.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 14.cze.2025 21:34:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi 200 - dziwne zachowanie wentylatora chlodnicy
PostNapisane: 05.gru.2005 09:16:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
klopotow ciag dalszy... zaraz po zakupie skarbonki wymienilem czujnik wentylatora przy chlodnicy bo nie właczal sie, obecnie sytuacja wyglada nastepujaco: wentylator wlacza sie czasem przu okolo 70stopniach :zdziw: , zawsze przy 95stopniach i zawsze chodzi na najwyzszym biegu- halas jest jakby startowal helikopter . Jezeli sie juz wlaczy to nie chodzi dluzej niz 30s ... co moze byc zepsute :?:

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2005 09:44:19 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
:D wszystko w porzadku ... ten typ tak ma

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2005 09:56:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
Audi moze byc zepsute Obrazek Sorry stary ale mam jakis dziwny humor dzis :P

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2005 10:01:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
hans napisał(a):
:D wszystko w porzadku ... ten typ tak ma


czyli wentylator nie ma roznych predkosci???

p.s. mailbor, to moze powinienes pospamowac w watku fun :P

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2005 10:14:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.sie.2003 20:48:56
Posty: 2300
Lokalizacja: CRACOVI
Nawet jak ma to czujnik który dostałeś odemnie jest tylko na jedą prędkość :peace:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2005 11:26:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Wentylator ma stopnie i regulacja jest na rezystorze wstępnym wentylatora. Masz oddzielny przekaźnik na trzeci bieg i oddzielny na 1 i 2. Rezystor jest przykręcony do podłużnicy tyż przed chłodnicą wody lub do pionowej części pasa przedniego po stronie chłodnicy wody. Raczej do pierwsze. Może masz spalony ten rezystor. Mam dwa takie jak coś :D Poczytaj o tym na http://sjmautotechnik.com/trouble_shooting/cooling.html#fan

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2005 11:38:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
nie jest normalne, ze wiatrak wlacza sie przy temp 70st.

Historia wyglada tak :) :

sa 3 biegi odkurzacza:

1.) najwolniejszy, wlaczany, gdy silnik jest zgaszony, a temp. glowicy ma wiecej niz 100 czy 110st, nie pamietam dokl. . Wlacza go czujnjnik dwustykowy przy kroćcu wodnym w glowicy.

2.) sredni bieg, wlaczany zwyczajowo, gdy silnik ma temp okolo 93st., czujnik jest wkrecony w chlodnice. Czujnik ma tak naprawde dwa czujniki wewnatrz, jeden na 93st. a drugi na 97st. do najszybszego biegu...

3.) najszybszy bieg, startowanie helikoptera:) jest wlaczany tym samym czujnikiem w chlodnicy co sredni bieg, tylko przy 97st. Jest to taki jakby awaryjny bieg, gdy zrobi sie naprawde gorącą. I jest zasada taka, ze ten najszybszy bieg (97st+) zawsze nastąpi po średnim biegu (93st+), gdy ten ost. niewydoli. Nie ma możliwości, ze wlączy sie od razu... chyba, ze... spalone są rezystory regulujące prędkość!!.

P.S. przy 70st nic sie nie powinno włączać, a szczególnie najszybszy bieg:) >prawdopodobnie czujnik w chlodnicy popsuty, ja mialem podobnie.

tutaj cale info: http://www.sjmautotechnik.com/trouble_s ... g.html#fan

P.S.2 czujniki daja tylko sygnaly, a moc na wiatrak jest zapodawana przez przekazniki.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2005 12:59:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2004 20:21:43
Posty: 119
Lokalizacja: kętrzyn
ja też miałem taką historię z wentylatorem.
okazało się ze walnięty był zespół rezystorów, czyli to o czym pisze Kefir. :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: