.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.cze.2025 22:06:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 1Z + wtryski ASV - wrażenia
PostNapisane: 29.lis.2005 17:57:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.cze.2005 22:31:07
Posty: 86
Lokalizacja: Warszawa
Cześć,
właśnie wymieniłem wtryski w swoim 1Z z oryginalnych na ASV (by Rogal) i chciałem podzielić sie odczuciami a właściwie ich brakiem. Jak na razie "pod nogą" nie zauwazyłem żadnej róznicy, autko zachowuje się tak samo jak wczesniej (chyba że moje percepcja jest kiepska). Niestety ani przed ani po nie sprawdzałem auta na żadnej hamowni.
Nie sprawdzalem jeszcze spalania, zaczekam aż "wyjeżdże" bieżący zbiornik, zatankuje do pełna i porównam. Przed wymianą było 5,5-6L - jazda w ok 80% w trasie.
Na plus po wymienia jest praca silnika - wydaje mi sie że pracuje ciszej. Na minus jest to że trudniej jest go zapalic na zimnie, dłużej musze "kręcić" i przez kilka sekund po zapaleniu pracuje nierówo i szarpie.
W wolnej chwili postaram się podjechać do kogoś aby podpiąć się do VAG'a i sprawdzić co tylko można, być może coś wymaga dostrojenia.
Czy znacie moze jakieś wskazówki, linki w sieci z prawidłowymi nastawami dla 1Z? Na co zrwócić uwagę? Kogo polecacie w Warszawie i okolicach żeby się tym zajął (za rozsądną, niewygórowanę kasę oczywiscie, bo finanse są ograniczone)

Pozdrawiam
Artur
Audi 80 B4 1.9 TDI AVANT

_________________
Allroad 2.7T 2004r :-)
80 B4 1.9 tdi AVANT 94r. + wtryski ASV / sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1Z + wtryski ASV - wrażenia
PostNapisane: 30.lis.2005 09:27:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
sulek napisał(a):
Cześć,
właśnie wymieniłem wtryski w swoim 1Z z oryginalnych na ASV (by Rogal) i chciałem podzielić sie odczuciami a właściwie ich brakiem. Jak na razie "pod nogą" nie zauwazyłem żadnej róznicy, autko zachowuje się tak samo jak wczesniej (chyba że moje percepcja jest kiepska). Niestety ani przed ani po nie sprawdzałem auta na żadnej hamowni.
Nie sprawdzalem jeszcze spalania, zaczekam aż "wyjeżdże" bieżący zbiornik, zatankuje do pełna i porównam. Przed wymianą było 5,5-6L - jazda w ok 80% w trasie.
Na plus po wymienia jest praca silnika - wydaje mi sie że pracuje ciszej. Na minus jest to że trudniej jest go zapalic na zimnie, dłużej musze "kręcić" i przez kilka sekund po zapaleniu pracuje nierówo i szarpie.
W wolnej chwili postaram się podjechać do kogoś aby podpiąć się do VAG'a i sprawdzić co tylko można, być może coś wymaga dostrojenia.
Czy znacie moze jakieś wskazówki, linki w sieci z prawidłowymi nastawami dla 1Z? Na co zrwócić uwagę? Kogo polecacie w Warszawie i okolicach żeby się tym zajął (za rozsądną, niewygórowanę kasę oczywiscie, bo finanse są ograniczone)

Pozdrawiam
Artur
Audi 80 B4 1.9 TDI AVANT

ciezkie odpalanie to żły kat wtrysku.... a moze swiece zdechły .....
a brak "moczu" ... hmmmm moze za mala dawka paliwa.....
jedz szybko na diagnoze i wszystko sie wyjasni....... :-)
warsztaty :
www.diagtronik.pl
P.S niestety nie jest tak pieknie ze tylko wymiana wtryskow i juz ...... :P

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2005 10:28:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Szkoda, że nie zadzwoniłeś do mnie :D . Chociaż i tak mówiłem co masz zrobić po montażu :D . Cieszę się, że minusy nie przysłoniły plusów :D . Poprostu teraz musisz "zmodyfikować sterownik" :D :D

PS. znalazły się rękawiczki :?:

PS2. jedz szybko tam gdzie mówiłem sprawdz parametry i będziesz się cieszył.

Trzymaj się ;-)

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2005 16:29:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lis.2004 16:59:06
Posty: 303
Lokalizacja: Olsztyn
Rogal napisał(a):
PS2. jedz szybko tam gdzie mówiłem sprawdz parametry i będziesz się cieszył.


Potwierdzam będziesz sie cieszył , nie moze byc inaczej :diabel:

_________________
Audi 80 Avant 1Z+ASV+ mapki by Tora :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2006 17:58:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.cze.2005 22:31:07
Posty: 86
Lokalizacja: Warszawa
Rogal napisał(a):
Szkoda, że nie zadzwoniłeś do mnie :D . Chociaż i tak mówiłem co masz zrobić po montażu :D . Cieszę się, że minusy nie przysłoniły plusów :D . Poprostu teraz musisz "zmodyfikować sterownik" :D :D

PS. znalazły się rękawiczki :?:

PS2. jedz szybko tam gdzie mówiłem sprawdz parametry i będziesz się cieszył.

Trzymaj się ;-)


Byłem u Diagtorników, sprawdzili i wszystko wyszło książkowo. Jedyne podejrzenie to być może słaba pompa wtryskowa, która może sobie nie dawać rady z wtryskami ASV, które potrzebują wiekszego ciśnienia (oryginalne 190 bar, ASV - 220 bar).
Możliwe, że wtryski AFN-owskie, które pracują na tym samym ciśnieniu co oryginalne lepiej by się tutaj sprawdziły.
Przetestowałem tez spalanie, rozbiezności są duże, na jednym tankowaniu wyszło 7,7 litra/100km (sporo jazdy po mieście), na kolejnym 6,3 (90% w trasie). W każdym bądź razie auto na nowych wtryskach pali więcej niz na starych oryginalnych - wtedy nie przekraczałem 6l/100km

Chipowanie muszę troche odłożyć w czasie ze wzgledu na koszty troche większe niż zakładałem. Diagtronicy uswiadomili mnie że przdydałaby się wymiana komputera na nowszy, jednopłytowy. Na starym ponoć nie da się wysterować turbosprężarki powyżej 1 bara w efekcie auto będzie mocno kopcić przy wyższych obrotach z braku wystarczającej ilości powietrza.

Pozdrawiam
Artur
------------------
B4 1.9 TDI AVANT 94r

_________________
Allroad 2.7T 2004r :-)
80 B4 1.9 tdi AVANT 94r. + wtryski ASV / sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sty.2006 20:27:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
A ustawienia które robiłeś z bratem wyszły ok :?:

Może najpierw wytnij sobie katalizator, zawsze trochę pomoże a to i tak kolejny stopień przed dalszym tuningiem.

Co do cisnienia 220bar to wprowadził Cię ktoś w błąd. To pierwsze ciśnieniektóre jest napisane na wtrysku jest cisnieniem przed-wtrysku a główne zasadnicze jest przy 300barach. Także jeżeli Twoja pompa miałaby problem z ciśnieniem przedwtrysku to o ciśnieniu zasadniczym w takim razie nie rozmawiajmy :D.

Jeżeli chcesz mam możliwość diagnostyki Twojej pompy, mam też używaną pompę od 110ki zawsze mocniejsza i mógłbyś swoją zostawić w rozliczeniu...

Pozdrawiam i życzę zacięcia w zdobywaniu mocy ;)

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2006 14:35:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.cze.2005 22:31:07
Posty: 86
Lokalizacja: Warszawa
Ustawienia, które robilem z bratem były ok, Diagtronik to potwierdził.
Jesli chodzi o cisnienie to faktycznie pomyliłem cyferki, ale idea pozostaje ta sama - ASV potrzebują większego cisnienia, z którym pompa może mieć problemy.
Co do wymiany pompy od 110-ki - ok, ale to kolejny koszt, sama diagnostyka pompy nie jest tania, wydaje mi sie prostsze byłby po prostu zamontowanie wtrysków AFN-owskich i zostawienia w rozliczeniu prawie nowych ASV :D
Przyznam, że nie wiem jakieś przeróbki wiążą sie w wstawieniem pompy od 110-ki do 1Z-ta.
Katalizator wytnę swoją drogą ale w tej sytuacji to troszke więcej mocy będę miał dzięki jego brakowi a nie wtryskom :)
W najlbiższym czasie zamierzam też wymienić olej i wszystkie filtry bo już czas, na złe pewnie nie wyjdzie ;)

Pozdro
Artur

_________________
Allroad 2.7T 2004r :-)
80 B4 1.9 tdi AVANT 94r. + wtryski ASV / sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2006 22:05:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
Nie zrozumiałeś mnie :!: . Wtryskiwacze w silnikach TDi wtryskują rope dwu fazowo w jednym cyklu. Najpierw jest faza przed wtrysku w przypadku wtrysków ALH/ASV przy 220barach a potem nastepuje faza wtrysku zasadniczego przy 300barach (w każdym TDi ta faza jest przy 300barach). Jeżeli masz problem z pompą i nie daje już 220bar to nie ma w takim razie możliwości aby zaraz poradziła sobie z fazą zasadniczą (300bar) - rozumiesz :?:.

Jeżeli masz problem z pompą to go usuń albo załóż stare wtryski bo na żadnych nie będzie mocy...

Te 220 zamast 190 jest tylko po to żeby procecs spalania przebiegał gładziej. Zauważ, że na wtryskach od ASV silniki pracują bardziej miekko, mniej dymią, spełniają wyższe normy emisji spalin i przy montażu większych końcówek mniej kopcą...

Ale dla świetego spokoju sprawdz filtr paliwa i całą drogę od baku do pompy wtryskowej. Każdy cybańcik po cybańciku - jeden był u Ciebie bardzo luźny i go poprawiłem. Może być jeszcze jakaś pierdółka po drodze...

Pozdrawiam.

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: