student4ec1 napisał(a):
Dopiero zaczynam, więc proszę wybaczyć amatorstwo....i może banalne pytania, ale poprzez "szukaj" ,

hmm chyba forum jest przytkane
Mam B4 w TDi, autko spisuje się świetnie...przebieg 245 tkm - wydaje się być rzeczywisty

oczywiście zastosowałem się do 10 przykazań
Ale....
Przy odpalaniu, jak załącza się grzanie świec - autko odpala rewelacyjnie, pochodzi przez 4 może 5 sekund i gaśnie. Jak śilnik jest ciepły - jest supper.
Aby nie zgasło lekko przytrzymuję gaz, ale skoro silnik jest zimny, nie chciałbym go nadwyręzać obrotami
Przyśpieszenie jest mooocno zadowalające, żadnych wycieków z turbinki, kopcenie w normie, spalanie oleju w normie, spalanie średnio 6-6,5 l/ ropki na 100. Ale w przedziale prędkości pomiędzy 90-100 km/h przy wciśnięciu gazu - słyszę głośnę budzenie (takie basowe) z okolic turbinki (przynajmniej tak mi się wydaje) - mimo buczenia auto dobrze przyśpiesza. nie jest to kwestia niskiego biegu - sprawdziłem to gruntownie
Zakładam skromnie, że przebieg 245 tkm jest rzeczywisty
a stosując się do wszelkich zaleceń ile do ilu można dokręcić???
Oczywiście z góry dodaję, że niunie przepalam żadko i dbam o nią

dobrze

Wcześniej miałem Corsę z silniczniem Isuzu dieselka i dokręciłem na nim do 500 tkm i jeszcze sprzedałem dobrze - obecny właściciel wciąż nakeca jeszcze kilometry

i oby jak najdłużej
Ach i jaka maksymalną temperaturkę może osiągnąć moja niunia, po maksymalnie dochodzi do ciut ponad 90 stopni i mam obawy, aby nie usmażyć wszystkiego......wentylator jeszcze nigdy mi się nie załączył

nei wiem czy to dobrze czy to żle, w poprzednim dieselku temperaturka dochodziła do max 85 stopni...
pozdro dla TDi`ków
Gaśnięcie w chwile po odpaleniu ... prawdopodobne przyczyny to:
- filtr paliwa błaga o wymianę
- zapowietrzony układ paliwowy
- podciśnienie w baku (nie działa odpowietrzenie zbiornika paliwa)
Generalnie problem dotyczy cofającego się paliwa i dotyczy wszystkich diesli, w których coś jest nie tak z ukłądem zasilania w paliwo.
1Z jeśli prawidłowo ustawiony i wszystko działa tak jak każe 10 przykazań , po max 3 obrotach wałem musi równiutko pracowac i nie ma prawa sam zgasnąc.
Temperaturę silnika masz ok.
Przy 100 km/h na 5-tce masz ok 2200 rpm, czyli max moment obrotowy i największe "kopnięcie" od turbiny , stąd ten dźwięk. MOżesz równiez odczuwa charakterystyczne wibracje. To norma.
Ten silnik jeśli zadbany doczeka późnej starości z licznikiem przekręconym do 500-700 tys km.