.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 21:23:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Na czym polega tuning motoru 2.2 turbo s6
PostNapisane: 17.sty.2006 16:19:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2005 09:01:43
Posty: 76
Lokalizacja: Biels Podlaski
Witam,mam pytanie.Na forum wyczytalem ze zwiekszenie mocy z fabrycznych 220 KM na 280 KM s6 95' odbywa sie przez zmiane programu w sterowniku silnika bez ingerencji w osprzet silnika.Chcialbym sie dowiedziec dlaczego tak sie dzieje,tzn. czy i jak zwieksza sie cisnienie doladowania,czy zmienia sie mapa zaplonu i wtrysku paliwa,moze cos jeszcze sie zmienia?

_________________
Audi coupe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Na czym polega tuning motoru 2.2 turbo s6
PostNapisane: 18.sty.2006 17:41:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
london2004 napisał(a):
Witam,mam pytanie.Na forum wyczytalem ze zwiekszenie mocy z fabrycznych 220 KM na 280 KM s6 95' odbywa sie przez zmiane programu w sterowniku silnika bez ingerencji w osprzet silnika.Chcialbym sie dowiedziec dlaczego tak sie dzieje,tzn. czy i jak zwieksza sie cisnienie doladowania,czy zmienia sie mapa zaplonu i wtrysku paliwa,moze cos jeszcze sie zmienia?


do tych ~270 mozna podkrecic zmieniając oprogramowanie w ECU, bez zmiany osprzetu, zmienia sie doladowanie, zaplon, dawki paliwa i inne pierdółki. jak chce sie wiecej konikow niz 270, to juz nalezy wymieniac poszczegolne elementy, w zaleznosci ile tych konikow mialoby byc.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: s6 turbo zwiekszanie mocy silnika
PostNapisane: 18.sty.2006 22:17:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2005 09:01:43
Posty: 76
Lokalizacja: Biels Podlaski
Witam,chcialbym wiedziec jak zmienia sie cisnienie doladowania po tuningu motoru 2.2 turbo, dotyczacego tylko zmiany oprogramowania sterownika ECU.
Mysle ze sie punkt zaplonu przyspiesza ,(jak w ogole sie zmienia mape zaplonu)do granic wystepowania spalania stukowego,ale czy to prawda? To sa tylko moje przypuszczenia.
Zastanawia mnie jeszcze dlaczego progucent nie wypuszczal tak podkreconego motoru,czy to na cos w duzej mierze szkodzi? A moze nie szkodzi,tylko przyrost mocy staje sie na tyle gwaltowny ze zle sie jezdzi autem na codzien? Moze cos innego sie dzieje.To tylko moje przypuszczenia.Jak jest naprawde?

_________________
Audi coupe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2006 22:25:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2003 22:56:14
Posty: 411
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
nie wypuszczał bo bo 4.2 v8 ma 280 kucy w s4 i robienie 2.2t z taką samą mocą było by ....
co do zmiany doładowania to zależy od programu miałem okazje przejechać sie S4 2.2T z czipsem na 2.5 bara (odczyt z deski) zapinało nieźle

_________________
S4 2.2 TURBO -> było
B4 AVANT 1.9 TDI-> było
HONDA CBR 600 RR-> było
S6 4.2 -> było
GSX-1000R - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2006 22:54:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
BART.W napisał(a):
miałem okazje przejechać sie S4 2.2T z czipsem na 2.5 bara (odczyt z deski) zapinało nieźle


seryjna turbinka?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2006 23:34:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
można czemu nie, ale to po pierwsze bez sensu bo turbina przy tym ciśnieniu tylko mieli łopatkami i nic więcej, po drugie turbina dostaje w pizd... aż miło, po trzecie, ciśnienie bardzo szybko spada i przy 7000 jest nawet poniżej 1 bara.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2006 23:42:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2003 22:56:14
Posty: 411
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
nie powinna ładować więcej niż 2.2 z tego co mówią ,tam była seryjna turbina ale auto zapinało zajebiście, no ale pewnie jak mówi leo dłógo to by nie pojeździło a w tamtym aucie jak sie turbina rozpędzała
to był taki dzwięk jakby przeciąg był jakiś

_________________
S4 2.2 TURBO -> było
B4 AVANT 1.9 TDI-> było
HONDA CBR 600 RR-> było
S6 4.2 -> było
GSX-1000R - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2006 23:56:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
ta, przeciąg, a olej to pewnie półsyntetyk lotosa :/

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2006 08:28:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
w sumie ten niemiec od tej s4 twierdzil ze program byl pisany specjalnie. nie wiadomo jaka turbinka siedziala, nie sprawdzalem numerow.

w kazdym razie zwijała sie az miło :) . w seryjnej turbinka lekko syczy, a tam jakby odkurzac sie włączał ;) seryjnej troche brakuje osiagami. byc moze jesli to k24, to trzeba by ja zmieniac co roku ;)

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: