.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 13.cze.2025 11:23:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: tylko quattro, niech ktoś oświeci
PostNapisane: 02.sty.2006 05:43:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A2 1,4 TDI
mam takie zasadnicze pytanie jak to sie ma z napedem quattro w zimie . mam audi A6 Quattro, nie wiem cosie dzieje czy takie zachowanie samochodu jest normalne. moze zadaje głupie pytania ale , teraz kiedy były te opasdy sniegu po drodze autko mi tańcowało jak po lodowisku, czemu czy to normalne czy moze co.s nie tak ............mam letnie opony, moze to samogbójstwo ale czy przy predkosci 50-60 jest mozliwe na prostej drodze zeby mnie sciagneło do rowu ........dziwne , tyle ze rowi pole pelne sniegu i nic z autkiem sie nie stalo- ciezaróweczka mnie wyciagneła. ale moze ktos mi odpowie czy podczas jazdy po sniegu lub lodzie jezwli przednim naped ma cieko i boksuje to wlacza sie tył i czy to jest nozralne ze zacyna rzucac troszeczke tyłema pzry wyprzedzaniu na drodze jak sie przejezdza na dgugi pas grogi to jest pelna obawa ze autko wpadnie w poslizg...............niech ktos napisze jak sie zachowuje quttro w zimie na sniegu lub lodzie, a moze to wina ez nie mam opon zimowych, to napewno tez ale w takim stopniu. bo wiem ze w zakrety na mokrej i suchej nawioerzchni wchodze bez problemu super sprawa, nawet 130 i nic ...............tylko jak jezdzic zima .........auyko jakies takie podsterowne.
Pozdro

_________________
niewdziecznik
He, He....jest po tylu latach AUDI A2 1,4 tdi 75KM.......Nowy nabytek
Było Audi A6 1,9 Tdi AJM
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 06:52:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Chłopie, zadaj sobie odrobine trudu, kliknij na http://forum.audiklub.org/search.php , wpisz hasło quattro i spedz wieczor na czytaniu tego co tu juz sie przez kilka lat nazbierało w temacie...
A bez opon zimowych zapomnij o jezdzie w zimie- tak quattro jak i oska. Masz A6 i nie stac Cie na nawet najtansze opony zimowe :?: :> (juz za 800 zl mozesz miec nowy komplet 195/65/15)
Co z tego ze ciagna Ci 4 kola jesli zadno z nich nie ma przyczepnosci?

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 07:15:53 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
sprawdz i w razie porzeby ustaw geometrie kol oraz sprawdz czy auto jest proste i wymien opony na zimowe . Podstawowa sprawa- naped sie nie zalacza tylko jest caly czas a problemy ktore masz wynikaja z braku doswiadczenia z tym autem oraz z niedostatecznego przygotowania do warunkow na drodze

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 08:10:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
Na letnich,i zapewne prawie łysych oponach to normalka - wyobraz sobie - na osce przy takich oponach jak depniesz, przod traci przyczepnosc i zaczyna uchodzic w strone spadku, czy innej sily (np. na łuku), przy czym tył się swobodnie toczy i jedynie przód traci kierunek - przy Quattro, mocnym silniku przy równie łysych kapciach na takim błocie pośniegowym, jak depniesz to napęd 'rozrzuca' moment obrotowy na wszystkie koła próbując uchwycić przyczepność - jeśli masz oponu do d..., to finał jest taki, że auto obraca się w okół osi, pływa. W tym przypadku albo doświadczenie o którym pisał Hans, albo przynajmniej uspokoić się i nie deptać po gazie jak wariat, tylko w miarę możliwości ruszać i przyspieszać w możliwie jak najniższym (i nieszkodliwym dla silnika) zakresie obrotów. Pójdzie Ci o wiele sprawniej. Nie wspomnę tęż o odpowiednio wcześniejszym hamnowaniu (1,5t to nie CC). Ale podstawa - ZIMÓWKI!

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 08:33:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2004 14:20:00
Posty: 322
Lokalizacja: pomorskie
Przy śliskiej nawierzchni czasami wychodzą niedoskonałości po naprawach blacharskich mam nadzieję ze auto jest proste a nie myślę tu o blachach zewnętrznych tylko o zawieszeniu. A co do braku opon zimowych to sie nawet nie przyznawaj :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 08:45:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.gru.2004 10:38:27
Posty: 6
Dobrze Hans prawi. Mialem to samo zeszlej zimy : lyse letnie opony, zla geometrie przodu. Po prostu po zaplaceniu ubezpieczenia nie bylo kasy na zimowki....
Rezultat: auto plywa na prostej, sliskiej nawierzchni. Przekraczanie pasa przy wyprzedzaniu i najechanie na cienka nawet warstwe blota posniegowego powodowalo "myszkowanie", zakrety to byla mordega.
W tym roku zrobilem gumki i amortyzatory z przodu, geometria, kupilem zimowe Dunlopy. I wreszcie sie jezdzi - luki, wyprzedzanie, przejezdzanie na predkosci przez bloto i snieg nie robi zadnego wrazenia na aucie.. Tylko trzeba pamietac, zeby nie przeginac, bo hamulce nie sa lepsze niz w osce.

_________________
B4 2.6 Q Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 10:11:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
czy przypadkiem blokada nie została w pozycji załączonej, choć jest to praktycznie niemożliwe.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 10:19:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
Gdyby mu sie blokada spierdzieliła, i została w pozycji włączonej (choć brak podcisnienia spowodowałby, że i tak by wróciła), to by dziś założył uż nowy wątek, że mu coś w tyle strzela i szarpie dupą przy zawracaniu,itp. (drogi są juz czarne) ;)

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 10:50:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 19:54:06
Posty: 265
Lokalizacja: EWI/CTR/DW/EWI/WL/FZG/SLU
Auto: AUDI A2 1,4 TDI
dzieki ale daliscie mi popalic ale coz pewnie macie racje , pewnie pojade na geometrie i sprawdze a co do opon to coz robi etrasy głownie krajowe , po prostu był zaskok, ,no ale cóz wielkie dzieki za słowa reprymendy. pozdrawiam i zaczynam działac

_________________
niewdziecznik
He, He....jest po tylu latach AUDI A2 1,4 tdi 75KM.......Nowy nabytek
Było Audi A6 1,9 Tdi AJM
Był Passat B5 AFN
Był AEL Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 10:52:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
przede wszystkim właśnie zbieżnośc - ale dobrze zrób ją!

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 11:28:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.cze.2005 23:06:14
Posty: 120
Lokalizacja: Łódź
Witam!!!
Tak jak chlopaki prawia. Geometria i oponki to podstawa. Ja w zeszlym roku tak srednio sie na sniegu czulem ale fakt faktem oponki juz mialem przytyrane. A w tym roku geometria zrobiona oponki nowe zakupione i zupelnie inna bajka. Autko jedzie jak po torach a tylko to B3 QUATTRO.
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 11:42:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
radmik napisał(a):
Witam!!!
Tak jak chlopaki prawia. Geometria i oponki to podstawa. Ja w zeszlym roku tak srednio sie na sniegu czulem ale fakt faktem oponki juz mialem przytyrane. A w tym roku geometria zrobiona oponki nowe zakupione i zupelnie inna bajka. Autko jedzie jak po torach a tylko to B3 QUATTRO.
pozdrawiam


Też jeżdżę jak po torach, a to tylko C3 ośka, na Dębicach Frigo Directional 195/65/15. :diabel: :diabel: :diabel: Jest to jedyne autko, które wyjeżdża z parkingu pod blokiem bez pomocy łopaty (w sobotę miałem z tyłu zaspę na wysokość szyby). Sąsiedzi machający łopatami zrobili tylko wielkie oczy i otwarli szeroko buzie (dzięki temu mam od kilku dni zawsze miejsce na parkingu, nikt tam się nie pcha) :evilbat:. Na trasie podobnie - biało, zaspy, wszyscy 40-50 km/h, a ja na III 80-90km/h i zero problemów z trakcją lub prowadzeniem. Tyle, że wyprzedzanie w garnicach rozsądku, a nie na ostatnią chwilę... PODSTAWA TO ROZSĄDEK, DOŚWIDCZENIE, OPONY i sprawne zawieszenie. Przy letnich oponach i naszej zimie nie pomoże nawet napęd na 4 łapy.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: