.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 21:16:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: wymiana klockow hamulcowych w V8
PostNapisane: 18.sty.2006 21:26:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 21:13:45
Posty: 20
Lokalizacja: Legnica
Chce wymienic klocki hamulcowe z przodu w Audi V8. Nie umiem wyjac tych klockow. Nie wiem jak wyjac zacisk z tarczy hamulcowej. Jakis pomysl? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2006 21:41:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2004 18:58:41
Posty: 110
Lokalizacja: Swidnica
ja mam zajebisty pomysł skoro nie umiesz tego zrobić sam niech zrobi to fachowiec.nie kosztuje to majątek a przy hamulcach nie ma sensu uczyć sie mechaniki zwłaszcza w V8.naukę mechaniki zacznij od kontroli płynów w aucie i mycia szyb.nie każdy musi być mechanikiem i pogódź sie z tym

_________________
Audi Coupe GT 2,2 KV r.pr 1986 czarny metallic oczywiscie,ciemne szybki,-40mm,bezwypadkowa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2006 21:48:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 21:13:45
Posty: 20
Lokalizacja: Legnica
Dzieki za odpowiedz ale liczylem na cos bardziej konstruktywnego. To ze prosze o porade dotyczaca czegos co widze po raz pierwszy nie oznacza, ze nie wiem nic na temat mechaniki. Przeciwnie. Sam jednak przyznasz, ze chocby nie wiem jaki byl spec od srub jak spotyka cos nowego moze miec problem. W wielu przypadkach jest jakis "myk" o ktorym trzeba (a przynajmniej warto) wiedziec. W Audi 100 nie mam z tym problemow, bo uzywam od dawna ale Audi V8 4.2 mam od wczoraj...

Tematu "fachowcow" nie bede poruszal, bo wyjdzie z tego kilometrowa dyskusja. Nie dam sie sprowokowac. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: wymiana klockow hamulcowych
PostNapisane: 18.sty.2006 22:49:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2005 09:01:43
Posty: 76
Lokalizacja: Biels Podlaski
Przed przystapieniem do wymiany klockow myjmy zacisk,jazmo i tarcze,plynem przeznaczonym do tego a unikniemy wdychania rakotworczego pyłu.Wazna sprawa przy wymianie klockow to oczyszczenie z rdzy zacisku i jażma w miejscu gdzie styka sie klocek hamulcowy i posmarowania tego styku specjalnum smarem,np.miedziowym .Smar nie moze znalezc sie na tarczy hamulcowej gdzie styka sie ona z klockami ham.Ten zabieg ma duzy wplyw na "piszczenie klockow podczas hamowania"

_________________
Audi coupe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: wymiana klockow hamulcowych
PostNapisane: 19.sty.2006 07:15:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 21:13:45
Posty: 20
Lokalizacja: Legnica
london2004 napisał(a):
Przed przystapieniem do wymiany klockow myjmy zacisk,jazmo i tarcze,plynem przeznaczonym do tego a unikniemy wdychania rakotworczego pyłu.Wazna sprawa przy wymianie klockow to oczyszczenie z rdzy zacisku i jażma w miejscu gdzie styka sie klocek hamulcowy i posmarowania tego styku specjalnum smarem,np.miedziowym .Smar nie moze znalezc sie na tarczy hamulcowej gdzie styka sie ona z klockami ham.Ten zabieg ma duzy wplyw na "piszczenie klockow podczas hamowania"


Dziękuję za rady. To się zrobi - jak zawsze zresztą. :) Jednak ja zwyczajnie nie mogę zdjąć zacisku z tarczy hamulcowej. Wszystko jest już odkręcone ale nie chce zejść, bo jest za mało miejsca. W tym musi być jakiś "myk" o którym trzeba wiedzieć i wtedy zapewne wszystko schodzi prosto. Prędzej czy później do tego dojdę ale myślałem, że ktoś coś takiego już robił w V8 i coś podpowie. Wiem, że V8 (1992) nie jest modelem zbyt popularnym ale jednak wymiana klocków to jest podstawowa sprawa i każdy kto sam grzebie w swoim aucie robił to na pewno. Jeżeli jest tu choćby jedna taka osoba to jest szansa na podpowiedź. :)

_________________
Audi V8 quattro 4.2 (1992)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2006 09:51:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
ja troche uciekne od tematu, kolego pokaz fotoski swojej V8.

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2006 10:41:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 21:13:45
Posty: 20
Lokalizacja: Legnica
yooo25 napisał(a):
ja troche uciekne od tematu, kolego pokaz fotoski swojej V8.


Przedwczoraj dopiero ja przyprowadzilismy. Stoi w dosyc ciemnym garazu i fotki (zwlaszcza robione przy pomocy telefonu) moga wyjsc cienko. Wymaga ona kilku dni pogrzebania. Ledwo dojechala, bo przednie amortyzatory wlasciwie nie istnieja. :) Poprzednio wlasciciel musial byc jakis dziwny zeby na czyms takim jezdzic. Przy 60-70 km/h tak buja, ze mozna wyleciec z drogi. Co ciekawe - to przeszlo przeglad. :D

Samo auto jest calkiem sprawne (nie liczac tych nieszczesnych amortyzatorow). No ale jak juz sie rozbiera przod to trzeba zrobic co sie da zeby potem za 10 czy 20 tysiecy kilometrow znow nie rozbierac go. :)

Jak wroce do domu to sprobuje cyknac jakies fotki Nokia 6630 (niestety innego aparatu nie mam). Nie wiem czy cokolwiek z tego wyjdzie zwlaszcza, ze po 16:00 jest juz prawie calkiem ciemno. No ale sprobuje.

Jest to normalne V8 quattro z 1992 roku z silnikiem 4200, automatyczna skrzynia, wszystkim co sie da regulowanym elektrycznie, ma vebasto, podgrzewane siedzenia, klimatyzacje, nie bylo "bite". Co ciekawe - wszystkie te elektryczne drobiazgi dzialaja (chociaz wiekszosci nie potrafie jeszcze uzywac, hehehe). Licznik kilometrow pokazuje 208 tysiecy kilometrow. Wyglada na to, ze duzo rzeczy nie bylo ruszanych od nowosci. No ale tak naprawde wszystko wyjdzie po dluzszym uzywaniu i po odkreceniu tego i owego. :) Na pewno jakies niespodzianki wyjda podczas doprowadzania pojazdu do stanu pelnej uzywalnosci. Blacha jest w porzadku oprocz trzech drobiazgow wielkosci kilku milimetrow. Niestety jeden z tych "drobiazgow" jest kolo przedniej szyby i mozliwe, ze trzeba bedzie wyciagac szybe zeby zatrzymac jego "rozwoj". :) Wiem co to znaczy wyjac i wlozyc szybe, bo robili mi to juz w Audi 100 (1990). :)

_________________
Audi V8 quattro 4.2 (1992)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: wymiana klockow hamulcowych w V8
PostNapisane: 19.sty.2006 18:18:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 21:13:45
Posty: 20
Lokalizacja: Legnica
Juz wszystko w porzadku. Zaciski zdjete. Robi sie to calkiem prosto i fajnie. :)

_________________
Audi V8 quattro 4.2 (1992)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: