.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 14.cze.2025 21:41:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Temperatura ??
PostNapisane: 12.gru.2005 17:15:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 17:03:00
Posty: 20
Lokalizacja: praszka
Witam
Kupiłem 80 B4 2.0 115PS ABK Temperatura silnika utrzymuje sie na poziomie plus minus 90 stopni. Jak zatrzymam się gdziekolwiek to po chwili wiatraki się włączają i chodzą przez dobre kilka minut na wolniejszych obrotach. Czy to normalne w tym modelu ?? Można je wyłączyć przez odłączenie czujanika znajdującego się na kolektorze ale nie wiem czy to dobre rozwiązanie. Jeżeli ktoś wie coś na ten temat to proszę o info.
Dzięki Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2005 17:33:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2004 20:54:23
Posty: 273
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Klima jest?

_________________
B4 klima i gaz.
VW Passat B5 Variant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2005 20:11:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 18:32:25
Posty: 13
Lokalizacja: Chełm
W czasie jazdy chłodnica jest owiewana i oziębiana powietrzem wynikającym z ruchu pojazdu. W czasie postoju, gdy "wiatru" już nie ma to wydajność chłodnicy spada, a jej temperatura wzrasta. Wtedy czujnik elektryczny włącza wiatraki, które oziębiają chłodnicę (i naturalnie silnik) na czas niezbędny do spadku temperatury płynu chłodzącego. Odłączenie przewodów czujnika lub wentylatora prowadzi na postoju (lub w korku) przy pracującym silniku do jego przegrzania, zagotowania i wyrzucenia płynu chłodzącego, ai często do uszkodzenia silnika (uszczelki pod głowicą, pęknięcia lub odkształcenia głowicy, albo gorszych zniszczeń). Tyle zwykłej teorii. Wszystko jest więc w porządku i NIE NALEŻY odłączać przewodów.

_________________
Było Audi 1.9TD 1992r.
Od 1 kw. 2008 jest Audi A4 1.9 TDI [AJM}


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2005 20:45:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 17:03:00
Posty: 20
Lokalizacja: praszka
xawier napisał(a):
Klima jest?
Klimy nie ma natomiast gaz jest Ale przed założeniem gazu też tak było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2005 20:58:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lip.2005 10:12:56
Posty: 552
Lokalizacja: LBI
a ile Ci pokazuje jak się włancza wentylator dóżo powzyżej 90, bo bez przesady zimą aby się włanczał

_________________
Alfa 156 2.4 20V
Audi B4 2.0 ABT LPG

Audi B4 2.6 ABC LPG ...
Audi B3 1.8 LPG...
Audi B3 1.6 LPG...
Alfa 156 2.4 JTD...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2005 21:09:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 17:03:00
Posty: 20
Lokalizacja: praszka
cetyr napisał(a):
W czasie jazdy chłodnica jest owiewana i oziębiana powietrzem wynikającym z ruchu pojazdu. W czasie postoju, gdy "wiatru" już nie ma to wydajność chłodnicy spada, a jej temperatura wzrasta. Wtedy czujnik elektryczny włącza wiatraki, które oziębiają chłodnicę (i naturalnie silnik) na czas niezbędny do spadku temperatury płynu chłodzącego. Odłączenie przewodów czujnika lub wentylatora prowadzi na postoju (lub w korku) przy pracującym silniku do jego przegrzania, zagotowania i wyrzucenia płynu chłodzącego, ai często do uszkodzenia silnika (uszczelki pod głowicą, pęknięcia lub odkształcenia głowicy, albo gorszych zniszczeń). Tyle zwykłej teorii. Wszystko jest więc w porządku i NIE NALEŻY odłączać przewodów.

To wszystko prawda
U mnie są dwa czujniki załączające wiatraki Jeden jest wkręcony w chłodnicę i ten daje impuls na wiatraki kiedy auto jest w ruchu, a drugi czujnik jest na kolektorze i ten daje impuls kiedy auto stoi a silnik jest wyłączony. Po trasie przy prędkości 100-120 km/h tempertatura jest w granicach 90-92 stpnie, podczas jazdy w korku tak samo i nie zażyło mi się żeby sie włączyły wtedy wiatraki bo nigdy sie tak nie zagrzał (nie wiem jak w lecie ponieważ jeżdżę dopiero od dwóch miesięcy) Elektryka jest ok bo sprawdzał ją fachowiec Jeżeli 90 stopni to normalna temperatura to zastanawia mnie czy ten czujnik na kolektorze jest wporządku Bo kiedy bym nie wysiadł z auta po dłuższej jeździe to po około minucie włączają się wiatraki, chodzą wolniejszym biegiem i tak kilka minut. Impuls wtedy podaje ten czujnik z kolektora to zabezpieczenie nie jest wcale złe tylko czy nie włącza się zbyt często bo w zasadzie po każdej trasie (zakładając że 90 stopni to normalna temperatura dla tego auta)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2005 21:21:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 17:03:00
Posty: 20
Lokalizacja: praszka
radekmc napisał(a):
a ile Ci pokazuje jak się włancza wentylator dóżo powzyżej 90, bo bez przesady zimą aby się włanczał

Jak mozesz to zobacz co odpisałem cetyrowi Wiatraki włączają się po około minucie tylko kiedy zgasze auto Podczas jazdy na pewno się jeszcze nie włączyły ponieważ zrobiłem test i włączyły sie dopiero przy 100 stopniach a takiej temperatury poza testem nigdy nie osiągnął

_________________
AUDI 80 B4 2.0 ABK LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2005 09:23:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
Czujnik na kolektorze służy do schładzania komory silnika na postoju. Natomiast wydaje mi się podejrzane, że włącza wentylator przy tych temperaturach otoczenia. Może czujnik jest uszkodzony i włącza przy niższej temp. niż powinien?
Wracając do sedna sprawy - myślę, że na zimę możesz go spokojnie odłączyć - szkoda ciepła, zwłaszcza jeśli jeździsz "cyklem przerywanym".

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2005 10:34:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 17:03:00
Posty: 20
Lokalizacja: praszka
wordeck napisał(a):
Czujnik na kolektorze służy do schładzania komory silnika na postoju. Natomiast wydaje mi się podejrzane, że włącza wentylator przy tych temperaturach otoczenia. Może czujnik jest uszkodzony i włącza przy niższej temp. niż powinien?
Wracając do sedna sprawy - myślę, że na zimę możesz go spokojnie odłączyć - szkoda ciepła, zwłaszcza jeśli jeździsz "cyklem przerywanym".

Pozdrawiam

Też mi sie to wydaje podejrzane A swoją drogą to temperatura rzędu 90-92 stopnie zarówno w cyklu miejskim jak i po trasie to jest normalna temperatura dla tych samochodów? Wymieniłem termostat (temp. otwarcia 87 stopni) Termostat sie otwiera i wygląda na to że cały układ jest sprawny. I dlatego zastanawia mnie to włączanie wiatraków na postoju. Może to faktycznie ten czujnik jest kopnięty
Dzięki za powyższą odpowiedź
Pozdrawiam

_________________
AUDI 80 B4 2.0 ABK LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Temperatura
PostNapisane: 13.gru.2005 14:55:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2005 22:19:32
Posty: 287
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Cześć.
Kolego mallarz wszystko masz dobrze powinieneś się cieszyć że masz dobrą instalacje elektryczną - nic nie kombinuj - u mnie jest tak samo.
Pozdro.

_________________
Sztywny.
AUDI 80 B 4 Silnik ABK 115 kM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: