.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.cze.2025 13:43:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wymiana filtra powietrza w B3 krok po kroku...
PostNapisane: 28.kwi.2005 21:11:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
witam...
dzisiaj zmieniałem wkładzik filtra powietrza w mojej niuni, a że miejsca mało a wszystko do kitu przemyślane przez szwabowskich kontruktorów, to zajęło mi to kupe czasu... Mimo wszystko chciałbym się podzielić spotrzeżeniami, a może ktoś doda coś od siebie:
1. odkręcamy opaske zaciskową z gumy na mikserze i zdejmujemy gumę,
2. odłączamy wtyczki sztuk 3 idące przewodem okalającym rozdzielacz wtryskowy, przewód ten poluźniamy żeby zszedł z zapinek,
3. odpinamy zatrzaski

i teraz to czego nie lubi każdy użytkownik tego modelu audi: trzeba gimnastyki/zręczności/gibkości/małych rąk (do wyboru) by wyjąć wkład, a już wsadzać go to jest mistrzostwo świata - i uwaga:
1. trzeba uważać przy wkładaniu żeby nie zniekształcać mocno wkładu bo będzie przepuszczał po bokach powietrze
2. najlepiej po włożeniu odsunąć pokrywę w stronę reflektora tak żeby pokazało się wnętrze pojemnika od strony koła - w tym miejscu bardzo często wkład lubi wpadać nie zaczepiwszy się o krawędzie pojemnika - można tak jeździć ale ryzyko że coś wpadne do dolotu jest duże...

macie jakieś spotrzeżenia lub uwagi?

pozdro
Olo

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2005 21:14:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Opisz nam jeszcze jak zmieniasz koło :peace:

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2005 23:09:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
uwaga:
Kup sportową wkładke KN i gimanstyka masz raz na 30 000 km :peace:

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2005 23:12:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
mały v8 napisał(a):
Opisz nam jeszcze jak zmieniasz koło :peace:


to nei jest śmieszne... zmienić filtr powietrza w b3 to jest sztuka...

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2005 17:53:00 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
yooo25 napisał(a):
uwaga:
Kup sportową wkładke KN i gimanstyka masz raz na 30 000 km :peace:
a po 60 tys zmien silnik :P .... jak sie chce dbac o auto to nie mozna wychodzic z zalozenia ze cos mozna zadziej robic ... tymbardziej ze wszystkie KNy , stozki itp powoduja zwiekszone zanieczyszczenie silnika wiec jeeli juz to KNa powinno sie czesciej czyscic niz wymiana ztandardowego filtra a z ta wymiana to powiem szczerze ze troche przesadziles ... wystarczy odpiac zapinki obudowy , odkrecic jeden prastik przy reflektorze i podniesc caly rozdzielacz do gory a do pzody wysunac stary filtr , odwrotnym ruchem wsunac nowy i po klopocie ... tyle tylko ze wymaga to cierpliwosci i zrecznosci ... owszem mozna to zrobic Twoja metoda ale zajmuje to wiecej czasu , wiecje roboty a efekt taki sam

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2005 09:26:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2005 13:14:04
Posty: 484
Lokalizacja: Gdańsk
yooo25 napisał(a):
uwaga:
Kup sportową wkładke KN i gimanstyka masz raz na 30 000 km :peace:
hans napisał(a):
a po 60 tys zmien silnik :P .... jak sie chce dbac o auto to nie mozna wychodzic z zalozenia ze cos mozna zadziej robic ... tymbardziej ze wszystkie KNy , stozki itp powoduja zwiekszone zanieczyszczenie silnika wiec jeeli juz to KNa powinno sie czesciej czyscic niz wymiana ztandardowego filtra ...

Oooooj nie polegalbym na tych 30 tys km. To kiedy powinno sie wyczyscic KNa determinuje jeszcze jeden (istotniejszy) czynnik. Mianowicie: warunki w jakich uzytkujesz auto z KN a co za tym idzie rozny stan zasyfienia KNa. Wiec inspekcja wzrokowa i zdroworozsadkowa analiza, powinny zdecydowac: prac, czy jeszcze nie prac. O ile stozek jest latwy do oglendzin, to sprawa z wkladami sprowadza sie juz do tematu tego watka. Skoro juz 'napocimy sie' z demontazem wkladu, to mimo wszystko warto wyprac i nasaczyc olejkiem. Moim zdaniem (z autopsji) co 15tys km warto zabieg wykonac.

Hans, napisales, ze filtry KN (itp) powoduja zwiekszone zanieczyszczenie silnika. Mam nadzieje, ze ta uwaga tylko odnosi sie wylacznie do przypadkow niedbalstwa, inaczej produktow a'la KN nie mozna by nazwac fitrami :peace:. Jesli zaniedbamy sprawe i nasz piekny KN z czerwonego zrobi sie czarny i pluszowy, przestaje spelniec swoje zadanie. Ten czarny syf 'wypija' olej z bawelny (wysusza ja), wtedy nie ma sie co dziwic, ze silnik dostaje zanieczyszczone powietrze.

Kilka uwag jako podsumowanie:
- jakikolwiek filtr instalujemy, musimy zrobic to dokladnie zeby uklad fitrujacy byl szczelny. :!!:
- KNy dokladnie wyprane -> dokladnie wysuszone -> i dokladnie nasaczone (wedlug instrukcji na opakowaniu) :!!:
- nie instalujemy filtrow uszkodzonych :!!:

pozdrawiam
Andrzej

_________________
ex: Audi coupe quattro B2 '86 2.2 KV
ex: Audi A6 2.5 TDi AKE @200PS quattro tip avant
Audi allroad quattro 2.5 TDi BAU tip
Audi Q8 e-tron 55 s-line

..member of room 119


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2005 09:31:39 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
oczywiscie ze mialem na mysli filtry zanidbane ale prawda jest taka ze ktos kto ludzi sie ze instalujaac KNa zamiast zwyklego filtra bedzie jezdzil szybciej napewno nie mysli o tym zey czesto kontrolowac jego stan i czyscic go , czyscic nawet czesciej niz wymienia sie zwykly fitr , bo taka jest rzeczywistosc ... nie ma nic za darmo ... poprostu zwykly filtr jest bardziej praktyczny i do zwyklej codziennej jazdy jest bezsensem stosowanie wkladek czy stozkow a juz wogole w silnikach wolnossacych

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: