.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.cze.2025 00:51:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pytanie 2.8 V6
PostNapisane: 29.gru.2005 18:43:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
Witam

Mam pytanie,patrzac od przodu w komore silnika audi 80 2,8 V6,przy filtrze powietrza tam gdzie wychodzi rura dalej do silnika,obok jest takie urzadzonko,male ktore tak tyka ze tak powiem( robi tyk tyk tyk z cykliczna predkoscia) kiedy silnik pracuje.Nie zworcilem uwagi na to wczesniej,ale mam wrazenie ze teraz kiedy dodaje gazu slysze to tykanie a jak gaz puszczam to jakby przestaje tykac,nie zwrocilem uwagi jak bylo wczesniej czy tykalo to caly czas czy tak jak teraz.Silnik pracuje i zachowuje sie nomrlanie nie ma rzadnych problemow ani z jazda,przyspieszaniem ani odpalaniem, ale nie daje mi to spokoju,czy tak powinno byc czy nie???

Z gory dziekuje za odpowiedz :)

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2005 19:29:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
Powinno tykać cały czas, zwiększając częstotliwość proporcjonalnie do rosnących obrotów - to 'dawkowacz' węgla aktywnego'. Takie a'la wzbogacanie uranu, czyli powietrza do mieszanki, aby 'osłabić' szkodliwość spalin. Na 100% praca tego dupsika, czy jego nie-praca nie zmajstruje Ci niczego w osiągach. Jeśli Ci zależy, aby 'zielonym' się lepiej oddychało, możesz się tym zająć, w innym przypadku możesz to olać.

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2005 19:42:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
na wstepie sie poprawie oczywiscie nie "rzadnych" tylko zadnych to z szybkosci:)

WIELKIE dzieki za odpowiedz,strasznie mnie to meczylo:)

Poslucham jeszcze dokladnie czy to pracuje caly czas czy nie,jesli nie to chyba raczej to wymienie,mimo trego ze mowisz ze nie wplywa na prace silnika,kurde jestem takim pedantem,ze wychwyce najmniejsza zmiane w pracy silnika,no i nie moge spac jesli cos mi nie gra w aucie :) :) :)

A jak to sie nazywa fachowo o co mam pytac w sklepie i ile to moze orientacyjnie pi razy oko kosztowac???

Ps.swoja droga to to psztykanie slychac bardziej niz silnik w tym aucie, na wolnych i niewielkich obrotach...musili takie cos montowac...

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2005 19:47:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
Zwyczajnie i po ludzku zwie się 'zawór' , możesz dodać że węgla aktywnego, ten przy przed przepustnicą, o kodzie 078 133 517 F, i cenie ASO ok. 153 zł. (Cena z Etki, więc serwisy czasami mają ceny mniejsze, czasami wyższe o parę procent).

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2005 20:04:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
zeby jeszcze sie upewnic ze chodzi nam o to samo jest to to male gowienko obok przeplywomierza patrzac w gore ala jakas pompka, do ktorego wchodza dwie rurki gumowe i wtyczka elektryczna???


Jesli tak to jeszcze raz dzieki,jesli nie bedzie mi prztykalo caly czas to po nowym roku sie zakrece i wymienie :) dla wlasnego spokoju :)


[/img]

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.gru.2005 21:59:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
Tiaa, tiaaa, rurki we i wy tworzą kąt 90st, takie plastikowo-chromoniklowane cuś - dla pewności, czy idzie zasilanie w czasie, gdy powinno 'cykać' podepnij na żywca żaróweczke 12V, i zobaczysz, czy jest zasilanie wtedy, kiedy byc powinno, czyli gdy 'nie cyka'. bedziesz wiedzial czy to zawor, czy wczesniej nie zrodzil sie problem.

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2005 17:11:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
ten temat poruszałem już wcześniej. jest na forum .i też nie było zgodnośći wypowiedzi czy ma to pracować - tykać cały czas czy tylko okresowo .u mnie pracuje okresowo.ze schematu wynika żę tym steruje ECU.

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.gru.2005 17:14:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.wrz.2005 19:20:30
Posty: 1314
Lokalizacja: Zabrze
W mojej AAh to tykało tylko na wolnych obrotach jak minimalnie dodałeś gazu cisza na planie ;-)

_________________
Audi 100 C4 2.8
Audi 80 1.6 rok
Audi 90 Quattro 2.3
Audi V8 3.6 { Full wypas ]
Audi 90 Quattro 2.3
VW Passat B5FL HIGHLINE 2.5 V6 TDI AKN 4MOTION.

"Dopóki nie użyłem Internetu nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2005 09:59:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Dokładnie. Chodzi to okresowo i steruje tym ECU.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2005 10:04:13 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
to zawor odpowietrzajacy bak paliwa a opary wylatuja przez zbiornk wegla aktywnego zeby nie smierdzialo paliwem na zewnatrz

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sty.2006 12:18:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
Faktycznie zwrocilem uwage,i pracuje to roznie wlasnie,tak jak by bylo sterowane...hmm...tylko ze mam wrazenie ze wczesniej chodzilo to caly czas...ale moze sie myle...czyli nie bede wymienial bo z tego co mowicie jest ok :)
W zwiazku z tym mam jeszcze pytania:

1.Co sie stanie jesli przestanie pracowac ten zawor,czy gdzies sie wyswietli jakas informacja,albo praca silnika da znac jakos o tym?

2.Czy na prace tego urzadzenia ma wplyw ilosc paliwa w zbiorniku???Bo wydaje mi sie ze tak,a skoro mam bak do pelna zalany to czy nie powinno to nie pracowac? bo przeciez nie ma powietrza jesli jest paliwo do pelna?

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 20:59:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2005 19:43:06
Posty: 54
Lokalizacja: North Yorkshire
Hmm
Cos mi sie widzi ze kolega mowi o regulatorze biegu jalowego.
Jest to silnik krokowy ktory "tykajac" otwiera i zamyka cyklicznie obieg powietrza na biegu jalowym. Troche dlugo by tlumaczyc.
Zasada jest taka : ma tykac !
Brak pracy spowoduje niestabilne obroty biegu jalowego !
Czesto zawory te ulegaja uszkodzeniu ( przestaja tykac ) poniewaz reguluja obieg powietrza ze skrzyni korbowej silnika i nastepuje stopniowe zanieczyszczenie zaworu nagarem. W wiekszosci przypadkow wystarczy przemyc bezyna ekstrakcyjna i dalej bryka.
Nie ma sie czym martwic....
pozdr.

_________________
W życiu można liczyć tylko na siebie. A i tego nie radzę :o)
A6 C5 AJM 145KM
Sharan AFN cirka 160KM
A6 C4 2.5 TDI AUT.
A4 1.9TDI 1Z
B4 1.9TDI 1Z Było...
A4 2.6 ABC quatrro 95r. było...
A4 TDI 1Z było...
B4 TD AAZ było..
C4 2,8 +G AVANT było...
B4 ABK 2.0 było....
BMW,OPEL,FORD,VW...itp w sumie ponad 200szt. :o)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 21:13:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
no to teraz zbaranialem kompletnie... :/

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 21:55:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
Nieee no, Datar - pisałeś wyraźnie, że chodzi Ci o zawór ze zbiorniczka z węglem aktywnym - pisałeś, że są dwie rurki tworzące kąt 90st, przewód, a do regulatora wchodzi jedna wiązka, i to wszystko, żadnych przewodów z 'luftem'

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 22:09:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2005 19:43:06
Posty: 54
Lokalizacja: North Yorkshire
Regulator obrotow biegu jalowego wyglada mniej wiecej tak ;
cewka metalowa srednicy ok 40-50mm z wtyczka prostokatna 3 stykowa ( w zaleznosci od wersji moze byc wykorzyst. jedynie 2 piny ) oraz posiada wloty pod katem wlasnie 90st. przewody srednicy ok 12-16mm a wiec dosyc spore ( tzw odma silnika ). Zawor zalaczajacy odsysanie oparow paliwa poprzez filtr wegla aktywnego ma przylacza 6mm ( powietrza ) wiec trudno je pomylic.
Jedynie praca silnika biegu jalowego jest wyraznie slyszalna podczas pracy jako typowe tykanie jest to spowodowane umieszczona wewnatrz przepustnica poruszajaca sie na osce po luku. Silniczek dosc szybko w zaleznosci od potrzeby otwiera i zamyka doplyw powietrza w celu wyrownania obrotow na biegu jalowym. Praca ta zzmienia sie po przekroczeniu pewnych obrotow.

_________________
W życiu można liczyć tylko na siebie. A i tego nie radzę :o)
A6 C5 AJM 145KM
Sharan AFN cirka 160KM
A6 C4 2.5 TDI AUT.
A4 1.9TDI 1Z
B4 1.9TDI 1Z Było...
A4 2.6 ABC quatrro 95r. było...
A4 TDI 1Z było...
B4 TD AAZ było..
C4 2,8 +G AVANT było...
B4 ABK 2.0 było....
BMW,OPEL,FORD,VW...itp w sumie ponad 200szt. :o)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 22:13:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
kurde nie wiem jak mozna wstawic zdjecie na forum, bo bym wstawil z takiego samego auta z zaznaczonym miejscem.

Ale dokladnie chodzi mi o to:stojac z przodu przed autem po lewej stronie jest obudowa filtra powietrza za nia zaraz przeplywka i rura plastikowa idaca tam do srodka silnika i ten zaworek o ktory mi chodzi znajduje sie nad filtrem patrzac od przodu zaraz kolo przeplywki,dochodzi tam jedna kostka z prawej strony i dwa wezyki pod katem 90 stopni czyli chyba dokladnie o to mi chodzi o czym mowisz Vanderlei :)

Czyli co to wkoncu jest???

Dodam ze nie mam zadnych problemow z autem pracuje rowno i bezproblemowo,takze na wolnych obrotach wiec to chyba nie jest zaden regulator obrotow biegu jalowe jak pisze kolega arekbp, no bo wtedy zauwazylbym jakas nioerowna prace czy gasniecie? :)

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sty.2006 23:28:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.mar.2005 22:19:08
Posty: 619
jest to okrągłe? w większości z plastiku, a u góry ma sprasowany pierścień z aluminium łączący dwie części? qrna, az ide zobnacze czy jest na nim nr cesci i bedzie po temacie

Edit: 078 133 517, wchodzą dwa przewody: fioletowy, i zielono-czerw.. Jak by postawić to jak szklankę, to przewody wchodzą z dołu, wężyki z góry i z boku. Jest to zawór do wyngla. Nie potencjometr.

_________________
AllRoad 2,7T '02, 240g/s :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sty.2006 06:39:50 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
arekbp napisał(a):
Regulator obrotow biegu jalowego wyglada mniej wiecej tak ;
cewka metalowa srednicy ok 40-50mm z wtyczka prostokatna 3 stykowa ( w zaleznosci od wersji moze byc wykorzyst. jedynie 2 piny ) oraz posiada wloty pod katem wlasnie 90st. przewody srednicy ok 12-16mm a wiec dosyc spore ( tzw odma silnika ). Zawor zalaczajacy odsysanie oparow paliwa poprzez filtr wegla aktywnego ma przylacza 6mm ( powietrza ) wiec trudno je pomylic.
Jedynie praca silnika biegu jalowego jest wyraznie slyszalna podczas pracy jako typowe tykanie jest to spowodowane umieszczona wewnatrz przepustnica poruszajaca sie na osce po luku. Silniczek dosc szybko w zaleznosci od potrzeby otwiera i zamyka doplyw powietrza w celu wyrownania obrotow na biegu jalowym. Praca ta zzmienia sie po przekroczeniu pewnych obrotow.


regulator wolnych obrotow w 2.8 jest przykrecony do kolektora ssacego przy przepustnicy i nie tyka ... tylaly stare zawory w rzedowkach i tam byly weze gumowe do nich ... w 2.8 jest kanal w kolektorze i iglica regulatora zmniejsza lub zwieksza przeplyw przez ten kanal

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2006 17:46:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2005 16:37:52
Posty: 258
Lokalizacja: MTW
Wielkie dzieki za pomoc, cholernie mnie to meczylo :)

_________________
***********************
Mercedes 124 300D, oczywiście kombi
A6 C4 Avant 1,9TDI AHU,97r,zostało w rodzinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: