.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.cze.2025 09:19:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1.9 TDI] INFO O ROZRZĄDZIE
PostNapisane: 05.gru.2005 18:20:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2005 10:57:23
Posty: 25
Lokalizacja: Izabelin
Korzystałem z opcji "szukaj" i niestety nie znalazłem, a dodatkowo już mnie rozbolała głowa od przeglądania po kolei postów dotyczących rozrządu.
Jestem już mądrzejszy niż 2 godziny temu i wiem, że trzeba wymienić pasek, rolkę, koło na wale korbowym, śrubę i uszczelniacze, a dodatkowo uszczelkę pokrywy zaworów i pompę wody. Ale chcę ten rozrząd wymienić sam, a w silniku 1.9 tdi tego jeszcze nie robiłem.
Może któryś z forumowiczów ma manuala do a4 1995 19 tdi 66kw
gdzie jest schemat rozrządu i gdzie szukać znaków i jak one mają być ustawione. Na co trzeba zwrócić uwagę przy wymianie tego rozrządu.
W komorze silnika jest dosyć ciasno, w związku z tym trzeba ściągnąć chłodnicę?

p.s - naprawdę nie mogłem znaleźć tych informacji w opcji "szukaj"

Z góry dziękuje za fachowe, wyczerpujące odpowiedzi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2005 18:41:50 
Klubowicz

Dołączył(a): 09.paź.2004 23:10:45
Posty: 639
Lokalizacja: ŁÓDZ - CORK
Auto: AUDI A6 C7
Samo wyjęcie chłodnicy ci nic nie da ja w A4 rozbieram cały przud .Proponuje żebys się sam do tego niebrał jedz do warsztatu .

_________________
AUDI A6 C7 S LINE
radcarscork.ie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2005 19:53:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2005 10:57:23
Posty: 25
Lokalizacja: Izabelin
Idąc za twoją radą zadzwoniłem do aso auto viva na połczyńskiej w Warszawie i krzykneli mi cenę 1500 - rolka 305, pasek 185, pompa wody 295, robocizna około 700, w związku z powyższym wydaje mi się, że to dużo i zastanawiam się czy nie można tego zrobić w serwisie boscha na modlińskiej u chiniewicza.
Co o tym myślicie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2005 23:41:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
jedz do jkiegos dobrego warsztatu .... sam nie kombinuj ;-) :P

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2005 23:48:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lip.2005 17:20:19
Posty: 324
Lokalizacja: wawa
Mi za rozrzad do B4 V6 krzykneli 1400 z termostatem u rowinskiego-wajdemajera w piasecznie. Tylko, ze w b4 nie trzeba odsuwac przodu do wymiany rozrzadu no i v6 jest teoretycznie krotsze niz R4.

W przypadku V6 trzeba miec przyrzad do zablokowania walkow rozrzadu - by sie nie rozjechaly po rozpieciu paska. W przypadku 1.9 tdi - nie wiem. Byc moze nie trzeba. Nawet nie wiem czy ten silnik jest 8 czy 16sto zaworowy :/ Jakos klekle mnie nie kreci :D A co do narzedzi do ewentualnego przytrzymywania walkow - mozna je spokojnie wykonac we wlasnym zakresie - kawalek grubej blachy, wiertara i jechane.

Mysle, ze sama wymiana paska to nie jest problem o ile wiesz jak go napiąc (zbyt slaby naciąg grozi przeskokiem, zbyt mocny to szumy spod maski i wszesniejsze zuzycie lozyskowanych rolek, napinaczy i w efekcie rowniez kibel). Wiecej roboty jest ze zdejmowaniem przodu. W ASO maja takie specjalne dlugie szpilki, na ktorych montuja przod i nic nie odpinaja (zadnych kabli, rur, przewodow, tylko calosc odsuwaja o jakies 10-15 centymetrow. Moze przejrzyj ELSA lub popros kogos kto ma ten program i spobuj dorobic takie szpilki we wlasnym zakresie. np w castoramie dostaniesz gwintowane prety (6, 8, 10 i 12, 14 mm) o dlugosci okolo metra, z ktorych mozna wykonac tego typu narzedzie (o ile owe szpilki wygladaja tak jak podejrzewam)

No i jest jeszcze jeden plus calej akcji - jak masz jakas smigalke do mechaniki to nawet gdybys wymienial ten pasek przez caly weekend i wypil przy tym 20 browarow to i tak (poza bólem pleów) satysfakcja gwarantowana!!

_________________
pozdr.
t.
________
ABC@8G7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2005 00:45:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.maja.2005 21:04:59
Posty: 356
Lokalizacja: Warszawa/Ryki
Kurcze niezle ceny maja w aso, ja wymienialem pasek i rolke ostatnio. Koszty pasek 70, rolka 100 robocizna 80, dobrze ze u mnie nie idzie po pompie. Razem 250zł ze wszystkim, odstawilem auto na kilka godzin i poszedlem do domu sie przespac , wstalem, zaplacilem, odbralem i odjechalem :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2005 18:38:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Jak dalej szukasz częscie i fachowca pisz do mnie na PW ;)

Włosy mi stają na nogach jak czytam o cenach z ASO :D

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: