.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.cze.2025 10:00:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Przykry incydent z silnikiem A4 1.8T '96
PostNapisane: 23.lis.2005 07:34:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lis.2004 23:30:43
Posty: 111
Lokalizacja: Płońsk
Witam!
Jak każdy poniedziałek jest dla każdego kiepskim dniem na rozpoczynanie tygodnia tak dla mnie to katastrofa, która tym razem dotknęła moją niunię (A4 1.8TQ '96) :(

OPIS:
jazda po trasie E7 przy prędkości 150-160km/h. W pewnym momencie zapaliła mi się kontrolka oleju oraz usłyszałem charakterystyczny dźwięk ostrzegawczy. Od razu skręciłem na pobocze i hamowałem, lecz musiałem troszkę przejechać (kilka metrów) bo akurat musiałbym zatrzymać się na środku zakrętu. Gdy dodałem lekko gazu czułem, że silnik słabnie, wcisnąłem sprzęgło - auto samo zgasło i dotoczyło się jeszcze w bezpieczniejsze miejsce. Wszystko trwało kilka sekund. Poziom i temperatura wszystkich płynów w porządku, temp. oleju na poziomie 85 stopni. Otwieram maksę. Oczom ukazuje się rozgrzana do czerwoności turbina :( Telefon po wsparcie i czekanie. Gdy wszystko już dobrze ostygło postanowiłem odpalić na chilę silnik - dźwięk nie był zadowalający. Coś waliło na jednym cylindrze. Oczywiście stuknęło kilka razy i zgasiłem. Auto zostało zaciągnięte do domku.

DZIEŃ 1:
Rozebrany został cały dół, gdyż stąd dochodziły dziwne dźwięki. Powodem awarii był prawdopodobnie zanik ciśnienia na jednym cylindrze. Przytkany otworek smarujący panewki i wał korbowy spowodował wytarcie się panewki i zniszczenie powierzchni trącej. Cały olej uciekał praktycznie tym jednym otworem, dlatego podejrzewam, że turbina tak mocno się nagrzała bo spadło ciśnienie w całym układzie.

PYTANIA:
Już wiem, że do wymiany jest napewno jeden korbowód, panewki (najlepiej wszystkie) oraz cały wał korbowy.
- Czy warto kupować używany wał/korbowód, czy postarać się lepiej o nowy ? Podejrzewam, że ceny nowych wyciągną ode mnie sporo grosza :/
- Czy przegrzanie turbiny do tego stopnia mogło spowodować, jej całkowite/częściowe uszkodzenie ? Niestety nie mam jak tego sprawdzić, chyba, że ktoś mi podpowie :) Podejrzewam, że jej sprawność po tym incydencie spadła :( Choć teorii jest kilka. Pierwsza, że tak, druga, że nie gdyż jest jeszcze chłodzona wodą, poza tym taki przypadek powinien być przewidziany konstrukcyjnie bo to byłoby dziwne jeśli po każdym spadku ciśnienia byłaby turbina do wymiany. Każdy mówi inaczej :/
- Jakie ciśnienie seryjnie ładuje turbina ?
- Od razu planuję wymienić rozrząd i wszystkie płyny, paski itd. gdyż auto zostaje u mnie :) Dlatego spytam jeszcze co warto jeszcze od razu wymienić, bo może są jakieś często psujące się części więc od razu wymienię, bo i tak silnik wyjęty, więc dostęp łatwy raczej do wszystkiego...

Z góry dziękuję za porady!

Pozdrawiam,
Traviz

_________________
KTK #HK02
Racimex.de - A4 1.8TQ [AEB]
Fotografia Ślubna Płońsk Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2005 07:53:15 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
zapomnij o remoncie silnika. taniej wyjdzie Cie kupic drugi silnik :!!:

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2005 08:01:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
kup nowy silnik, to dosyć pancerne silniki, pod warunkiem normalnego traktowania, napewno taniej wyjdzie niż remont tego.
Wogóle to jeżeli przewód olejowy się zapchał, to jednak możesz mieć pretensje tylko do siebie, za niedopilnowanie wymian oleju/filtrów, bo tutaj nic innego nie będzie. To prawda że turbina jest chłodzona woda, ale najpierw jest chłodzona olejem, woda to dodatek i w dodatku nie chłodzi bezpośrednio łożysk tylko najpierw olej.
Turbina powinna to znieść, niemniej jednak kanały olejowe kwalifikują się do przeczyszczenia bo tam napewno olej się zagotował.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2005 08:52:15 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jak silnik nie byl jeszcze rozbierany to rownie dobrze przzyczyna moglo byc za uboga mieszanka. rozgrzalo turbine nastapil pozar w samej turbinie, wyssalo olej przez turbine i panewki siadly a kto wie czy nie ma dziurki w tloku

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2005 09:39:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lis.2004 23:30:43
Posty: 111
Lokalizacja: Płońsk
Leo, jeśli chodzi o stan oleju i jego wymianę to stan był prawie maksymalny (nawet po tym incydencie) a sam filtr i olej był wymieniany jakieś 3'500 km temu.

hans, wymiana silnika na drugi, obecnie nie daje mi gwarancji, że pojeżdżę dłużej niż na tym wyremontowanym. Poza tym ciężko teraz kupić silnik, którym można wcześniej się przejechać. Zwykle leżą one miesiącami i czekają na przeszczepy. Sprzedawcy (handlarze) jak zawsze chwalą, że silnik jeździł na Mobil 1, był serwisowany (w dodatku za granicą) i ma 60'000 km przebiegu i nie biorą grama oleju. W rzeczywistości jednak bywa zwykle inaczej. Dlatego dziś i jutro mechanicy rozbiorą silnik na części i zbadają czy coś jeszcze nie uległo uszkodzeniu. I dopiero zostanie podjęta ostateczna decyzja.

_________________
KTK #HK02
Racimex.de - A4 1.8TQ [AEB]
Fotografia Ślubna Płońsk Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2005 09:50:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
No tak tylko problem w tym że jak kupisz używane korbowód wał i wiele wiele innych też nie masz gwarancji.Do tego dojdzie turbina lub regeneracja starej.Wydaje mi się że jak była rozgrzana do czerwoności to już jest szrot.
Możesz w sumie zafundować sobie nowy wał korbowy (2500-3500zł)
A nowego korbowodu też nie kupisz jako sztuki tylko w kpl 4szt koszt około 1000-1500 zł do tego robocizna i wiele innych części.Jeżeli Cię stać na taki remoncik to proszę bardzo nie widzę problemu.Myślę że jak nawet w używkach go poskładasz to nie zamkniesz się w 3000 zł.
A nowy silniczek z osprzętem to nawet za 2000 zł kupisz.I masz okazję pokusić się o 180KM z audi TT.
Kolesie z niemiec 2 szt przywieżli za 1800zł bez kwitu z osprzętem.
A ciekawostką jest to do czego oni te silniki wpakowali......VW Polo Coupe z 92 r :D :D jak dla mnie czyste szaleństwo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2005 10:24:04 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
Traviz napisał(a):
Leo, jeśli chodzi o stan oleju i jego wymianę to stan był prawie maksymalny (nawet po tym incydencie) a sam filtr i olej był wymieniany jakieś 3'500 km temu.

hans, wymiana silnika na drugi, obecnie nie daje mi gwarancji, że pojeżdżę dłużej niż na tym wyremontowanym. Poza tym ciężko teraz kupić silnik, którym można wcześniej się przejechać. Zwykle leżą one miesiącami i czekają na przeszczepy. Sprzedawcy (handlarze) jak zawsze chwalą, że silnik jeździł na Mobil 1, był serwisowany (w dodatku za granicą) i ma 60'000 km przebiegu i nie biorą grama oleju. W rzeczywistości jednak bywa zwykle inaczej. Dlatego dziś i jutro mechanicy rozbiorą silnik na części i zbadają czy coś jeszcze nie uległo uszkodzeniu. I dopiero zostanie podjęta ostateczna decyzja.


teraz ten Twoj silnik to tylko wspomnienia o jego idealnym stanie... przegrzany, wybita osiowosc walu , glowica mogla popekac od przegrzania , kolektor wydechowy i turbo po przegrzaniu tez mogl popekac albo zrobi to w najblizszym czasie, tloki , pierscienie to samo ... bez sensu jest wiara w to ze sie uda bo w wiekoszsci wypadkow sie nie udawalo ale zrobisz jak uwazasz ... Twoja kasa na to pojdzie , nie moja

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2005 10:58:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lip.2005 17:20:19
Posty: 324
Lokalizacja: wawa
oczywiscie warto rozebrac uszkodzony motor i zdiagnozowac co i w jakim jest stanie. Dla mnie szlify walu i panewek to bardzo skomplikowana (moze bardziej precyzyjna niz skomplikowana) robota i nie kazdy potrafi to zrobic. Miej to na uwadze. Taniej i pewniej wyjdzie kupic jakis uzywany silnik, skozystac z czesci dobrego osprzetu, ktory jest na obecnym silniku i przy okazji wymienic wszelkie uszczelki w tym nowo zakupionym. Ale to tylko moja opinia

_________________
pozdr.
t.
________
ABC@8G7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2005 11:02:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lip.2005 17:20:19
Posty: 324
Lokalizacja: wawa
a ta wogole to wspolczuje, smutna historia... Ech

czy jestes pewien jakosci wlanego oleju? Co to za olej byl? Moze ktos Ci filtra nie zmienil?

_________________
pozdr.
t.
________
ABC@8G7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2005 11:17:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
własnie co to było co zatkało kanałek?

jaki olej?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2005 11:19:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lip.2005 17:20:19
Posty: 324
Lokalizacja: wawa
maciu napisał(a):
własnie co to było co zatkało kanałek?

jaki olej?


moze Castrol, hehe

_________________
pozdr.
t.
________
ABC@8G7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2005 11:49:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
Kiepska sprawa, ale moze to znak ze powinienes zmienic silnik na kle, kle, kle kota :diabel: :peace:

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2005 12:58:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.cze.2005 17:39:40
Posty: 280
Lokalizacja: Brisbane/Turek
Auto: Audi 80B4/ A6C4/ A6C6/ Q74L
Lepiej po takiej awarii odpusc sobie naprawe tego silnika, bo w takiej temperaturze to materiał silnika zmienił swoje wlasciwosci, np. mogla zmiejszyc sie znacznie udarność i wytrzymałosc, i moze byc tak ze w 20stopniowym mrozie rozsypie ci sie jak krysztal. A jezeli chodzi o szlif cylindrow bo takie cos trzeba zrobic przy pelnym remoncie kapitalnym to nie wiem czy takie cos mozna tu przeprowadzic bo chyba jest na cylindrach warstwa ceramiczna, ktora mozna tylko zetrzec i po ptokach bo warstewka jest cieniutka a dalej tylko wypelnienie cylindra, moze da je sie wyciagnac z bloku ale nie wiem czy sa wymienne.

_________________
Jest:
Audi 80 B4 SEDAN ABT 2.0 [90km] moze mniej koni po pierwsze LPG po drugie mogly niektore zdechnac z wiekiem :P
Audi A6 C4 AVANT AMX 2.8 quattro [193km] LPG jeszcze daje rade
Audi A6 C6 SEDAN BBJ 3.0 quattro [218km] benzyna
Audi Q7 4L SUV BUG 3.0TDI quattro [233km] DIESEL


http://www.ufotki.info/uploads/67a163d91c.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2005 13:51:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lis.2004 23:30:43
Posty: 111
Lokalizacja: Płońsk
a więc silnik został rozebrany na czynniki pierwsze. Góra silnika jest czyściutka, bez znaków zużycia. Gładź cylindryczna, tłoki, pierścienie, zawory i cała głowica - wszystko wskazuje stan co najmniej b.dobry. Chciałem dodać, że w chwili gdy zapaliła mi się w drodze kontrolka oleju jego temperatura wynosiła 85 stopni czyli tyle ile zawsze przy normalnym użytkowaniu. Jeśli chodzi o olej to był to Mobil Super S 10W-40. Wymieniałem go sam, więc nie ma takiej opcji, że zapłaciłem za filtr i olej i tak naprawdę nikt nic nie zrobił ;) Uszkodzenia doznała tylko jedna panewka, czego wynikiem jest uszkodzenie powierzchni na korbowodzie i wykorbieniu wału. To co stukało było spowodowane luzem między korbowodem a wałem korbowym. Na razie nie wiem tylko co z turbiną.

Jeśli chodzi o to co zatkało kanałek...
Po zdjęciu miski olejowej okazało się, że wcześniej już była zdejmowana. Znaczyłoby to mniej więcej tyle, że ktoś po coś tam zaglądał i raczej nie z czystej ciekawości. Jest teoria, że właśnie ta panewka była zrobiona jedynie pod sprzedaż (aby nie było słychać luzu). Tłumaczyłoby to chociażby fakt, że pozostałe panewki wyglądają idealnie. Od momentu zakupu przejechałem jakieś 4'000 km.

No nic. Teraz trzeba podjąć decyzję. Wezmę wszystkie propozycje pod uwagę :) Proszę mi tylko powiedzieć jak mogę zdiagnozować drugi silnik, który jest już wyjęty ? Podejrzewam, że przy zakupie otrzymam jakąś gwarancję rozruchową, ale ją stracę w momencie wymiany wszystkich uszczelek na nowe :/ Tak czy tak w tym czy innym silniku musiałbym wymienić wszystkie paski i płyny, więc to żadna różnica czy będzie to ten silnik czy nowy. Rozumiem, że osprzęt od mojego silnika nie będzie pasował do silnika od TT ? Bo takie tam jak wastegate i intercooler to pewnie podpasuję bez problemów :) Czy na forum są gdzieś opisane różnice między moim 1.8T 150KM a 1.8T 180KM z TT ?

Aha, i jeszcze jest pytanie. Czy jeśli silnik jest wyciągnięty z auta powypadkowego to czy przypadkiem nie jest jakoś tak, że skrzynia, czy wał korbowy mógł doznać jakichś uszkodzeń ? Wyobrażam sobie taką sytuację kiedy to ktoś leci Niuńką 130km/h i uderza w drugie auto czy drzewo. Wszystko momentalnie staje w bezruchu w ułamku sekundy, a co za tym idzie na wał itd zostają przenoszone duże siły. Moim zdaniem to też nie najlepsza opcja :/

Pytanie poza zawodami. Jakie powinno być ciśnienie oleju oraz ciśnienie doładowania turbiny ? zamierzam tym razem mieć dodatkowe zegary pod ręką ;)

_________________
KTK #HK02
Racimex.de - A4 1.8TQ [AEB]
Fotografia Ślubna Płońsk Warszawa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2005 14:28:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Kiepska sprawa i pewnie tak jak myślisz, ktoś zdrutował Ci silnik pod sprzedaż.

Podobna opcja spotkała mojego teścia, kupił Mondeo 2002r. 2,0 TDCi (130KM) z przebiegiem 137k km. Przejechał 1500km i sytuacja podobnie jak twoja, stanął i dupa (trubina się u niego nie zagotowała). W serwisie forda stwierdzili, że był szlifowany i to tak druciarsko, że opiłki były nawet w misce olejowej... Korbowód się zatarł na dwóch panewkach (połówki panewek pozachodziły na siebię !!). A 2 razy był na diagnostyce kompleksowej i wszystko idealnie niby było...

Chcieli mu to robić, ale powiem Ci, że taniej wyszła wymiana dołu.

Kupiłem we Wrocławiu cały dół z 2004r. i przebiegiem 7,5k km za 3500zł, zawiozłem do Poznania i tam drugie tyle poszło na robociznę w serwisie forda. Generalnie podobnych kosztów mógł się spodziewać przy wymianie korbowodu i panewek, a tak na prawdę chłopaki mieli wątpliwości, czy w ogóle by zabanglał po tych wymianach.

I tak to jest przy kupnie auta, można się na taką minę wsadzić czasem, że włosy siwieją...


Pozdrawiam

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2005 19:22:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sty.2005 21:40:59
Posty: 1229
Lokalizacja: Belchatow
Szukaj silnika - znajdziesz bez problemu i sadze ze w niezlej cenie.
Jesli chcialbys kontakt do osob co sie tym zajmuja z okolic poznania daj znac - mam sporo wizytowek gdy szukalem skrzyni do swojego turbo

_________________
Projektowanie stron www i sklepow internetowych: www.cenzura_na_audi_klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2005 10:28:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
obojetne czy kupisz 150konny czy 180konny , oba powinny podpasic, w praktyce roznia sie tylko sterowaniem, AEB 150HP, AJL 180HP (od 1998roku). Najlepiej jak bedzie od takiego modelu gdzie silnik siedzi wzdloznie. Bo nie wiem czy np od A3 bedzie pasowac bo tam silnik siedzi poprzecznie.

Najlepiej bedzie jak wlaczysz sobie ETKE lub ETOS i porownasz. Z tego co zauwazylem to te same bloki, te same glowice, tloki...

http://www.etka.auto2.ru

P.S. doaldowanie max dla silnika AEB to okolo 0,6bara, dla silnika AJL 0,8bara.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: