.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 14.cze.2025 21:42:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2003 18:34:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.paź.2003 10:04:01
Posty: 34
Lokalizacja: Włoszczowa
Na bank się reguluje, bo to samo miałem w swojej laluni!!

_________________
Audi A6 2001r 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2003 20:55:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
Dobrze gada dać mu ............
Ale tak na serio z tą geomertią, Ja przetrenowałem temat w B2, B3, B4 i we wszystich była regulacja kąta pochylenia koła na dolnym sworzniu wahacza z tą róznicą ze tylko w B4 McPherson jest skręcany ze zwrotnicą. U mnie w B4 mam opuszczone zawieszenie i kąty pochylenia kół są zbyt duże na (-), ale to wynika z samego obniżenia zawieszenia. Zbieżność jest ustawiona OK ale podcina delikatnie oponki od wewnątrz i to niestety już sprawka zbyt dużych ujemnych kątów pochylenia koła. Na wiosnę mam podjechać i mają mi rozpiłować otwory łączące zwrotnicę z McPhersonem tak żeby był większy zakres regulacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2003 21:41:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2003 13:16:08
Posty: 130
Lokalizacja: katowice
Rozpilowanie otworkow moze nie wystarczyc:(, w mojej B3 musialem jeszcze obciac(szlifierka:)) ~6mm wahacza bo opieral sie o sworzen, niestety nadal mam troszke za bardzo pochylone kolo, na geometrii gosciu powiedzial ze sprezyny sa juz za bardzo wypierdziane:|
a propos spotkal sie juz ktos z grajacymi sprezynami? :D
mi przy mocnym skrecie sprezyny brzdekaja i potem czasem auto sciaga, musze odbrzdeknac w druga strone i jest ok:)
zaczyna mi to juz dzialac na nerwy :|


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2003 22:21:22 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
masz pozacierane lozyska McPhersona ... moze nawet juz dawno ich tam wogole nie byc ... wymien to moze sie okazac ze do wymiany jest juz cale gorne mocowanie kolumny wraz z oparciem sprezyny i stad podczas skretu kolumna blokuje sie na gornym jej mocowaniu a roznica w skrecie odklada sie na sprezycie co daje efekt odciagania kierownicy ...

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2003 19:02:05 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Karli napisał(a):
Dobrze gada dać mu ............
Ale tak na serio z tą geomertią, Ja przetrenowałem temat w B2, B3, B4 i we wszystich była regulacja kąta pochylenia koła na dolnym sworzniu wahacza z tą róznicą ze tylko w B4 McPherson jest skręcany ze zwrotnicą. U mnie w B4 mam opuszczone zawieszenie i kąty pochylenia kół są zbyt duże na (-), ale to wynika z samego obniżenia zawieszenia. Zbieżność jest ustawiona OK ale podcina delikatnie oponki od wewnątrz i to niestety już sprawka zbyt dużych ujemnych kątów pochylenia koła. Na wiosnę mam podjechać i mają mi rozpiłować otwory łączące zwrotnicę z McPhersonem tak żeby był większy zakres regulacji.

u mnie tez zawieszenie poszlo w dol (sprezyny - 40 mm) i katy rowno na stronach po -1st 45min
duzo to czy malo?

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.gru.2003 19:24:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 19:46:40
Posty: 375
Lokalizacja: Błonie k/Warszawy
Duzo to czy mało -1,45 to maxymalne ujemne pochylenie koła przewidziane przez producenta - z tego co chyba dobrze pamiętam. Ale odpowiedzi udzieli ci sam samochód a ściślej mówiąc oponki, jak masz dobrze ustawioną zbierzność a będzie cieło wewnętrzną stronę opon to znaczy się zbyt mocno na (-).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2004 01:52:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
Jeżeli chodzi o coupe to oczywiście ze da sie wyregulować kąt pochylenia na osi przedniej, szkoda tylko ze nie można już reglulować osi tylnej :065: bo jak sie ma zaszerokie felgi to też tnie opony tylne :P

jednej rzeczy jestem jeszcze ciekawy czy zbieżność sie robi w takim razie na + \----/ rozbieżne czy zbieżne /----\ bo spodkałem się z opinią (na stacji diagnostycznej), że koła przy większej prędkości sie odchylają: z czego wynika że powinno to wyglądać tak: /---\>>|---| lub tak (przy rozbieżnym) tylko że bardziej \---/ :D , katalogowo to ustawia się je w przedzale 1 do 0 \---/.
Jakieś opinie ???

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2004 08:14:21 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
marek napisał(a):
Jeżeli chodzi o coupe to oczywiście ze da sie wyregulować kąt pochylenia na osi przedniej, szkoda tylko ze nie można już reglulować osi tylnej :065: bo jak sie ma zaszerokie felgi to też tnie opony tylne :P

jednej rzeczy jestem jeszcze ciekawy czy zbieżność sie robi w takim razie na + \----/ rozbieżne czy zbieżne /----\ bo spodkałem się z opinią (na stacji diagnostycznej), że koła przy większej prędkości sie odchylają: z czego wynika że powinno to wyglądać tak: /---\>>|---| lub tak (przy rozbieżnym) tylko że bardziej \---/ :D , katalogowo to ustawia się je w przedzale 1 do 0 \---/.
Jakieś opinie ???

/-----\ i \------/ oraz l-------l to nie jest zbieznosc tylko katy.

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2004 08:16:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2003 22:34:55
Posty: 85
Lokalizacja: Warszawa
kola chyba zawsze powinny byc minimalnie zbiezne czsami rowno ustawione ale napewno nigdy nie rozbieznie. Ja rowniez slyszalem ze podczas mocnego przyspieszenia kola mnimalnie sie rozbiegaja.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2004 12:52:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2003 23:51:20
Posty: 869
Lokalizacja: Łomża
Auto: A6 2,7T
Cytuj:
/-----\ i \------/ oraz l-------l to nie jest zbieznosc tylko katy.


Jeżeli chodzi o kąty to sprawe masz już za sobą bo ustawiałeś (i chyba jest dobtrze?). Chciałem poruszyć temat zbieżności a w ten sposób było łatwiej go zobrazować.

Pytam bo jest to dziwna ze na stacjach diagnostycznych różnie podchodzą do tematu. :?: Osobiście sprwdzałem kiedyś jaki to ma wpływ na jazde i wydaje sie ze duży, samochód inaczej przyspiesza! (przy zbieżności do 0); a jak sprawa wygląda przy rozbieżności (do 0 -ustawienie wg katalogu )? Jakieś uwagi?

_________________
A4 1,8 T quattro -
A6 2,7 T 2010-
A4 1,9 TDi 2006-2010
Coupe 2,3 10V 2002-2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2004 12:59:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.wrz.2003 12:29:44
Posty: 601
Lokalizacja: Stolyca
To w temacie zbieznosci/rozbieznosci/geometrii kol moze ktos mi polecic w Wawie lub okolicach Katowic warsztat gdzie PROFESJONALNIE bez eksperymentow zrobia mi zbieznosc/geometrie wszystkich kol w C3 Avant Quattro ?
Chodzi mi o kogos kto WIE jak to zrobic i zrobil juz takich Audic 1000 i nic mi nie spieprzy...
Sorry ale ostatnio 2 razy trafilem do zakladow gdzie spod podnosnika uslyszalem "Adam! Adam chodz zobacz ! To ma z tylu McPersony! Ale jaja! Widziales kiedys cos takiego? "
Czym predzej sie stamtad zabralem....NO COMMENTS

Pytam z wyprzedzeniem bo na wiosne bede zakladal nowe kapcie i chce pod nie wyregulowac geometrie na tip top
Fajnie bylobym mogl tam jednoczesnie te kapcie zalozyc...i wywazyc kola...

pzdrw

_________________
Audi A6 2.5TDi AEL Avant Quattro
odjechalo Audi 100 C3 2.3NF Avant Quattro
odjechalo Audi Coupe 2.3NG Quattro
odjechala Manta 2.0 GSI (Never ever Opel again)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2004 15:45:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 16:51:46
Posty: 374
Lokalizacja: Kalisz
Karli napisał(a):
...Na wiosnę mam podjechać i mają mi rozpiłować otwory łączące zwrotnicę z McPhersonem tak żeby był większy zakres regulacji.


nie wiem czy to jest dobry pomysl... o ile mi wiadomo to tam nie ma zadnej regulacji... te dwa elementy sa poprostu skrecone ze sobo i tyle.

_________________
Mariusz z A90 NG +(wtrysk LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sty.2004 15:55:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Ja ostatnio robilem geometrie przodz i tyl u Cianciary (w wawie)
I zrobil to dobrze - nawet dostalem wydruk :D

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2005 00:07:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.lip.2004 23:37:27
Posty: 367
Lokalizacja: Śląsk
Kupiłem ostatnio ( z m-c temu) nowe fajne oponki letnie i pojechałem na geometrię kół.
Fachowiec ustawił przód, na tył nawet nie patrzył.
Tak mi się zdawało, że patrząc od tyłu, to te kółka trochę koślawe /------\, ale se myślę: przed orkiestrę wychodził nie będę.

No i masz!!
Jadę dziś na warsztat, unoszę auto, patrzę, a obie tylne opony poważnie ZCIĘTE!! od środka. (4kkm przejechane)

Teraz pytania.
Czy w B4 Q ustawia się geometrię kół tylnych?

Czy magik od laserowych przyżądów popełnił błąd i jest to powód do reklamacji?

Czy jest to taka żadkość w innych autach?

_________________
80 '93 B4 Quattro avant 2,6 V6 ABC
LPG Tartarini EtaGas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2005 06:23:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.paź.2004 20:02:38
Posty: 2279
Lokalizacja: Dublin-Kraków
Auto: TT 1.8T BAM QUATTRO
zapparena napisał(a):
Kupiłem ostatnio ( z m-c temu) nowe fajne oponki letnie i pojechałem na geometrię kół.
Fachowiec ustawił przód, na tył nawet nie patrzył.
Tak mi się zdawało, że patrząc od tyłu, to te kółka trochę koślawe /------\, ale se myślę: przed orkiestrę wychodził nie będę.

No i masz!!
Jadę dziś na warsztat, unoszę auto, patrzę, a obie tylne opony poważnie ZCIĘTE!! od środka. (4kkm przejechane)

Teraz pytania.
Czy w B4 Q ustawia się geometrię kół tylnych?

Czy magik od laserowych przyżądów popełnił błąd i jest to powód do reklamacji?

Czy jest to taka żadkość w innych autach?
niepowiedziałeś ze to quattro a ten jełop sie niedomyślił ? nie mam 100% pewności ale w mojej starej 100 avant Q była regulacja kątów i u ciebie też bedzie przecież tam sa wachacze które jakoz trzeba ustawic , co za jełopów mamy na stacjach nic nie powiesz niepokarzesz to zrypią
Ps smieszna sprawa jak bym niepoprawiał po kazdej wymianie oleju dolnej osłony to pewnie bym ja juz zgubił , albo zakładaja nie na wszystkie zęby albo nieskręcą do końca , co za naród nic tylko z batem nad nimi stac :diabel:

_________________
Jakub
80 COUPE 2.0 16V
TT 1.8T Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... _TTbam.jpg
A2 1.4 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21/15011589_A2.jpg
A4 1.9 tdi -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... G_1797.JPG
B3 1.8 -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 1_b380.jpg
C3 2.3 Quattro -> http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2019/8/21 ... 267js7.jpg
B2 1.8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: