.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 13.cze.2025 11:22:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Odpalam -> trzęsie -> strzał...
PostNapisane: 12.gru.2005 19:33:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
Witam...
Mam taki dziwny problem :) Otóż z rana jak odpalam go na zimnym silniku to za każdym razem silnik protestuje i zachowuje się jakby palił na 2 gary, przy tym mocno trzęsie autem... Czasem jest tak że mu wtedy przygazuje, słyszę strzał z rury i wszystko wraca do normy (obroty stabilne)... Innym razem jest tak że silnik zgaśnie i muszę odpalić go drugi raz, ale już za drugim razem odpala jak powinien... Co jest grane? :/

pozdro
Olo

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2005 22:08:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2005 15:06:25
Posty: 132
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A4 B5
Czujnik temperatury silnika? Nie włącza ci się ssanie i ciężko chodzi na ubogiej mieszance jak jest zimny. Mogą być przewody WN. Ciężko powiedzieć bez popatrzenia.

_________________
AUDI A4 1.9 TDI 110PS 1998r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.gru.2005 22:20:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
sprawdzę... który to jest czyjnik? to ten przymocowany do łącznika z wężem od płynu chłodzącego (koło pompy), czy ten od strony filtra powietrza?

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2005 08:14:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
na moje oko to jest problem z ukladem zaplonowym. nieprzepalona mieszanka zapala sie w rurze wydechowej.

chociaz tez moze byc, ze przy odpalaniu lekko przylewa swieczki i dlatego przez chwile chodzi nie na wszystkich garach.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2005 09:19:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2005 15:06:25
Posty: 132
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A4 B5
alexhawk napisał(a):
sprawdzę... który to jest czyjnik? to ten przymocowany do łącznika z wężem od płynu chłodzącego (koło pompy), czy ten od strony filtra powietrza?


sam sobie odpowiadasz co to za czujniki :) nie wiem gdzie dokładnie ten czujnik może być ale na pewno gdzieś w bloku/głowicy silnika powinien być wkręcony

_________________
AUDI A4 1.9 TDI 110PS 1998r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2005 10:35:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
Lukasik napisał(a):
eczki i dlatego przez chwile chodzi nie na wszystkich garach.


byc może właśnie przy odpalaniu zalewa świeczki... dodam że jak mam rozgrzany silnik to muszę dłuuuugo kręcić rozrusznikiem żeby załapał... na co byś stawiał?

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2005 11:35:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
jak jezdzisz po miescie normalnie to w jakich granicach masz spalanie? ~10-11l ? czy 15-20?

czy problem jest tylko z odpalaniem czy podczas jazdy takze?

Jak sie zachowuje nagrzany silnik, czy smiga tak jak trzeba?

jak sie zachowuje, przy 50st?

P.S troche trudne jest diagnozowanie wtrysku mechanicznego na odleglosc :/

P.S.2. byc moze problem tkwi "tylko" w ukladzie zaplonowym > zmasakrowane świeczki, przewody WN, kopułka i palec rozdzielacza.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2005 11:48:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
Lukasik napisał(a):
jak jezdzisz po miescie normalnie to w jakich granicach masz spalanie? ~10-11l ? czy 15-20?

czy problem jest tylko z odpalaniem czy podczas jazdy takze?

Jak sie zachowuje nagrzany silnik, czy smiga tak jak trzeba?

jak sie zachowuje, przy 50st?

P.S troche trudne jest diagnozowanie wtrysku mechanicznego na odleglosc :/

P.S.2. byc moze problem tkwi "tylko" w ukladzie zaplonowym > zmasakrowane świeczki, przewody WN, kopułka i palec rozdzielacza.


pali 10-11, podczas jazdy na zimnym silniku lubi prawie zgasnąć, jak się nagrzeje to jest już ok... wydaje mi się że nagrzany śmiga tak jak trzeba, chociaż jak dla mnie to i tak muł :) sprawdzę układ zapłonowy... być może rzeczywiście coś jest zmasakrowane...

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2005 12:03:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
moze byc regulator termiczny (to cudo przykrecone do bloku silnika do ktorego ida dwa przewody paliwowe) przypchany.

jesli masz klucze czujesz sie na silach to mozna cie poinstruowac. jesli nie bardzo to lepiej postawic furko do speców.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.gru.2005 02:45:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
domyślam się co to jest - ostatnio byłem właśnie u "fachowca" lub też flachowca lub dachowca :) jak kto woli... miał mi porobić tylko proste prace a jak odbierałem samochód to widziałem że coś reguluje śrubką która znajduje się w odlewie przy przepustnicy... Dzisiaj metodą prób i błędów kręcąc tą śrubeczką doprowadziłem do tego że auto nie zdycha mi po odpaleniu... Czy ktoś może mi poradzić jak tą śrubeczkę się optymalnie ustawia ?

pozdr

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.gru.2005 21:56:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.cze.2005 08:45:40
Posty: 15
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Witam

mam podobny problem jak kolega tylko w B4 2,6 (Rano nim silnik rozgrzeje to trzęsie, gaśnie, strzela z rury a po ok 2-3 minutach wszystko już jak trzeba im nizsza temperatura na dworze tym gorzej ) pojechałem na komputer i wykazło mi 2 x sonde lambdy i czujnik temperatury zimnej wody. Mechanik pwiedział ze wszystko to dzieje sie przez sonde i nie ma co dyskutowac.

Wczoraj wymieniłem sonde - ale rano dalej to samo :((( czujnika jeszcze nie wymieniłem to jego wina ? czy trzeba po wymianie sondy resetowac komputer ?

czy to coś innego jest ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2005 06:57:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
no jesli masz padniety czujnik temperatury silnika/plynu, to komputere sterujacy paliwem, moze nie włączać "ssania", gdy silnik jest zimny i przez to moze byc niestabilna praca.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Ostatnio edytowano 20.gru.2005 14:01:00 przez Lukasik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2005 13:18:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.cze.2005 08:45:40
Posty: 15
Lokalizacja: zachodniopomorskie
a wiesz moze gdzie ten czujnik od zimnej wody dokładnie jest ?
albo jak on wyglada ?

silnik to v6 2,6 automat numer silnika ABC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.gru.2005 13:52:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
alexhawk napisał(a):
domyślam się co to jest - ostatnio byłem właśnie u "fachowca" lub też flachowca lub dachowca :) jak kto woli... miał mi porobić tylko proste prace a jak odbierałem samochód to widziałem że coś reguluje śrubką która znajduje się w odlewie przy przepustnicy... Dzisiaj metodą prób i błędów kręcąc tą śrubeczką doprowadziłem do tego że auto nie zdycha mi po odpaleniu... Czy ktoś może mi poradzić jak tą śrubeczkę się optymalnie ustawia ?

pozdr


1. Śrubka od regulacji uchylenia przepustnicy - ustawić tak, żeby przepustnica się nie zacinała i żeby po puszczeniu pedału gazu był załączony styk czujnika zamknięcia przepustnicy. Ta śrubka nie służy do regulacji wolnych obrotów;
2. Śrubka od regulacji ilości zasysanego powietrza po zamknięciu przepustnicy - umieszczona w odlewie, od strony I przelotu, na śrubokręt (najczęściej płaski). Na rozgrzanym silniku odpiąć wtyczkę od silnika krokowego (regulatora obrotów) i ustawić obroty pomiędzy 800 a 900 rpm.

Pozdrawiam

Edit: Oczywiście po regulacji należy podpiąć krokowca. Jeśli nadal bedą problemy z obrotami, można wyregulować na 1000 rpm.

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.gru.2005 19:17:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
dzieki serdeczne Wordeck :)

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: