.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 13.cze.2025 11:22:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: czujniki spalania stukowego, jak poprawnie dokrecic?
PostNapisane: 14.gru.2005 14:49:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
znacie jakis domowy sposob na poprawne dokrecenie czujnikow spalania stukowego? jaki jest prawidlowy moment dokrecania? i co sie dzieje (jakie moga byc objawy) jak jest nieodpowiednio dokrecony za slabo/mocno?

interesuje mnie do silnika mc2 , dwa czujniki.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2005 15:12:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 12:51:14
Posty: 316
Lokalizacja: Warszawa
klucz dynamometryczny tylko i wylacznie, domowym sposobem raczej bym nie probowal, w esi boshtronic jest rozpiska, w moim aucie pamietam ze byl0o jakos strasznie malo... 10N ? nie chce sklamac,

A jak nie jest poprawnie dokrecony to bedzie albo przeklamywal albo w ogole nie dzialal

_________________
Czerwone Coupe 2.3 20V Quattro - 7A


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2005 15:36:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
znalazlem 7lbft. przelicznik chyba 1,3558 na Nm , to jest jakies 9,5Nm, czyli tak jak napisales, wsumie to cale nic:) chyba mam deczko za mocno wkręcone. moze biedak jest za czuły przez to i wyczuwa knoki, chociaz nie powinien.

rozumiem, ze trzeba zmasakrowac klucz nasadowy...

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2005 15:52:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 12:51:14
Posty: 316
Lokalizacja: Warszawa
najlepiej to byloby taka nasadka podobnej konstrukcji jak sa do lambd czyli nie wpelni zabudowana, albo jak masz dynamometryczny oczkowy, to mozna przeciac kabel gdzies w polowie przelozyc, ladnie dokrecic i pozniej to ladnie zlutowac i zarobic termokurczliwa.

_________________
Czerwone Coupe 2.3 20V Quattro - 7A


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2005 23:07:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
w AAN jest 20Nm (15lbft) i piszą że ten moment jest bardzo ważny

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2005 23:50:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Wyczytalem kiedyś, ze przy każdym wkręcanu należy zastosować nową i odpowiedniej grubości podkładkę.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2005 00:31:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Lukasik napisał(a):
chyba mam deczko za mocno wkręcone. moze biedak jest za czuły przez to i wyczuwa knoki, chociaz nie powinien.


a jak się to objawia?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2005 07:06:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
maciu napisał(a):
Lukasik napisał(a):
chyba mam deczko za mocno wkręcone. moze biedak jest za czuły przez to i wyczuwa knoki, chociaz nie powinien.


a jak się to objawia?


nie wiem na 100% czy to wina zle wkreconych knockow. Mam taki objaw, ze czasem traci moc, ale doladowanie ma normalne 0,3-04 bar, mam takie wrazenie, ze zaplon nastepuje duzo za pozno, jest taki dzwiek z rury, jakby zawory wydechowe otwieraly sie gdy mieszanka jest w polowie spalania, z tylu robi sie dosc glosno. Ale to takie przejsciowe, nie znalazlem zwiazku z temperatura silnika ani czyms innym.

W tej chwili od kilku dni jezdze na poluzowanch knockach, ale jednoczesnie zaczalem lac paliwo 95okt. i ani razu nie mialem tego negatywnego efektu, pojezdze jeszcze kilka dni.

P.S. czy to mozliwe, ze lalem za dobre paliwo czyli 98?? dodam, ze ten efekt nastepowal juz przy obrotach 3000-4000tys.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2005 10:45:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 12:51:14
Posty: 316
Lokalizacja: Warszawa
hmmm u mnie jest jeszcze jeden objaw, jak jade dosc szybko kolo 140 (pedal gazu w tej samej pozycji) w pewnym momencie jakby dostawal turbo;) momentalnie leci 16-180 i znowu zaczyna go cos dusic, za chwile znowu tak samo, i taka hustawka. Tak jest w momencie kiedy trzymam pedal gazu w tej samej pozycji przez jakis kawalek czasu.

_________________
Czerwone Coupe 2.3 20V Quattro - 7A


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2005 13:08:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
para napisał(a):
hmmm u mnie jest jeszcze jeden objaw, jak jade dosc szybko kolo 140 (pedal gazu w tej samej pozycji) w pewnym momencie jakby dostawal turbo;) momentalnie leci 16-180 i znowu zaczyna go cos dusic, za chwile znowu tak samo, i taka hustawka. Tak jest w momencie kiedy trzymam pedal gazu w tej samej pozycji przez jakis kawalek czasu.


nie mozna u ciebie podlaczyc vaga i przejechac sie sledząc parametry? w ten sposob szybciutko dojdziesz co jest nie tak.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2005 14:59:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 12:51:14
Posty: 316
Lokalizacja: Warszawa
VAG w 7A jest prymitywny, pokazuje tylko bledy czujnikow. U mnie akurat pokazuje blad czujnika spalania stukowego ;] Wiec tylko to obstawiam bo co innego? reszta jest okej. Po wykasowaniu bledu i przejechaniu kawalek niestety blad od rzu sie wrzuca.

Mam lezacy silnik z obruconymi panewkami od 200 turbo 10V z 84 roku. Moze poszukam tam gdzies czujnikow.. a noz beda pasowac?:)

_________________
Czerwone Coupe 2.3 20V Quattro - 7A


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: