jak w opisie moze równie dobrze wydawać, swozeń, panewka , albo "spuchniety " tłok więc podjedz do mechanika niech go stetoskopem osłucha, ustrzeż Cie to przed niepotrzebnymi naprawami.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2005 07:21:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.lis.2003 11:41:26
Posty: 396
Lokalizacja: Wrocław
Teoretycznie sworzeń da sie sprawdzić wyłanczając zapłon na cylindrze.
Panewki na jednym wykorbieniu walu przy po 2000 obr walą już tak że już poszczególne udeżenia zlewają sie ze sobą.
Jak to są panewki to powinno często z rana słychać parę głuchych udzerzeń zaraz po załapaniu silnika w czasie rozruchu. Mi kiedyś w cygarze wydawało sie że to od dołu łymik wydech o podłogę wali.

_________________
B4 2.0E Automat


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: