.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.cze.2025 00:50:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 2.2 turbo 10V czujnik temp. powietrza
PostNapisane: 30.gru.2005 11:45:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
wg jego odczytu jest cos korygowane , ale nie wiem dokladnie co.

czy zmienia sie dawka paliwa, zeby skorygować do rzadszego/gesstrzego powietrza? czy raczej zmienia sie cisnienie doladowania, zeby ilosc powietrza gestrezego/rzadszego byla odpowiednia (czyli zimniej to doladowanie mniejsze, cieplej wiecej laduje?).

Pytam, bo mam IC od jakiegoś modelu ktory nie ma miejsca na ten czujnik. czujnik wisi sobie w okolicach kolektora ssącego i zauwazylem raz ze naladowalo mi na chwile 0,5 bar :)

A tak wogole to nic niepokojacego nie ma w zwiazku z tym ze czujnik nie mierzy tego co powinien.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2005 13:25:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
nie wiem jak jest w 10v ale w 3B doładowanie koryguje czujnik ciśnienia atmosferycznego a dawkę czujnik temperatury dolotu. Choć mogę się mylić....

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2005 21:15:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Czujnik temperatury wstaw tuż za przepustnicą w kolektora dolotowego. Za przepustnicą jest taki płaz i w KG i starszych urkach tak było i to jest ok. Zdejmij przepustnicę lub ją otwórz, odkurzacz w dolot, wierć i gwintuj.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2005 01:00:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
z tego co pamietam to wpływa to na doładowanie
odepnij i powinieneś mieć tryb awaryjny czyli chyba max 0.3

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2005 11:49:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
tez mi sie wydaje, ze moc silnika w kazdych warunkach powinna być taka sama, takze moze byc lekka korekcja cisnienia doladowania w zaleznosci od temp.

sprobuje umiescic czujniczek w cieplejszym miejscu, ciekawe jaki bedzie efekt :D

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2005 13:33:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
A wiesz... nie jestem pewien ale jak będzie za gorąco, to komputer nie dopuści do spalania stukowego i przestawi Ci zapłon. Stracisz moc.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 07:01:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
tutaj mam opis dzialania tego czujnika, ale nie moge rozszyfrowac po szwabsku:

Obrazek

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 09:46:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
PTC - positive temperature coefficient czyli oporność rośnie wraz z temperaturą.

Zamocowany na wyjściu z IC. Zapłon jest pod niego ustawiony jak i
cisnie doładowania. Przy wyższych temperaturach i nizszych od +10
ciśnienie będzie obniżone.

Przy zwarciu lub przerwach w sygnale zosytanie podstawiona
wartośc odpowiadająca temp -20 stopni i odpowiednio do tego
zostaną osiagi ograniczone. Błąd zostanie zapamietany.

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 10:03:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
maciu , z którego translatora to tłumaczyłeś ? :D:D:D

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 17:48:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
maciu napisał(a):
Przy wyższych temperaturach i nizszych od +10
ciśnienie będzie obniżone.


z tego wynika, ze niezaleznie od temperatury, caly czas cisnienie bedzie obnizone :D

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 20:07:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Lukasik napisał(a):
maciu napisał(a):
Przy wyższych temperaturach i nizszych od +10
ciśnienie będzie obniżone.


z tego wynika, ze niezaleznie od temperatury, caly czas cisnienie bedzie obnizone :D


nie :)

przy wyższych - ale nie podane od ilu... może od 50?

Leo napisał(a):
maciu , z którego translatora to tłumaczyłeś ? :D:D:D


już się tyle gapię w te SSP że rozczajam te ich fajne słówka...
po za tym studiowało się kiedyś :)

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: