.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.cze.2025 13:41:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: cisnienie oleju w coupe i znow torsen
PostNapisane: 29.kwi.2005 14:26:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.kwi.2005 10:18:01
Posty: 96
Lokalizacja: Radom
Pytanie do tych posiadaczy audikow co to maja dodatkowe zegary z cisnieniem oleju. U mnie na wolnych obrotach po zagrzaniu oleju do ponad 60* wskazuje 2, to dobrze? silnik to 2.3 10V. Jak kupilem to wskazywal troche mniej ale zalalem nowy olej(magnatek 10w40) pewnie tamten byl b. stary. I jeszcze w sprawie torsena. Ostatnio czytalem ze dzialajacy ABS (w zimie chyba nie uniknione) wplywa niejako zle na ten mechanizm. Sprawa nie byla wyjasniona moze ktos wie? Bo moje spostrzezenie jest takie: mam 3 kanalowy ABS i wlasnie moze po to tylne kola sa sterowane przez niego razem zeby tak sie nie dzialo?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2005 14:55:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Tylne koła razem :galy: , cos chyba Ci sie pomyliło, AbS steruje każdym kołem osobno w momecie zblokowania czyjnik daje sygnał i pompa puszcza dane koło,a co do torsena to na logike to chyba lepiej mu słuzy kiedy auto ma abs??

P.S.
Cisnienie oleju masz w normie

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2005 15:09:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
słyszałem o 1. drożnym, 2. drożnym i 4 drożnym ABSie, ale o 3. drożnym nie... choć nic nie wyklucza, żeby takie coś nie stosowano.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2005 16:21:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.kwi.2005 10:18:01
Posty: 96
Lokalizacja: Radom
Tak na 99% to sie nie myle z tym ABS. 4 drozny system jest obecnie montowany wszedzie a 3 drozny to chyba starsza wersja albo tansza. U mnie z ABS wychodza 3 przewody do tylu idzie 1 i przy kolach sie dopiero rozdziela na 2. Dziala to tak ze w razie wykrycia poslizgu ktoregokolwiek tylnego kola cisnienie jest zmniejszane w przewodzie biegnacym na tyl chociaz drugie kolo majace lepsza przyczepnosc mogloby hamowac silniej. No a o tym torsenie i szkodliwosci abs to czytalem tylko nie twierdze ze tak jest. A kiedy cisnienie bedzie za male? jak do ilu spadnie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2005 17:31:37 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
takie akademickie rozwazania ;-) ... nie zawracaj sobie tym glowy bo dojdziesz do tego ze bedziesz sie zastanawial czy dzis jest wystarczajaco dobra pogoda zeby odpalic auto :P ...a co do ABSu to logiczny jest 3 kanalowy skoro do tylu idzie tylko jedna rurka hamulcowa a pomiedzy kola sila hamowania rozdzielana jest grawitacyjnym regulatorem cisnienia .... przynajmniej tak jest w C4

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2005 22:58:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.kwi.2005 10:18:01
Posty: 96
Lokalizacja: Radom
No co ty hans zadalem pytanie bo mnie to ciekawi, a kontynujac akademickie rozwazania to zdaje sie ze ABS jest na tyle sprytny ze nie potrzebuje juz zadnych dodatkowych regulatorow cisnienia dziala od razu na zaciski bo jego reakcja musi byc szybka i bezposrednia :P sprawe zalatwia komputer a nie regulator


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2005 00:45:58 
Klubowicz

Dołączył(a): 16.gru.2004 20:41:33
Posty: 834
Lokalizacja: Marki
Z tego co ja sie znam to wlasnie masz dwudrozny system ABS, bo jedna ryrka wchodzi do rodzielnika ABS z pomu hamulcowej w dwie wychodza jedna na prod a jedna na tyl. Ale to tylko moje domysly :)

Pozdrawiam

_________________
A6 C4 2,5 TDI AEL > sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2005 06:51:04 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
Gela , cisnieniem w ukladzie sterujje pomnpa hamulcowa i ewentualnie pompa ABS ktore obie sa z przodu , sam zacisk nawet nie drgnie wiec Twoje teorie sa bledne natomiast jezeli juz tak bardzo chcesz wiedziec to torsen nie przenosi sil pomiedzy osie podczas hamowania a wszelkie przeciazenia wywolane podczas dzialania ABS sa bardziej destruktywne dlabagazu w bagazniku niz na to co auto ma w wyposazeniu , poprostu sily ktore dzialaja nie sa w stanie w zaden sposob uszkodzic nic w aucie jezeli wszystko jerst sprawne , natomiast jezeli jest cokolwiek uszkodzone to i zwykle hamowanie jest w stanie to uszkodzic poniewaz dopoki nie dojdzie do utraty przyczepnosci to na auto i wszystkie elementy jezdne dziala wieksza sila anizeli w momencie kiedy zaczyna dzialac ABS

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2005 14:04:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.kwi.2005 10:18:01
Posty: 96
Lokalizacja: Radom
Widzisz hans jak milo :D jak chcesz to jednak potrafisz odpowiedziec :D. Tak jeszcze w celu wyjasnienia tej sprawy z ABS krociutko sie wypowiem. Zdaje sobie sprawe ze sam zacisk nie zacznie sobie hamowac glupi nie jestem :) i nie o to mi chodzilo. PO prostu przy ABSie kazde kolo jest polaczone swoja rurka z papa abs i nie potrzeba juz po drodze zadnych regulatorow jak to mialo miejsce przy hamulcach bez abs. Stosowane byly jedynie z tej racji (te regulatory) ze tylne kola moga przeniesc znacznie mniejsza sile podczas hamowania poniewaz sa wtedy odciazane, a bez tego woz by mogl baczka wykrecic bo tylne by sie zblokowaly na dlugo przed przednimi. W systemie abs zlikwidowano ta dosyc wadliwa czesc poniewaz kazdym kolem i tak nadzoruje czujnik i jak bedzie trzeba to 'odpusci'. Nie mysle wcale ze ty tego nie wiesz pisze to tylko po to zebys wiedzial ze i ja wiem :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2005 15:18:41 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
to sie mylisz , otoz ja to pisalem na konkretnym przykladzie , nie jestem alfa i omega ale wiem co mam w aucie i jest tam tylko jeden przewod hamulcowy idacy do tylu , po drodze jest korektor sily hamowania tylniej osi a pozniej jest regulator sily hamowania miedzy kolami. W aucie jest ABS a auto nazywa sie Audi 100 2.8 quattro

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.kwi.2005 18:12:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.kwi.2005 10:18:01
Posty: 96
Lokalizacja: Radom
A to mnie zaskoczyles teraz hans i zaciekawiles jednoczesnie. Jak sie kiedys dowiem cos o tym rozwiazaniu to ci napisze. teraz sie szykuje do zadania pytania na temat alarmu w coupe. Chcialem zeby mi szyby domykal i na pilota dzialal. Wiec to jeszcze nie koniec :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: