.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 13.cze.2025 09:56:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Chip czy SMT6 do S2 3B ?
PostNapisane: 26.kwi.2005 17:33:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.mar.2005 18:51:55
Posty: 160
Lokalizacja: łódzkie
Przymierzam się w niedalekiej przyszłości do podkręcenia tej jednostki.Zastanawiam się co lepiej wybrać: chip np. ABT czy świnke SMT6 aby podnieść moc silnika. Wydaje mi się że świnka jest bardziej rozwojowa bo można zaprogramować dwie mapy i auto będzie można pogonić na sportowym programie.Spalanie też ma dla mnie znaczenie - boję się że po chipie będzie non stop palił min. 15-20L. A może są jeszcze inne możliwości?
W samochodzie Leo widziałem, że komputer jest w środku i można zmieniać mapy. Co ma sens przy tuningu 3B ? Chciałbym wiedzieć jaką droge obrać na przyszłość bo w tej chwili cały czas robię właściwą serię ale jak skończę to sie za to wezmę
Kto może mi zamontować i zestroić SMT6 w centralnej Polsce ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2005 03:45:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lip.2004 13:59:29
Posty: 58
Zadzwon do Chojnackiego http://www.chojnacki.com.pl/home.php

_________________
2004 ->2006 A6 C4 2.6
2006 ->...... Volvo S80


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2005 06:34:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Przy S2 sens ma tylko i wyłącznie program pisany od nowa, oraz komputer seryjny z niewielkimi zmianami. Można sobie zamontować przełącznik programów, tak jak ja mam. A to, że Ci będzie palić więcej, to może to wystąpić tylko jeżeli zmienisz turbinę na większą. Jeżeli zostawisz k24, Twoje możliwości kończą się przy 280-290 KM przy DOBRZE napisanym programie.

W Polsce nikt dobrze programów do S2 nie robi. Wszyscy jadą na kopiowanych programach z De.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2005 21:43:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.mar.2005 18:51:55
Posty: 160
Lokalizacja: łódzkie
Czegoś nie kumam- Leo piszesz, że najlepszy jest program dedykowany pisany pod konkretny silnik a z drugiej strony, że nikt nie potrafi pisac takich programów w PL. Więc chyba program na orginalnym chipie ABT jest dobrym wyjściem?
Jeszcze jedno- jak jest u Ciebie rozwiązane przełaczanie map skoro nie masz SMT6? jakis dodatkowy chip do seryjnego ECU? ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2005 22:40:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Gdzie napisałem coś niespójnego ?
Prawdą jest, że nawet Albert w zeszłym roku jeździł na programie Hohnestera, ale poprawionym przez wydumkę SMT6i bodajże z przeróbkami , do których próżno szukać opisów w necie.
Co do programu ABT, jeżeli nie wiesz , pod jaki setup był pisany (rodzaj turbiny, IC, ciśnienie paliwa, średnica dolotu, rodzaj MAPsensora, czy wreszcie jak wysterowany WG, i pare innych pierdół), to sobie go odpuść bo w najlepszym przypadku auto nie będzie jechać, a jeżeli będzie, to nigdy nie wiesz jakim kosztem, i czy przypadkiem nie masz w cylindrach 1100 stopni albo i więcej.
Także - ostrożnie.

Przełączanie map odbywa się poprzez wymianę seryjnej kostki pamięci, w której jest program zapisany, z kostki o poj. 256 KB na kostkę 512 KB przełączaną bankami pamięci. I tyle.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2005 07:58:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
w silniku 3B dane do silnika zajmuja 32kilobajty(256kilobitow), do cinienia doladowania 8kilobajtow (64kilobity).


Ostatnio edytowano 28.kwi.2005 08:56:58 przez Lukasik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2005 08:13:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
no, mogłem jednostki popieprzyć. W każdym razie, tak to się odbywa.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2005 08:58:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
bov, jak mocno chcesz podkrecić swoj samochod?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2005 18:46:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
Leo napisał(a):
no, mogłem jednostki popieprzyć. W każdym razie, tak to się odbywa.


e, chyba nie :) kB=kilobity, kb=kilobajty :)

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2005 19:01:32 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
to czy bedzie SMT czy jakis czipek zalezy od tego czy uda Ci sie stworzyc dobra mape na SMT i pozniej ja modyfikowac , generalnie w polsce poza kilkoma wyjatkami jest tak jak Leo napisal i poki co nie zanosi sie na rewolucje ale osobiscie uwazam ze tylko piggy bacxk lub stand alone pozwala na prawdziwy i nieograniczony chiptuning w Skach bo chipy gotowce juz dawno temu przyjely pewne standardowe zalozenia ktore na dzien dzisiejszy juz nie zawsze sie sprawdzaja w przypadku innych modyfikacji niz byly zalozone przy pisaniu programu

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2005 22:35:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.mar.2005 18:51:55
Posty: 160
Lokalizacja: łódzkie
Chciałbym uzyskać około 300KM by później jeszcze trochę poprawić te osiągi. Wydaje mi się, że SMT6 albo to co ma Leo byłoby najlepszym rozwiązaniem. Fajnie, że istnieje możliwość montażu chipa z dwiema mapami w seryjnym kompie :) nie wiem tylko kto mi coś takiego zrobi i nic nie popsuje :/
Dzięki chłopaki za wszystkie cenne rady. ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2005 07:07:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
SMT6 ani unichip nie będą działać z S2, a jeżeli naaaawet, to będzie to się odbywać z dużymi problemami. Wszystko przez wyjątkowe sterowanie podciśnieniami i elektronikę. która nie bardzo chce sie dawać przerabiać, a jedynym sensownym sposobem jest wgrywanie programu bezpośrednio do komputera. Nawet Albert teraz zmienił na AEM Standalone, który jest najlepszym wyjściem, jeżeli chodzi o strojenie S2.

Bov, na 300KM rzeczywiste, bez wymiany turbiny i osprzętu nie masz co liczyć. Turbina przynajmniej jakaś K26, najlepiej z RS2... i tak dalej, i tak dalej...

ps2. Piotr, kB to kiloBajty a kb to kilobity (nie wierzysz to najedź na "telewizorki" które masz w prawym dolnym rogu ekranu kompa :) )

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2005 09:57:00 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
Leo napisał(a):
ps2. Piotr, kB to kiloBajty a kb to kilobity (nie wierzysz to najedź na "telewizorki" które masz w prawym dolnym rogu ekranu kompa :) )


Masz oczywiście rację.... co zmęczenie robi z człowieka :P

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2005 06:54:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.mar.2005 18:51:55
Posty: 160
Lokalizacja: łódzkie
Gdzies na forum znalazłem, że do podnoszenia mocy w silnikach 2.2T najlepsze są (pod względem uzyskanych przyrostów):
1.piggy back(najmniej)
2.chip
długo nic
3.Stand alone (największy przyrost)
Niestety Stand alone jest w chwili obecnej poza zasięgiem finansowym dla mnie :/

Już sam nie wiem co robić...z tego co kiedyś mówił mi Volki najlepiej jechać do V-techu na strojenie i montaż chipa.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: