duncan > mozna zalozyc gazownie do tego samochodu. Masz dwa wyjscia i mozesz wybrać mniejsze zło. polecam skontaktowac sie z pazdziochem, on ma zamontowany wtrysk gazu do takiego silnika, ale taka instalacja chyba ze 3tys wyniesie. ale w ten sposob unikasz kosztownych napraw zwiazanych z wybuchami gazu.
Druga opcja > tańsza (pozornie, bo instalacja do 1500zł) , ale jak ci wystrzeli w nieodpowiednim momencie, to moze zaboleć - w najlagodniejszym przypadku do wymiany rura karbowana przy przepustnicy (100-250zł), az do skrajności, tak jak u mnie, czyli poszla nowiutka rura 250zł, intercooler sie otworzył(!)(200-300zł??uzywka) i do tego atrapa połamana (do A200 tez pewnie ze 200zl uzywka). no i po wymianie tego wszystkiego moze zdarzyc sie kolejny wystrzał.
Ale jesli zdecydujesz sie na prostrza instalacje to pare rad:
- reduktor w specjalnej wersji do turbo np. brc at 90e turbo (nie super, a turbo!!), albo cos lepszego np landi renzo. Wydajność co najmniej do 200KM -250KM. te reduktory mają specjalną dodatkową kompensację nadciśnienia.
- mieszacz ze zwezką 28-30mm (najoptymalniej, przy wiekszej nie bedzie reduktor reagował), mozna znalezc standardowe, ktore jedną stroną da sie przypasować (nalozyc i uszcxzelnic silikonen) na wyscie intercoolera, dalej rura karb. i do przepustnicy. najlepiej jak mieszacz bedzie mial od strony IC wyjscie "podcisnienia" do reduktora > nie bedzie trzeba wiercic otworu w IC.
- rurka miedziana od butli do reduktora 8mm, bo ta mniejsza 5-6mm bedzie na styk, albo bedzie niewyrabiac, a to juz bieda.
O ile to mozliwe nie dostawiać elektroniki, czyli zrobic cos na wzor 1szxej gen., bo całość bedzie głupieć. Ew. dostawic elektronike, ale nie dac jej. za duzo do gadania (ustawić małe widełki 10-15kr), tylko ustawić opcję wzbogacania mieszanki przy wcisnietym pedale gazu do końca. Najlepiej zestroić bez silnika krokowego (z wlozona zamiast niego srubką), dostroic wydajnosc reduktora itp., zeby calosc pieknie smigala, a dopiero potem zalozyc krokowca tak jak wczesniej napisalem.
P.S. uupewnij sie ze przed gazownią samochod smiga tak jak powinien!
pozdrawiam.
_________________ 200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8
|