.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 14.cze.2025 21:42:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: odpowietrzenie układu chłodzenia
PostNapisane: 29.lis.2005 14:42:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2005 13:12:58
Posty: 63
Lokalizacja: północno-wschodnie Mazowsze
Witam wszystkich po dłuższej przerwie. Mam gorącą prośbę , proszę o podanie/w miarę dokładnie/ jak odpowietrzyć układ chłodzenia po wymianie termostatu i płynu chłodzącego.Robił mi to dzisiaj znajomy mechanik, ale nie wiedział jak odpowietrzyć. Zalał plyn, sprawdził czy nie ma wycieków z pod termostatu i uruchomił silnki, po rozgrzaniu do 90 stopni zwiększył obroty do 5000 i lekko blokując/ nie wiem po co/ wiatrak czekał aż ruszy wiatrak, ale on nie ruszył a na wskaźnikach zapaliła się komtrolka temperatury cieczy chłodzącej. a temperatura do 110 stopni. Na tym zakończono. W czasie drogi temperatura cały czas 90 stopni. Teraz źimą to jakoś jest ,a co będzie w cieplejsze dni. Dlaczego nie włączył się wiatrak. Wcześniej latem się włączał.
Audi A4 1997r 1.8 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2005 14:48:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 12:24:24
Posty: 174
Lokalizacja: Bydgoszcz
Trochę pojeździsz to powietrze wyleci do zbiornika wyrównawczego. Musisz pilnować jedynie poziom, żeby nie zabrakło płynu.

:peace:

_________________
Hello, Professor Falken. Would you like to play a game?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2005 14:54:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lip.2005 17:20:19
Posty: 324
Lokalizacja: wawa
teoretycznie najwyzej jest nagrzewnica (do wnetrza). jesli temperatura grzania jest OK to uklad jest odpowietrzony. Kontroluj poziom plynu w zbiorniku. Jesli ubywa to znaczy, ze sie odpowietrza. jesli przestanie ubywac to znaczy, ze sie odpowietrzyl. A jesli nei przestanie ubywac, to znaczy, ze wycieka ;-))))

_________________
pozdr.
t.
________
ABC@8G7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2005 15:03:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2004 21:45:03
Posty: 331
Lokalizacja: Warszawa
Przy rozgrzewaniu silnika musi by otwarte ogrzewanie kabiny na full. Jeżeli się sam nie odpowietrzy to jest odpowietrznik na gumowej rurze wchodzącej do nagrzewnicy.

_________________
Audi b-4 2.0 E


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: odpowietrzanie układu chłodzenia
PostNapisane: 29.lis.2005 15:15:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2005 13:12:58
Posty: 63
Lokalizacja: północno-wschodnie Mazowsze
Wielkie dzięki, ale co z tym wentylatorem? Czy tak ma być i gdzie jest dokładnie nagrzewnica i ta rrrrura. Czy ten odpowietrznik ma być odkręcony w czasie pracy silnika czy gdy silnik jest wyłączony. Przepraszam,że chcę dowiedzieć się więcej szczegułów, ale wiecie jak to jest z babami/ i to jeszcze blondynka/. Przepraszam wszystkie Baby i blondynki. Tu mówiłam o sobie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2005 15:22:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lip.2005 17:20:19
Posty: 324
Lokalizacja: wawa
Cytuj:
Czy tak ma być i gdzie jest dokładnie nagrzewnica i ta rrrrura


nagrzewnica jest wewnatrz pod deska rozdzielcza nad nogami pasazera.

Rury do nagrzewnicy to takie dwie gumowe rury o grubosci "na dwa palce". Wchodza one (jedna wchodzi a druga wychodzi ;-) ) w przegrode miedzy silnikiem a kabina po prawej stronie auta lub na srodku - nie pamietam. Przy wlaczonym nagrzewaniu i nagrzanym silniku powinny byc gorące. Na jednej z tych rur moze byc (moim zdaniem nie musi) taki maly zaworek, kapturek lub pokretlo. Sciaga sie to lub odkreca podczas pracy silnika na wolnych obrotach. Jesli ulatuje powietrze to wlasnie odpowietrzasz. Jesli leci juz woda, to trza zakrecic. Ot i cala tajemnica

_________________
pozdr.
t.
________
ABC@8G7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2005 15:26:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 12:24:24
Posty: 174
Lokalizacja: Bydgoszcz
No fakt, uciekła nam temat wentylatora. A może gość zdjął wtyczkę od wentylatora, bo przy 110 to powinien zdrowo zasuwać. A sprawdzałas potem na spokojnie czy on się włącza ?

:peace:

_________________
Hello, Professor Falken. Would you like to play a game?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2005 23:01:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2005 10:02:45
Posty: 30
Lokalizacja: Tczew
Cześć!
Anja! w A4 jest trochę inaczej,niema zaworku na rurze.
Napisz czy ogrzewanie działa,jeśli tak to znaczy,że nie musisz odpowietrzać ,a jeśli ogrzewanie działa to napiszę Ci jak odpowietrzyć,choć odrazu piszę,że niejest to proste.
Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2005 23:01:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2005 10:02:45
Posty: 30
Lokalizacja: Tczew
Cześć!
Anja! w A4 jest trochę inaczej,niema zaworku na rurze.
Napisz czy ogrzewanie działa,jeśli tak to znaczy,że nie musisz odpowietrzać ,a jeśli ogrzewanie działa to napiszę Ci jak odpowietrzyć,choć odrazu piszę,że niejest to proste.
Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: odpowietrzenie układu chłodzenia
PostNapisane: 04.gru.2005 22:59:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2005 13:12:58
Posty: 63
Lokalizacja: północno-wschodnie Mazowsze
Witam i przepraszam,że dopiero teraz, ale wyjechałam i nie miałam dostępu. Ogrzewanie działa i temperatura stoi na 90 stopniach.
Pozostały mi jeszcze dwa problemy:
1. Czy doprowadzenie do chwilowej temperatury powyżej 110 stopni i zapalenie się kontrolki chłodzenia może mieć negatywny wpływ na silnik i jakie były by ewenyualne objawy.
2. Jak pisałam na wstępie, mechanik przytrzymywał ręką wiatrak wentylatora, aby silnik szybciej się rozgrzał i nie wyczuł, że chce się włączyć, a temperatura podskoczyła powyżej 110 stopni. Wiatrak jest na jakiejś wiskozie. Czy poprzez przytrzymywanie go ręką nie doprowadził do jego uszkodzenia, i może dlatego nie włączyłsię gdy było trzeba. Dodaję, że po nagrzaniu do 90 stopni zwiększył obroty do 600. Jak można sprawdzić poprawność działania tego wentylatora. Latem gdy było gorąco i przy wjeżdzie do garażu trochę postałam to słyszałam, że się włączał a na wskaźniku było 90 stopni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.gru.2005 23:14:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
Czesc

Co prawda ja to mialem w B4 ale:
Sprawdz teraz jak juz wyjechalas po wymianie i pojezdzilas,rozgrzej go na postoju i sprawdz czy sie wiatraki zalacza.Ja po wymianie termostatu mialem to samo,110 stopni i nic,dopiero jak wyjechalem i i przejechalem kawalek ok 5km,(pewnie uklad sie odpowietrzyl) i czekalem az sie rozgrzeje i bez problemu wiatraki sie zalaczyly:)

A przy okazji,odpowietrzalem tym wlasnie zaworkiem na wezu doprowadzajacym wode do nagrzewnicy i bardzo ladnie tam powietrze ucieka,szkoda tylko ze przy zakrecaniu jak zwykle za mocno dokrecilem i ukrecilem ten zaworek...zakleilem go poki co kropelka i jest git.
Czy moze mi ktos powiedziec jaki to jest numer czesci ta rura z zaworkiem,ewentulanie gdzie to kupic poza ASO, bo w inter cars-e pwoiedzieli mi ze nie maja tego...:(

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2005 00:48:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2005 10:02:45
Posty: 30
Lokalizacja: Tczew
Witam Cie Anja!
Nie jestem mechanikiem,ale tyle na ile się znam to jeśli ogrzewanie działa to układ nie jest zapowietrzony.
Mechanikowi chodziło oto,aby silnik szybciej się nagrzał i chciał sprawdzić czy wszystko jest okay.
Chwilowe zagrzanie silnika nie powinno mieć złych skutków i również nie powinno uszkodzić wentylatora (wiskozy).
Jeśli nie ubywa płynu w naczynku wyrównawczym to wszystko jest oki.
Pamiętaj,że poziom płynu sprawdza się przy zimnym silniku,najlepiej przed porannym uruchomieniem.
Pod żadnym pozorem nie odkręcaj korka w naczynku jeśli silnik jest rozgrzany.
Zwróć uwagę na prawidłowy poziom płynu w naczynku wyrównawczym.
Nie może go być za dużo,bo i tak wyleci.
Z boku naczynka są znaki prawidłowego poziomu.
Jeśli nalejesz do pełna to układ nadmiar go wyrzuci,a Ty będziesz się denerwowała,że coś jest nie tak.
Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2005 00:57:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2005 10:02:45
Posty: 30
Lokalizacja: Tczew
....w A4 nie ma co czekać na włączenie się wiatraków,bo jest wiskoza,...chyba,że od klimy.
Co do odpowietrzenia układu to przynajmniej w mojej A4 TDI AHU nie ma zaworu odpowietrzającego na wężu,ale za to w wężu jest technologiczny otwór zaznaczony na biało i robi się to tak,że po ściągnięciu opaski zaciskowej zsuwa się wąż z króćca do monentu,aż otwór znajdzie się przed króćcem.
Jeśli z otworu wylatuje płyn bez pęcherzyków powietrza to wąż wsuwa się z powrotem i zakłada opaskę. :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2005 15:45:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lut.2005 12:05:39
Posty: 210
Lokalizacja: Dolny Ślask
Anja jako mężczyzna radzę ci pojechać do innego mechanika bo odkręcajac ten odpowietrznik możesz coś nawywijać.

_________________
Audi C4 2.5TDI AVANT 94r,silnik AAT wcześniej Audi 80 1600 GLS 81r i 1800 GTE
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.gru.2005 18:15:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2005 10:02:45
Posty: 30
Lokalizacja: Tczew
Panowie!....nie mieszajcie dziewczynie w głowie.Anja jeśli ogrzewanie w samochodzie działa bez zarzutu , temperatura silnika nie przekracza 100st.C i nie ubywa płynu w zbiorniczku wyrównawczym to się nieprzejmuj i nie jeżdzij po mechanikach,bo szkoda pieniędzy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: odpowietrzenie układu chłodzenia
PostNapisane: 06.gru.2005 00:37:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lut.2005 13:12:58
Posty: 63
Lokalizacja: północno-wschodnie Mazowsze
Dzięki kochani, jesteście wspaniali, dobrze jest móc na Was liczyć, ale poproszę jeszcze o odpowiedź na dwa punkty, o których pisałam wyżej. Pozdrawiam i mjeszcze raz dziękuję.
Audi A4 1.8 20V 1997r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2005 02:10:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2005 10:02:45
Posty: 30
Lokalizacja: Tczew
Anja Słoneczko...przeczytaj dokładnie odpowiedzi a wszystkiego się dowiesz. :)
Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron