.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.cze.2025 00:50:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: W automatycznej skrzyni biegów Audi 80 B4 z 94 r.
PostNapisane: 31.gru.2005 15:26:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2005 15:03:12
Posty: 20
Lokalizacja: Koszalin
W automatycznej skrzyni biegów Audi 80 B4 z 94 r.powłączeniu wstecznego on stoj po dodaniu gazu następuje uderzenie z szarpnięćem


Ostatnio edytowano 31.gru.2005 15:50:41 przez Czarodziej, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2005 15:28:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Szukasz warsztatu czy liczysz że ktoś Ci powie co nie działa?
Nikt tu nie jest wróżką i nie wie o jaki samochód chodzi, jaką skrzynie i co w niej sie dzieje że jest problem.

Może tak troche więcej informacji?

Pozdrawiam

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2005 16:03:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
moze byc spalona tasma od wstecznego,zatkany labirynt..,jedz do kogos kto robi automaty bo tego sam napewno nie zrobisz

_________________
A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: W automatycznej skrzyni biegów Audi 80 B4 z 94 r.
PostNapisane: 02.sty.2006 18:33:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2005 15:03:12
Posty: 20
Lokalizacja: Koszalin
mam pytanko kto ma audi b4 automat i trochę wiedzy o skrzni


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 19:13:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lis.2005 00:12:06
Posty: 65
Lokalizacja: Jezioro Czos
Do warsztatu trzeba się wybrać na naprawę wstecznego, też tak miałem.
Jak inne biegi wchodzą ci płynnie to wstzymaj się z naprawą aż całkiem zniknie wsteczny. Przed przełączeniem na wsteczny wkręć silnik lekko na obroty i przy spadaniu obrotów załączaj wsteczny. Jak za mocno wkęcisz na obroty i wrzucisz wsteczny to się wsteczny rozsypie, więc z rozsądkiem to rób.

_________________
B4 1.9 TDI aftomat
B5 1.9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 21:31:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2005 20:40:36
Posty: 252
Lokalizacja: WROCŁAW
Moim zdanie napewno niema na co czekac! Ale zaczynalbym od filtra i oleju w skrzyni.Taki objaw moze powodowac tylko wadliwie dzialajacy sterownik,a to moze byc poziom oleju,stary filtr i olej,przytkany ktorys labiryt sterownika jak waritquatro wspomnial. Osobiscie stawiam na sterownik niz tasme,ale... Pozdrawiam i zycze taniej naprawy!!

_________________
c3 avant 2,5tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 21:43:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lis.2005 00:12:06
Posty: 65
Lokalizacja: Jezioro Czos
Simon
Ja miałem identyczny objaw i przyczyną były wyjeżdżone(zużyte) tłoki, pęknięte koło zębate sprężynujące i wyrobiony jakiś pierścień podwójny-nie znam dokładnie nazwy tego elementu.
Sterowanie elektroniczne skrzynką było oki.
A wymiana oleju i filtra to podstawa.

_________________
B4 1.9 TDI aftomat
B5 1.9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: W automatycznej skrzyni biegów Audi 80 B4 z 94 r.
PostNapisane: 02.sty.2006 22:57:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
Czarodziej napisał(a):
mam pytanko kto ma audi b4 automat i trochę wiedzy o skrzni


Dokladnie co ci sie stalo to napewno nikt ci nie odpowie bo nie wie,jedz do kogos kto robi automaty niech ci miske odreci moze cos sie dowiesz,czy olej nie jest spalony (tarczki) i ile opilkow metalowych sie nazbieralo,a dokladnie sprawdzisz skrzynie tylko jak sie ja rozbierzesz niestety,raczej nie jest to wina oleju i filtra bo wtedy raczej wszystkie biegi by zle dzialaly
nie czekaj az wsteczny calkiem wysiadzie bo te "opilki" metalowe caly czas sobie smigaja po skrzyni i narobisz sobie wieksze koszty

_________________
A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 23:00:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
http://www.automat.pl/vademecum/index.html

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: W automatycznej skrzyni biegów Audi 80 B4 z 94 r.
PostNapisane: 03.sty.2006 08:10:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Czarodziej napisał(a):
W automatycznej skrzyni biegów Audi 80 B4 z 94 r.powłączeniu wstecznego on stoj po dodaniu gazu następuje uderzenie z szarpnięćem


A czy dzieje się to tylko po długim postoju czy może cały czas?
Jeżeli tylko po postoju to odsyłam do lektury którą proponuje emte.
Tam dowiesz się że automata zimnego nie męczy się od razu tylko czeka się chwilkę aby olej rozszedł się po skrzyni.

A tu coś co powinieneś poczytać

:Zimowa eksploatacja samochodu
z automatyczną skrzynią biegów
--------------------------------------------------------------------------------




Każda pora roku i związana z tym zmiana czynników atmosferycznych oraz warunków drogowych ma decydujący wpływ na stopień pogarszania się stanu technicznego samochodu. Sezon zimowy jest trudnym okresem. Zmienne uwarunkowania zewnętrzne wpływają również na kondycję techniczną automatycznej skrzyni biegów. Jeżeli przed zimą nie został przeprowadzony sezonowy przegląd stanu technicznego skrzyni mogą nas spotkać niemiłe niespodzianki.

Skrzynie z elektronicznym wspomaganiem układów sterowania wyposażone są w szereg czujników zewnętrznych. Czujniki te z wiązką elektryczną samochodu łączone są za pomocą wtyczek (konektorów). W wielu modelach samochodów sposób prowadzenia instalacji powoduje, że połączenia te narażone są na bezpośrednie działanie czynników zewnętrznych w postaci wody, błota i soli, które to czynniki w warunkach zimowych są codziennością. Wspomniane wyżej konektory na łączeniach posiadają uszczelnienia gumowe, które z wiekiem samochodu ulegają procesom starzenia. Proces ten znacznie przyspiesza praca w skrajnie zmiennych warunkach temperaturowych. Zimą początek zakresu zaczyna się przy temperaturach ujemnych - zależnych od temperatury powietrza i dochodzi do + 80_120 st.C po rozgrzaniu samochodu. Dodatkowe czynniki w postaci wody, błota i soli, w przypadku nieszczelności na połączeniach konektorów mogą powodować wadliwe działanie czujników, a tym samym całej skrzyni.

Powstanie warunków drogowych wymuszających ostrożną i wolniejszą jazdę samochodem może spowodować, że niektóre niedomagania mogą być dla użytkownika niezauważalne. Niedomagania tego rodzaju są bardzo groźne i nie usunięte w porę prowadzą do uszkodzeń wewnętrznych elementów skrzyni. Jeżeli samochód garażowany jest "pod chmurką" użytkownik może również przeoczyć uszkodzenia powodujące wyciek skrzyni. Każdy wyciek oleju ze skrzyni może narazić użytkownika na poważne koszty naprawy. Jeżeli użytkownik samochodu nie przeprowadził przed zimą zalecanego przeglądu technicznego stanu skrzyni, aby zmniejszyć ryzyko narażenia się na poważniejsze koszty naprawy wskazane jest szczególne kontrolowanie pracy skrzyni:
- Każde odczuwalne zmniejszenie mocy silnika przy ruszaniu z miejsca zatrzymanego wymagające większego wciśnięcia pedału przyspieszenia niż dotychczas może świadczyć między innymi o awaryjnym trybie pracy skrzyni.
- Brak wyczuwalnej zmiany biegów sygnalizowanej zmianą obrotów prędkościomierza może świadczyć o awaryjnym trybie pracy skrzyni.
- Samoistne zapalanie się, lub miganie kontrolki Hold, O/D, Check Engine, Gear Tribe Malfunction, Power (rodzaj kontrolki uzależniony od typu i modelu samochodu) może świadczyć o awarii układów elektronicznych skrzyni, lub o pracy skrzyni w trybie awaryjnym.
- Brak napędu w każdym położeniu dźwigni zmiany biegów, lub opóźnione załączanie biegów przy zimnym układzie silnik-skrzynia może świadczyć między innymi o za niskim poziomie oleju, lub zużyciu filtra oleju.
- Wyczuwalne poślizgi przy zmianie biegów i/lub obroty silnika nieadekwatne do prędkości jazdy mogą świadczyć między innymi o za niskim poziomie oleju, lub zużyciu filtra oleju.

Mając na uwadze powyższe uwagi należy również pamiętać, że samochód nie składa się z samej skrzyni biegów. Skrzynia jest mechanizmem, który ma przenieść moment obrotowy z silnika na koła samochodu. Złożoność konstrukcji powoduje, że stan techniczny innych podzespołów ma bardzo duży wpływ na właściwą pracę samej skrzyni.

Zimą należy szczególnie pamiętać o właściwym stanie akumulatora i całej instalacji elektrycznej. Próba uruchomienia samochodu przy nadmiernym spadku napięcia na akumulatorze, lub próba uruchamiania w takim przypadku z dołączonego drugiego akumulatora, czy urządzenia rozruchowego może spowodować między innymi rozprogramowanie lub uszkodzenie komputera sterującego pracą skrzyni (jeżeli zastosowany typ skrzyni taki posiada).

W przypadku stosowania hamulca ręcznego zamarznięcie linki w pancerzu w pozycji częściowego blokowania hamulca wprowadza konieczność pokonania nadmiernych oporów przez elementy wykonawcze skrzyni. Taki stan może doprowadzić do nadmiernego zużycia i spalenia tarczek sprzęgła do jazdy w przód (forward). Jest również czynnikiem odpowiedzialnym za przegrzewanie się elementów skrzyni.

Jeżeli temperatura otoczenia samochodu spadnie poniżej 0 st.C bardzo ważne po uruchomieniu samochodu, przed rozpoczęciem jazdy, (załączeniem pozycji D lub R ) jest wstępne rozgrzanie układu silnik-skrzynia. Przy silnikach gaźnikowych ze sterowanym ręcznie układem ssania, oraz układem sterowania automatycznym silnik przed rozpoczęciem jazdy, (załączeniem pozycji D lub R ) należy rozgrzać do temperatury umożliwiającej jego pracę przy prędkości obrotowej nie wyższej niż 1000 obr/min.

Przy silnikach z wtryskiem bezpośrednim i silnikach Diesla czas rozgrzewania układu przed rozpoczęciem jazdy (załączeniem pozycji D lub R ) powinien być nie krótszy niż 1-2 minuty w temperaturze otoczenia bliskiej 0 st.C i ok. 5-10min przy temperaturze otoczenia ok -10_15 st.C. Im niższa temperatura otoczenia, tym dłuższy czas potrzebny do wstępnego rozgrzania układów. Takie postępowanie ma wpływ na żywotność i prawidłową pracę wielu układów mechanicznych samochodu.

Z uwagi na profil naszego Serwisu Technicznego nasze uwagi odnośnie eksploatacji samochodu w warunkach zimowych odnoszą się wyłącznie do skrzyni automatycznej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2006 18:58:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2005 15:03:12
Posty: 20
Lokalizacja: Koszalin
bardzo dziękuje za rady dotychczasowe ale to nie wszystko autko ma problemy takżze z biegami do przodu potrafi załączyczć 1.2.3. i muli go strasznie .po załączeniu 4go biegu z wyrażnym uderzeniem jakoś jedzie .potrai zrobić tak że każdy bieg to dlaniego ja kby byłproblem .sąteż chwile że posówa bez zarzutów .fachowiec powiedział rozbiore to będe wiedziałco go boli .koszt naprawy określił1000,2000 .zależy co padło ,pytam o radę żeby niejechać bez jako takiej wiedzy bo znając zycie to też kosztuje :zly: :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2006 21:00:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lis.2005 00:12:06
Posty: 65
Lokalizacja: Jezioro Czos
To 4-5 koła zł nie twoje.

_________________
B4 1.9 TDI aftomat
B5 1.9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2006 07:30:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Czarodziej napisał(a):
bardzo dziękuje za rady dotychczasowe ale to nie wszystko autko ma problemy takżze z biegami do przodu potrafi załączyczć 1.2.3. i muli go strasznie .po załączeniu 4go biegu z wyrażnym uderzeniem jakoś jedzie .potrai zrobić tak że każdy bieg to dlaniego ja kby byłproblem .sąteż chwile że posówa bez zarzutów .fachowiec powiedział rozbiore to będe wiedziałco go boli .koszt naprawy określił1000,2000 .zależy co padło ,pytam o radę żeby niejechać bez jako takiej wiedzy bo znając zycie to też kosztuje :zly: :(


Na początek zmień olej razem z filtrem.To są minimalne koszty a efekty mogą cię zaskoczyć :)
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: