.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 13.cze.2025 11:22:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Znikajacy plyn chlodniczy
PostNapisane: 28.gru.2005 20:26:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2005 23:06:53
Posty: 568
Lokalizacja: Olsztyn
Witam, mam "maly" problem, otoz. W b4 z silnikiem 1Z wypilo mi caly plyn ze zbiorniczka wyrownawczego od chlodnicy. Wygladalo to naptepujaco, jechalem sobie autostrada w niemczech, wszystko w parzadku, auto dzialalo jak trzeba, predkosc bez brawury 170km/h caly czas przez ok 4h, dojechalem do gor , w gorach spokojnie tez nic, w koncu bardzo dlugi zjazd, tak lekko to ze 20km w gorki caly czas hamowanie silnikiem, temperatura spalda dosc mocno w pewnym momencie zaswiecila mi sie konrolka na desce ze cos z plynem sie dzieje, otwieram maske i faktycznie ... sahara. Nalalem wody do "max" odpalilem wszystko gra, spaliny takie jak trzeba czyli ich brak bo to diesel, w oleju grama cieczy. Pytanie brzmi co sie stalo z plynem, dodam tylko ze nie zdarzylo mi sie to nigdy wczesniej ani pozniej, a przejechalem tym samochodem ponad 150tys w ciagu roku.
Kaca tez nie mialem :-D

_________________
B4 1992 1z bylo
C4 1994 aat bylo
C4 1996 ael bylo
B5fl x2 bylo
A3 2004 BKD bylo
A4 2006 ASB quattro
A6 c4 quattro XYS ael 30.12.1997
A6 C6 CDYA
A6 C7 CDUD @ 320/700
S4 B5 AGB @ 320/460


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2005 11:53:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2004 13:41:47
Posty: 61
Lokalizacja: lublin
Moze jakis wyciek sie pojawil po tak dlugiej jeżdzie, np ktorys przewod gumowy zaczął przeciekac albo masz poluzowany metalowy zacisk na przewodach od ukł. chłodzenia :>

_________________
jest :)audi A4 1.8T quattro avant AEB
(było)audi 80 b4 2.0 avant ABK
audi 80 b3 1.8s lpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2005 11:53:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Zabrakło płynu i wtedy temperatura silnika spadła? Nic nie rozumiem. Jak to jest?

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2005 16:40:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2005 23:06:53
Posty: 568
Lokalizacja: Olsztyn
temperatura spadala podczas tego dlugiego zjazdu i dopiero pozniej sie zapalila ta lampka. Gdyby cos bylo z wezami lub obejmami to sadze ze plyn dalej by uciekal, a tu raz uciekl i nigdy wiecej sie nie powtorzylo. od tego momentu jezdzilem nim jeszcze z 50 000 km.
X files :-D

_________________
B4 1992 1z bylo
C4 1994 aat bylo
C4 1996 ael bylo
B5fl x2 bylo
A3 2004 BKD bylo
A4 2006 ASB quattro
A6 c4 quattro XYS ael 30.12.1997
A6 C6 CDYA
A6 C7 CDUD @ 320/700
S4 B5 AGB @ 320/460


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2005 16:46:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2005 14:08:24
Posty: 42
Lokalizacja: Zgierz
a teraz jest wszysko dobrze jak mam rozumieć .Na dzień dzisiejszy nie ubywa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2005 16:57:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.paź.2004 15:48:22
Posty: 216
Lokalizacja: Cieszyn
może poprostu chwilowo była za wysoka temperatura nie wody ale całego osprzętu i sie coś rozszczelniło, nie wiem ja tak sobie myśle.

hey

_________________
Aro! AUDI 80 B3 89r.gaźnik+LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2005 19:38:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
:peace: Ja z kolei myślę, że możesz mieć uszkodzoną uszczelkę pod głowicą od kanału wodnego/cieczy w strone cylindra, niekoniecznie kanału olejowego. Wtedy hamując b. długo silnikiem 'wyssałeś' płyn i wyplułeś przez wydech na zewnątrz. Płynu ubyło, i to tak bardzo, że nie było go w okolicy czujnika temp, więc nie wskazał temp. wysokiej, a niższą (powietrza w rurze ;) ). Normalnie pracując przy zakładaniej nieszczelności silnik 'bije' się z ciśnieniem w instalacji płynu. A że nie wywala, to dlatego, że korek ciężej oddaje ciśnienie za zewnątrz(wzrost ciśnienia), niż przy podciśnieniu (normalny objaw studzenia się płynu, gdy nie może powstać podciśnienie, bo by Ci na dużych mrozach wzrastała temp. zamarzania płynu - tak jest zaworek w korku skonstruowany). Więc przy podciśnieniu łatwo płyn 'wsysło', a przy nadciśnieniu (nie kardiologicznym :diabel: ) się płyn utrzymuje i nie łyka spalin.
Wg mnie po prostu mała nieszczelność uszczelki pomiędzy głowica-kanał wodny.

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2005 19:45:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2005 19:56:35
Posty: 176
Lokalizacja: Jaworzno
posprawdzaj wszystkie łączenia, razem z pompą wody czy nie kapie z wentla bezpieczenstwa, czy czasem nagrzewnicą nie ucieka, króciec który wychodzi z głowicy (z tyłu silnika). Ja sprawdzałem podając cisnienie z kompresora do zbiorniczka wyrównawczego i było widac ktorędy płyn spier*****.

_________________
było:
A4 B6 2,5TDI BCZ
A4 B6 2,5TDI AYM
A90 2,3 20V 7A QUATTRO x 2
Cabrio 2,3 NG
B5 Avant 2,5 TDI 98' AFB
B4 Avant 1.9 TDI 93'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2005 20:47:45 
Klubowicz

Dołączył(a): 10.gru.2005 18:28:36
Posty: 478
Lokalizacja: Kielce
Cytuj:
Ja z kolei myślę, że możesz mieć uszkodzoną uszczelkę pod głowicą od kanału wodnego/cieczy w strone cylindra


o tym samym pomyslalem... jesli kopci na bialo to oznaka tego, ze spala wode... z wydechu razem ze spalinami wydobywa sie para wodna...

_________________
90 NG, 90 NG, c4 AAH, a4 AVF, coupe ABC, s6 AEC, B4 ABC q, A4 ADR, Allroad AKE, A8 AQF

Błogoslawiony człowiek, ktory nie majac nic do powiedzenia powstrzymuje się od ubrania tego faktu w słowa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2005 22:04:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
MICH. napisał(a):
o tym samym pomyslalem... jesli kopci na bialo to oznaka tego, ze spala wode... z wydechu razem ze spalinami wydobywa sie para wodna...


Tak, tylko pod warunkiem, ze 'dymi' ale to sprawdzi jedynie po porzadnym dogrzaniu silnika (takie same warunki jak wtedy) i znajdzie porzadna gorke, z ktorej zjezdzajac bedzie mogl tak samo długo hamowac silnikiem,a teraz na prostej nie zasymuluje nawet ze zwyklym hamowalniem ze 100-0 ;) no, chyba że do.... przy 80 na dwójke :diabel:

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2005 22:33:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2005 23:06:53
Posty: 568
Lokalizacja: Olsztyn
no wlasnie nigdy nie dymil na bialo bo bylem na to uczulony, dymil zawsze jak diesel czarno, najdziwniejsze jest to ze jezdzilem przez te gory jeszcze ze 2 razy i nigdy wiecej sie to nie zdarzylo :-) naprawde jak w x files ;-D

_________________
B4 1992 1z bylo
C4 1994 aat bylo
C4 1996 ael bylo
B5fl x2 bylo
A3 2004 BKD bylo
A4 2006 ASB quattro
A6 c4 quattro XYS ael 30.12.1997
A6 C6 CDYA
A6 C7 CDUD @ 320/700
S4 B5 AGB @ 320/460


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2005 23:40:44 
Klubowicz

Dołączył(a): 10.gru.2005 18:28:36
Posty: 478
Lokalizacja: Kielce
Cytuj:
Nalalem wody do "max" odpalilem wszystko gra


a teraz jaki masz stan w zbiorniczku ? dalej max ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: