.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 13.cze.2025 13:41:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Słabe przyśpieszenie B4 2.0 90 KM
PostNapisane: 09.maja.2005 00:56:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 11:15:53
Posty: 79
Lokalizacja: Katowice
Wiem, że mam słabszą wersję silnika dwulitrowego, ale ostatnio nie mogę już się pogodzić się z pewnym faktem. Otóż mój brat kupił sobie teraz Vectrę A 95` 1.6 i 75 KM. Książeczekowo jego przyśpieszenie od 0 do 100 to 14 sek. a mojej niumi wynosi chyba około 13. Może mi ktoś napisać dlaczego jadąc jego autkiem czułem przyjemne wciskanie w fotel (bez skojarzeń), a moim czuję tylko nieprzyjemny spadek wskaźnika paliwa ? Czy rzeczywiście tak jego Vectra ma lepsze przyspieszenie ?

Czy może coś wpływać negatywnie na przyspieszenie mojej niuni ? (tzn wiem, że tak, ale coś konkretnie... czy tylko katalizator ? Sonda ? może coś jeszcze ???)
O co może chodzic w takim razie ludziom którzy słyszą, że mam 2l silnik: "aaa to musi targać ładnie asfalt..." :): Rozumiem, że to nie żadne Quatrro, Kupeta, ale .... nie wiem sam jestem zmieszany :(: Ojciec ma Picasso 1.6 też 75 KM i też ma lepszy zryw. Może ktoś to skomentować ? Może to ja czgoś nie rozumiem ??

Pozdrawiam Was !

_________________
Audi A4 B5 1998r 150 PS; 2.5 Tdi AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2005 01:10:16 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
za subiektywne odczucia "wciskania" ;-) w fotel odpowiedzialny jest moment obrotowy i jego charakterystyka.
podobne wrazenie mozna odniesc porownujac "odczyty" dupohamowni z jazdy B4 ABT i 1Z: oba silniki maja 90 KM ale 1Z wciska w fotel (przyspieszenia 0-100 km/h obu wersji sa podobne).

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2005 11:36:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.gru.2004 10:18:16
Posty: 225
Lokalizacja: Zielona Górka
poza tym Vectra ma dużo lżejszą puszkę a na przyśpiechę najważniejszy jest stosunek mocy i momentu do masy furki, jest wiele tanich małych lekkich autek które pomimo niewiewlkich motorków jak np punciaki 1.2 , które praktycznie kasują na przyspieszenie większość niuniek.

_________________
ach żal mi mojego B3 Quattro 2.0 Sport Edition teraz B3 1.8S zagazowany golas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2005 20:36:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2004 11:42:25
Posty: 65
Lokalizacja: radom
Sam mam B4 z silnikiem ABT , jeśli chodzi o 1 i 2 bieg to raz nawet lśniący polonez (nieskorodowany) przegonił mnie na światłach :) . Biegi 3 i 4 są już dużo lepsze, samochód cały czas przyśpiesza i co najważniejsze praktycznie równo do jakiś 150km, później jużjest gorzej ale jeszcze da się coś z niego wycisnąć. Także jak ktoś chce zrywny samochód i ruszać z piskiem spod świateł to napewno nie z silnik ABT nie jest dla niego, oj nie :)

_________________
audi B-4 91 r 2.0, 90KM, gg5820929


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Słabe przyśpieszenie B4 2.0 90 KM
PostNapisane: 10.maja.2005 21:05:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4652
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Zbych1001 napisał(a):

Czy może coś wpływać negatywnie na przyspieszenie mojej niuni ? (tzn wiem, że tak, ale coś konkretnie... czy tylko katalizator ? Sonda ? może coś jeszcze ???


Zbych1001 jeszcze moga to byc zuzyte czesci jak : swiece zaplonowe, Przegrzane kable wysokiego napiecia, filtr paliwa i powietrza. Ponadto sam uklad wtryskowy moze tez miec slabsza wydajnosc z powodu nagromadzonego nagaru po tylu latach uzytkowania np jazda po miescie. Nawet niepotrzebnie wozone rzeczy oraz niskie cisnienie powietrza w oponach, to wszystko wlasnie przedklada sie na pogorszenie dynamiki przyspieszenia auta.
Calkowicie cie rozumiem mimo ze masz 2 litrowy silnik to powinien sie on troche zbierac. No a B4 tez swoje wazy. blachy ocynk a szkoda ze nie aluminum :P Jakosc naszej benzyny, tez ma wplyw na przyspieszenie nie tylko opadania wskaznika. :peace:


karat napisał(a):
Sam mam B4 z silnikiem ABT , jeśli chodzi o 1 i 2 bieg to raz nawet lśniący polonez (nieskorodowany) przegonił mnie na światłach :)


karat trza bylo krecic silnik na dwojce az do 90 km/h, potem na 3 do 145 km/h i dopiero 4 bieg az do max predkosci. Na pewno dalbys rade :):

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2005 00:04:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 11:15:53
Posty: 79
Lokalizacja: Katowice
Cytuj:
Także jak ktoś chce zrywny samochód i ruszać z piskiem spod świateł to napewno nie z silnik ABT nie jest dla niego, oj nie


Hej! Nie kręci mnie smród gumy gdy siedzę za kierownicą, ale czasami to czuję się taki bezsilny nawet gdy jedzie przede mną jakiś se Zetorek i 3 autka za nim... muszę czekać, aż to ja sam będę bezpośrednio za traktorkiem, bo inaczej za nic go nie wyprzedzę... :|

Moja niunia ślicznie się prezentuje (czarny metalik, pięcioramienne alu felgi 15) i jak ktoś widzi moje zmagania z traktorami :): to aż wstyd.
Do bani jest uczucie gdy mam trochę wciśnięty pedał gazu a potem wciakam go dechy to nie zauważam żadnej różnicy. (dop. po jakiś 3 sek). :/

Wiem, że trochę zachciewny jestem, ale na coś ponarzekać czasami trzeba :diabel: , bo jeśli chodzi komfort jazdy, funkcjonalność i walory estetyczne to niunia jest tym czego szukałem, ale na prawdę... nie spodziewałem się takiej klapy na przyśpieszeniu.... :(

Pozdrawiam Was !!! i dzięki za włączenie się do tej odrzutowej dyskusji :):

_________________
Audi A4 B5 1998r 150 PS; 2.5 Tdi AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2005 08:48:09 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:27:10
Posty: 2502
Lokalizacja: Gdynia
Auto: ACQ 4.2 AHC
:peace: zbychu zaczne od tego ze masz zly podpis bo jezeli masz 2,0 ABT 90ps to on sie nie nazywa 2,0 E...

Jezeli chodzi o temat przyspieszenia to trzeba poprostu krecic go 3000 i wyzej - to jest lekarstwo wiec jesli jestes jako 4 za zetorkiem to zapinasz 2 toczac sie 50km/h i ciagniesz do 90 pozniej 3 i walisz o 130 i uwierz mi ze to wystarczy chyba ze sie wycwiczysz i bedziesz umial ocenic sytuacje na drodze z daleko bo wtedy tylko redukcja z piatki na 3 przy 100/h i przejdziesz jak rakieta. tak wiec wszystko zalezy w jakim stopniu znasz swoj samochod i jego mozliwosci...ja smigam na gazie i tez mimo mniejszej troche mocy ok. 5ps i podniesionego progu max. momentu, tez daje rade.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2005 11:00:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 11:15:53
Posty: 79
Lokalizacja: Katowice
Cytuj:
zbychu zaczne od tego ze masz zly podpis bo jezeli masz 2,0 ABT 90ps to on sie nie nazywa 2,0 E...


Nie czaję trochę o co CI chodzi ... możliwe, że mam coś źlem ale jeszcze nie wiem o co :):
Możesz mi to jakoś "wyoślić" ? :peace:


Cytuj:
tak wiec wszystko zalezy w jakim stopniu znasz swoj samochod i jego mozliwosci...ja smigam na gazie i tez mimo mniejszej troche mocy ok. 5ps i podniesionego progu max. momentu, tez daje rade.

Tak. Chyba masz rację... jeszcze nie próbowałem takiego żyłowania, ale to chyba jedyny sposób na te "krępujące" sytuacje :):
A może wie ktoś coś się dzieje z silnikiem przy takich obrotach na niższych biegach ? (oprócz tego, że lepiej ciągnie) :P
chodzi mi raczej o te ujemnie skutki takich rajdów - Tylko większe spalanie ??


A ... jeszcze jedno zapytanko. Jakie macie śruby które mocują przednie nadkola ? U mnie są jedne mniejsze, drugie większe, ale równo rozłożone po prawej i lewej stronie. Zasatanawia mnie po prostu czy nie były one wymnieniane.

POZDRAWIAM

_________________
Audi A4 B5 1998r 150 PS; 2.5 Tdi AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2005 11:13:37 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:27:10
Posty: 2502
Lokalizacja: Gdynia
Auto: ACQ 4.2 AHC
-> oznaczenie 2,0 E mialy silniki ABK 115ps - poprostu usun to "E"

U mnie srubki maja jednakowe wymiary :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2005 11:26:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2004 11:42:25
Posty: 65
Lokalizacja: radom
Koleś strasznie zakompleksiony jesteś, sam napisałeś, że twoja niunia wygląda ok i to jest moim zdabniem najważniejsze. Masz ładny samochód i nie masz czego się wstydzić, jak krępuje Cię wyprzedzanie to jadąc za jakimś traktorkiem i kilkoma innymi furkami udawaj że rozmwiasz przez komórkę albo śpisz :) i nie chce Ci się wyprzedzać. A tak serio sam częśto wyprzedzam na trasie, jeśli zbliżam się jadąć jakieś 80 km/h do kilku samochodów wolniej jadących nie podjeżdzam blisko do nich, zachowuję odstęp i czekam kiedy z naprzeciwka jest wolne, redukuję na 3 i śmigam koło nich aż miło. Dodam , że śmigam na gazunku.W mieście można jeszcze narzekać na przyśpieszenie tego auta ale na trasie można nim pięknie śmigać (no chyba że naprawdę coś blokuje te zabójcze 90 koni :) ) proponuję żebyś wsiadł do innej furki z tym silnikiem i porównał osiągi. Jakl nie masz nikogo znajomego kto ma ABT zapraszam do Radomia :)

_________________
audi B-4 91 r 2.0, 90KM, gg5820929


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2005 11:57:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 11:15:53
Posty: 79
Lokalizacja: Katowice
NO ! Byłem na "jeździe próbnej" i rzeczywicie... trochę bawiąc się biegami, trochę żyłując - daje radę :p. Jak dobrze mieć przyjaciół którzy leczą kompleksy :diabel:

Kurna a te śrubki :): no kupa... może ktoś te nadkola mocno poryswoał :P ... może nie była bita... :) :/ :| :( :zly:

HEhe dzięki w każdym razie...

_________________
Audi A4 B5 1998r 150 PS; 2.5 Tdi AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2005 12:00:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 11:15:53
Posty: 79
Lokalizacja: Katowice
Ha... chyba masz rację UFOtm ... będę musiał to zminieć

_________________
Audi A4 B5 1998r 150 PS; 2.5 Tdi AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2005 14:30:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Ja też mam te same kompleksy i na światłach się denerwuję, ale w sumie to
1. na trasie nie miałem się czego wstydzić -w 4 os z pokaźnym bagażem lecieliśmy ostatnio 120-140 bez żadnych problemów i do tego bardzo wygodnie :)
2. jak widzę np paroletniego lanosa jak się prezentuję w środku...

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2005 14:33:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Acha no tylko że w trasie pali mi 10 nawet 11 litrów gazu a w mieście 13,5 do 14,5. Mógłby trochę oszczędniej.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2005 20:25:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2004 23:47:09
Posty: 198
Lokalizacja: Kraków
Ramon1 napisał(a):
Acha no tylko że w trasie pali mi 10 nawet 11 litrów gazu a w mieście 13,5 do 14,5. Mógłby trochę oszczędniej.


mnie tak samo (ostatnio w trasie bez oszczędzania auta wyszło równo 10 gazu) i raczej nie spodziewaj sie nizej, dla tego silnika to jest ok

a co do problemów z wyprzedzaniem to tak jak już napisano - to auto zaczyna żyć powyżej 3000 obr i nawet z "kolumną" można sobie bez wiekszego problemu poradzić (w granicach rozsądku oczywiście)

_________________
80 B4 '92 ABT + BRC Just


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2005 12:06:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2004 10:19:55
Posty: 283
Lokalizacja: Zamosc
-> o jakich kompleksach mozna mowic jadac B4 90KM? samo to ze jedziesz w audiowce powinno wszystkie kompleksy wyleczyc:) :!!:

_________________
80 B4 1992 /
A4 /
Toledo /
... /

Jeśli masz samochód to musi mieć cztery kółka!
no i cos na zapasie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2005 22:31:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.maja.2005 19:44:59
Posty: 10
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
nie rozumiem dlaczego tyle osob twierdzi ze jest mulowaty, i dziiwie sie ze tyle pali, u mnie to max 10L na 100 jak sie ostro cisnie

_________________
jade bo chce, do przodu ciągnie mnie ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2005 22:34:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2003 15:22:58
Posty: 99
A ja jak się przesiadłem z Nissana SUNNY 1,4 75KM do AUDI A6 1,9tdi(90KM) to wydawał się taki muł... Ale przyspieszenie miały takie same...
Poprostu takim samochodem jak AUDI 80 inaczej się jezdzi niż VECTRA... audi jest bardziej CONTFORTABLE... a VECTRA jak to vectra komfort jazdy znacznie się różni... a i AUDI 80 nie ma wbudowanej funkcji "DUPOHAMOWNI" w silnikach do ok 120KM... czym model wyższy tym funkcja ta montowana jest od wyzszego progu MOCY!!!

_________________
Auto: A6 C4 1,9TDI
Auto: A8 D2 4,2 PB
Moto: Kawasaki ER-6f


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: