.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.cze.2025 00:51:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Czy ktoś zapakował motor na wtrysku z Audi B3, 4 do B2
PostNapisane: 26.gru.2005 14:29:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2005 19:54:07
Posty: 131
Lokalizacja: g. śląsk
Mam Audi 4000 S z 86 roku - motor - MG - KE-Jetronik
(z ograniczoną na Amerykę mocą do 102 PS :/ )
który ostatnio coś zaczął pobierać mi trochę oleju i zastanawiam się czy nie zapakować mu czasem innego silnika (w końcu teraz to legalny zabieg :diabel: ).

jak zacznę wymieniać uszczelniacze na zaworach - to zapewne zaraz okaże się, że i pierścienie też dobrze by było zmienić, itd, itd :/
skończyć się może powyżej 2000 zl ...

... natomiast oglądałem ostatnio Audi B4 2.0 z elektronicznym wtryskiem i ten motor wygląda niemalże identycznie - jest kilka innych detali np. pompa wspomagania jest o jakieś 1,5 cm bardziej wysunięta do przodu, jest jakieś dodatkowe odpowietrzenie, itd - szczegóły). Cały "goły" motor jest chyba identyczny. Martwi mnie jedynie to, że zapakowanie takiego "gołego" motoru bez elektroniki jest pewnie niemożliwe :?:

Krótko mówiąc chciałbym zmienić motor - przy jednoczesnym maksymalnym ograniczeniu roboty i zredukowaniu kosztów.

Myślę o B4 bo można znależć nie dojechany motor - choć z B3 byłoby pewnie jeszcze prościej - 1,8 E , 1,9 E, 2,0 E (K lub Ke-Jetronik) :?: .

Bardzo proszę o rozwiniecie tematu i Wasze stanowisko (może ktoś już to robił) ... :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2005 17:51:34 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
jakos silnik musisz wysterować - czy bedzie to elektronika czy podciśnienie - dla silnika to niewielka roznica.

Ja przeszczepilem NG (standardowo wyposazony w ciut elektroniki) do osprzetu od KV i chodzil bez zarzutu (az go zabilem). Malo tego : do testów - zapalil i pojechal z zalozonym i ustawionym "na oko" zaplonem, bez ukladu zasilania w benzyne, na gazie - bez podcisnien i jakichkolwiek kabelkow - z podlaczona tylko masą. Wszystko sie da. Kwestia czy ci zapału starczy i czy sie oplaci...
mnie przekladka wyszla kolo 2000, przy koszcie zakupu silnika ~ 600 zł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2005 18:55:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2005 03:46:19
Posty: 11
Lokalizacja: Łódź
Posiadalem kiedys takie 4000 tyle ze CS Bez zadnego problemu wlozono mi do niego 2l 115 z b4 Osprzet i skrynia pozostaje sama jedynie wtrysk bedzie wymagal regulacji dawki o ile pamietam. Mysle ze koszt swapa bedzie wyjatkowo niski jako ze to bardzo popularny motor i latwo bedzie znalesc taki z sensownym przebiegiem + sama przekladka jest raczej prosta. A tak nawiasem mowiac jaki masz przebieg na obecnym motorku oraz auto czy patyk?

_________________
- 94' B4 Avant 1Z w jedynym słusznym kolorze - czarnym
- 85' B2 90 JS - work in progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 08:03:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2005 19:54:07
Posty: 131
Lokalizacja: g. śląsk
scob napisał(a):

mnie przekladka wyszla kolo 2000, przy koszcie zakupu silnika ~ 600 zł



powiedz mi jesscze tylko - dlaczego oprócz motoru kosztowało cię to 1400 zł :?:
nie liczę, że będzie to parę złotych - ale 1400 :( :!:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 08:08:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2005 19:54:07
Posty: 131
Lokalizacja: g. śląsk
walther_ppk napisał(a):
A tak nawiasem mowiac jaki masz przebieg na obecnym motorku oraz auto czy patyk?


nie wiem co masz na myśli pisząć "patyk", ale zakładam, że pytasz czy to paść czy fura w konkretnym stanie :diabel:
odpowiedż:
fura technicznie jest igła, tylko przebieg był napewno kręcony :(

przez chwilę chciałem go sprzedać - ale w porę się obudziłem ... :peace:
a to wszystko przez quattro b2 na punkcie którego jestem zakręcony

p.s.
bardzo proszę o kontynuację wątku z motorem ...

wszelkie uwagi są dla mnie bezcenne


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 14:12:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
ssmario5 napisał(a):
walther_ppk napisał(a):
A tak nawiasem mowiac jaki masz przebieg na obecnym motorku oraz auto czy patyk?


nie wiem co masz na myśli pisząć "patyk", ale zakładam, że pytasz czy to paść czy fura w konkretnym stanie :diabel:


Chodzilo zapewne o rodzaj skrzyni biegow :D

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 21:42:21 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
alez prosze: przetransportowanie silnika swoim samochodem - 400 na paliwko
uszczelki: pod glowice, pod klawiature, pod miche, pod pompe oleju, pod kolektory dolotowy i wydechowy (nie wypada nie wymienic jam masz motor na wierzchu)
pasek rozrządu, pasek alternatora
płyny ustrojowe: olej na przepłukanie i olej "właściwy", chłodziwo
dolicz niezbędne narzędzia (albo policz ile kluczy złamiesz, bo to co masz - o ile nie jestes mechanikiem raczej sie nie nada),
pozycz albo kup wyciągarke do silnika (lapkami go raczej nie wyjmiesz)
i juz masz calkowity koszt :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.gru.2005 22:24:54 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
A wymiana gumek 100 pare zlotych do 2 godzin czekania przy kawie i po problemie :)

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2005 14:56:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2005 19:54:07
Posty: 131
Lokalizacja: g. śląsk
scob napisał(a):
i juz masz calkowity koszt :-)


jak doczytałem "na spokojnie" posta do tego momentu - to zacząłem (po raz kolejny) zastanawiać się czy aby napewno idę w dobrą stronę ...

a w nawiązaniu do kolejnego posta - to mam taką swoją uwagę, że po rozkręceniu motora nigdy się nie zdarza, że wymieniamy tylko uszczelniacze zaworów :zly: zwykle pojawia się jeszcze jakaś niespodzianka - a wtedy trzeba brnąć już do przodu ...

może jeszcze ktoś się podzieli swoimi doświadczeniami
... tymi pozytywnymi i negatywnymi ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2006 16:09:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2005 19:54:07
Posty: 131
Lokalizacja: g. śląsk
czy już nikt więcej na forum nie zmieniał motora w Audi ? :(

napiszcie coś ... co robić :?:

wymieniać gumki i pakować się w dalszą NIEWIADOMĄ czy zapakować inny max zdrowy motor :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2006 16:20:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
ssmario5 napisał(a):
a w nawiązaniu do kolejnego posta - to mam taką swoją uwagę, że po rozkręceniu motora nigdy się nie zdarza, że wymieniamy tylko uszczelniacze zaworów :zly: zwykle pojawia się jeszcze jakaś niespodzianka - a wtedy trzeba brnąć już do przodu ...


I tak i nie- zalezy w jakim ogolnym stanie masz ten silnik. Bo jesli problem lezy tylko w uszczelniaczach i nic innego nie woła o robote, to rob te uszczelniacze.
Ja w KV przy przebiegu ok 380 tys km zmienialem uszczelniacze i szklanki- jak sie okazalo bez koniecznosci robienia niczego wiecej
Poczytaj watki o swap-ach a zobaczysz, ze wbrew pozorom za kazdym razem okazuje sie, ze to jednak nie jest "hop-siup" :D
Zreszta zadko kiedy bedziesz mial mozliwosc obadac pracujacy silnik, ktory bedziesz chcial kupic, wiec raczej kupujac go nie bedziesz mial pewnosci ze jest "max zdrowy"

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2006 19:31:52 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Ja tylko pospisze sie pod tym, co martab99 pisze. wybor jest twój: czy robisz "swoj" silnik, czy kupujesz "sprawny" - ZAWSZE czekaja cię niespodzianki. byc może mniejsze, jeśli robisz "swoj" silnik o ktory dbales i spodziewasz sie co go moze bolec.

np. mój pomysł na dziś jest taki: kupuje kolejny, działający silnik i wkładam do auta - przy pewnej wprawie można przełożyć, podłaczyć i wyregulować w ciągu jednej zmiany - bo mnie już * trafia że nie mam Q, silnik który był oryginalnie doprowadzam do porządu w garażu (na później), a ten który ostatnio zabiłem - zrobiony albo i nie - sprzedaje "do żyda"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2006 17:30:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2005 19:54:07
Posty: 131
Lokalizacja: g. śląsk
no coż - trzeba chyba motorek robić na wiosnę jak śniegi zejdą i tyle :/

ale nie ma tego złego ... - przynajmniej zobaczę swój motor od "środka"

fura i tak już zostanie u mnie do "zajechania na amen" :peace:
- czyli bardzo długo ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2006 17:36:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
ssmario5 napisał(a):
fura i tak już zostanie u mnie do "zajechania na amen" :peace:
- czyli bardzo długo ...

Jeśli tak, to nie zastanawiaj sie tylko rob ten silnik co masz teraz i przynajmniej bedziesz wiedzial co i jak

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: