.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.cze.2025 00:50:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: jakie cisnienia w cylindrze podczas spalania?
PostNapisane: 03.sty.2006 13:25:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
ciekawi mnie pewna rzecz. jakiego rzędu cisnienia max powstają po zzaplonie mieszanki w cylindrze.

Wiem tyle, ze to cisnienie jest najwyzsze w kazdym silniku tradycyjnym spalinowym 10st po GMP i wtedy jest najwiekszy odzysk energi pochodzacej ze spalenia. jakiego rzędu są to cisnienia? powiedzmy w wolnossacym ze sprezaniem 10:1 i w turbodoladowanym 1bar ze sprezaniem 8:1. interesują mnie przyblizone wartości.

jakie cisnienie mają spaliny w momencie otwierania zaworów wylotowych?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2006 15:49:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sty.2006 08:50:53
Posty: 38
Lokalizacja: Ryki(lubelskie)
Niewiem jakie jest cisnienie ale napewno 10 st po GMp nie jest wartoscią gdy paliwo oddaje najwieksze cisnienie zalezy to od konstrukcji silnika, temperatury, predkosci obrotowej silnika, obciązenia silnika, i faz rozrządu i jeszcze paliwa. Moze gdzies znajde cos na ten temat ale raczej o temp spalania bo o cisnieniu to nic niemam.
Najwieksza temperature spalin uzyskuje sie ciut przed GMP tak mi sie wydaje ale moge sie mylić :?:

_________________
Audi 100 2.3 137KM 89r, Bmw 730 188KM 87r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2006 17:08:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
gdzies ktos madry napisal, ze w silniku normalnym tzn nie jakims wankla itp, ze zeby wykorzystac najlepiej energie spalin (ktore spalaja sie jakis czas) tak trzeba dobrac zaplon, zeby w cylindrze najwieksze cisnienie powstalo gdy tlok juz leci w dół i jest 10st po zwrocie. Przy duzych predkosciach obrotowych zaplon nastepuje juz sporo przed tym jak osiagnie gmp.

to nie ja wymyslilem:)

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2006 19:14:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2005 14:31:29
Posty: 95
Lokalizacja: Zielonka k.W-wy
Nie będę tutaj ostateczną wyrocznią, ale zasada jest mniej więcej taka:
Każdy silnik ze względu na swe charakterystyczne cechy konstrukcyjne ma stałą czasową (w przyblizeniu ok. 1 ms), określającą czas w którym od momentu inicjacji zapłonu (iskra) uzyskuje w cylindrze maksymalne cisnienie gazów spalinowych (niestety jakie ono jest nie wiem). Dla informacji prędkość rozchodzenia się płomienia wynosi ok. 100 m/s. Wg mojej wiedzy idealną jest sytuacja, gdy maksymalne ciśnienie uzyskiwane jest przy osiąganiu przez tłok GMP. Opisywanych przez jednego z kolegów +10 stopni, czytając przez wiele lat różną literaturę nie spotkałem, ale może coś jest jednak na rzeczy, no przynajmniej, aby tłok był tuż za GMP. Najistotniejsze jest to, aby w pełnym zakresie obrotów silnika, mając na względzie tę 1 ms prawidłowo inicjować zapłon. Obliczając kąt o jaki wał obróci się w czasie tej ok. 1 ms możemy wyliczyć konieczne wyprzedzenie zapłonu dla danej prędkości obrotowej. Dla różnych prędkości obrotowych od min. do maks. będzie to oczywiście pełen zakres regulacji wyprzedzenia zapłonu. Kiedyś z tym radziły sobie regulatory odśrodkowe i podciśnieniowe. Sposób scyfryzowany, do dziś stosowany wymyślił w latach 70-tych dr Hartig.

_________________
Audi 100 C4 Avant srebrny '91, 2.8 AAH, gaz II '05, gaz sekwencja od 04.2006.

Łączę miłość do Niuń "Czekoladkowych" oraz Srebrzystej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2006 00:06:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2005 14:31:29
Posty: 95
Lokalizacja: Zielonka k.W-wy
Spójrz pod:
www.automotoserwis.com.pl/artyk/2003/20 ... naliza.htm,
chyba jest tam coś o MPa.[/u]

_________________
Audi 100 C4 Avant srebrny '91, 2.8 AAH, gaz II '05, gaz sekwencja od 04.2006.

Łączę miłość do Niuń "Czekoladkowych" oraz Srebrzystej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2006 00:10:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2005 14:31:29
Posty: 95
Lokalizacja: Zielonka k.W-wy
Nie wiem czemu link nie działa, wejdź w google i wpisz "ciśnienie gazów" - jedna z pierwszych pozycji.

_________________
Audi 100 C4 Avant srebrny '91, 2.8 AAH, gaz II '05, gaz sekwencja od 04.2006.

Łączę miłość do Niuń "Czekoladkowych" oraz Srebrzystej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2006 07:16:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
tak dziala, bez kropki na koncu:

http://www.automotoserwis.com.pl/artyk/ ... naliza.htm

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2006 08:03:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
z tych wykresow wynika, powiedzmy z tego wlasciwego zielonego ze max cisnienie w komorze to jakies 40Mpa, czyli 40 000 kpa , czyli okolo 400bar. Po przeliczeniu na kg/cm kw jakies 400kg nacisku na kazdy cm kwadratowy powierzchni komory spalania, sajgon :D, chyba ze cos pokrecilem, bo wychodzi mi ze na tlok o srednicy 8cm dziala nacisk... 20 ton :/ troche chyba cos nie tak, moze ktos to sprawdzic i mnie skorygowac? bo pewnie pomylilem co najmniej z 10 razy.

tylko nie ma tam zadnych danych odnosnie jakie bylo napelnienie cylindrow.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: