.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 15:05:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Czy wymienić same pierścienie ? ? ? ? ?
PostNapisane: 05.lut.2006 08:06:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2005 19:54:07
Posty: 131
Lokalizacja: g. śląsk
mam problem, bo mój 4000S ciągnie mi trochę (nieco ponad 0,5 l /1000 km) oleju i zastanawiam się czy jest sens wymiany samych pierścieni (bez nowych/regenerowanych tulei) :?:

wątpliwości pojawiły się po tym jak mój kumpel wymienił same pierścienie (zostawił tłoki i cylindry stare) i ciągnie mu tyle samo oleju co prędzej :(
oczywiście zmienił również uszczelniacze na zaworach ... i kupa :!:

o co chodzi :?:

proszę o wszystkie wasze doświadczenia w sprawie ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2006 08:23:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
sprawdz najpierw uszczelniacze zaworowe. 2,5zl za sztuke, moze juz ci zczerstwialy i przez nie olej przelatuje. takze moze masz niedrozną odme i cisnienie w komorze korbowodowej przeciska olej szczelinami.

co do pierscionkow, to mozesz zrobic dosc prosty test. nagrzej silnik, odlacz odme i obserwuj co z niej wylatuje gdy zwiekszysz obroty powiedzmy do ~3000. nie powinno z tamtad za duzo leciec, jak bucha mocno to masz przegwizdy na pierscionkach.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2006 08:35:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Moim zdaniem to jezeli uszczelniacze i nie pomoga to lepiej kupic drugi silnik , teraz nie trzeba rejestrowac a silnik do takiego dziadka to koszt ok, 400pln .

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2006 08:39:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2005 19:54:07
Posty: 131
Lokalizacja: g. śląsk
Lukasik napisał(a):
sprawdz najpierw uszczelniacze zaworowe. co do pierscionkow, to mozesz zrobic test. nagrzej silnik, odlacz odme . nie powinno z tamtad za duzo leciec, jak bucha mocno to masz przegwizdy na pierscionkach.


uszczelnicze na zaworach oczywiście zmieniam (to inna sprawa) ...

mi chodzi o "dół motoru":

nawiązując do "testu" to chyba to jest tak, że:
- jak dmucha z odmy to puszcza "góra" czyli uszczelniacze na zaworach
- jak dmucha w bagnet to puszcza "dół" czyli pierścienie

dobrze myślę :?:

z twojego opisu wynika, że jak dmucha w odmę to puszczają pierścienie ... ?

ewidentnie ktoś jeszcze musi się wypowiedzieć ... :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2006 08:49:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2005 19:54:07
Posty: 131
Lokalizacja: g. śląsk
mały v8 napisał(a):
Moim zdaniem to jezeli uszczelniacze i nie pomoga to lepiej kupic drugi silnik. koszt ok, 400pln .


nad tym też mocno myślałem - ale ludziska mówią, że mogę trafić na jeszcze większą kupę :(
robienie totalnej kapy w takiej furce to wtopa ...
więc myślałem o uszczelniaczach no i pierścionkach samych ...

aaaaaa ! i jeszcze coś
od niedawna zaczęły się z lekka oddzywać panewki ... :/

to też nie jest żaden kosmos - bo szlif wału i nowe panewy + uszczelka pod miche do takiego zwykłego 1.8 -- jeszce nie są końcem świata , ale sam nie wiem ...

coś trzeba w każdym razie zrobić ... bo fura zostaje u mnie "do końca" ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2006 10:00:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
ssmario5 napisał(a):
mi chodzi o "dół motoru":

nawiązując do "testu" to chyba to jest tak, że:
- jak dmucha z odmy to puszcza "góra" czyli uszczelniacze na zaworach
- jak dmucha w bagnet to puszcza "dół" czyli pierścienie

dobrze myślę :?:

z twojego opisu wynika, że jak dmucha w odmę to puszczają pierścienie ... ?

ewidentnie ktoś jeszcze musi się wypowiedzieć ... :peace:


Jak bedziesz mial przedmuchy na pierscieniach, to bedzie ci buchało spalinami, przez odme, przez bagnet i przez korek wlewu oleju przeciez to wszystko to jedno "pomieszczenie". Część na wałkiem rozrządu i tak jest połączona kanałami olejowymi z dołem silnika > komorą korbowodową.

No i niech ewidentnie ktos jeszcze sie wypowie

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2006 10:44:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Kupuj motor z tego co opisujesz.

nie ma innego wytłumaczenia jak znika oliwka to tylko tymi dwiema drogami.
A skąd wiesz że panewki grają i które?? Może to jednak tłoki nie mają już wymiaru.
Sprawdź tak jak Ci Lukasik radzi i jeśli będzie źle to wtedy wyciągaj tłoki i pomierz wszystko.
Nie sztuka jest wsadzić nowe pierścienie do niewymiarowych tulei.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2006 17:41:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sty.2006 16:41:45
Posty: 9
Lokalizacja: NOWY SĄCZ
wymienianie samych pierścieni to jest wyrzucanie pieniędzy w błoto. Jeżeli są rysy na cylindrach po krótkim czasie pierścienie i tak będą zużyte, najlepiej kupic nowy silnik - teraz nie trzeba dokumentów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2006 20:11:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2006 17:28:18
Posty: 896
Lokalizacja: Olsztyn
Drugi silnik ? a jaka pewność że nie będzie podobnie? Raczej nie kupi się do takiego modelu świeżynki! Ja bym najpierw ten rozebrał i sprawdził czy da się go uratować.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2006 20:23:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
jeśli chcesz, możesz wymienić pierścienie ale równocześnie trzeba honować tuleje. bez tego nie ma sensu.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2006 11:50:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2006 08:05:42
Posty: 108
Lokalizacja: Olsztyn
sprawdz cisnienie sprezania moze motorek kwalifikuje sie do naprawy wymiana samych pierscieni mu zycia nie wroci zwlaszcza jak mowisz ze panewki sie juz odzywaja :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2006 13:59:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 11:50:54
Posty: 1494
Lokalizacja: .:Śląsk:.
czesc ja robiłem w silniku tuleje poniewaz były juz sporo wytarte tez brał mi olej i kopcił troszke mechanik co mi to robił powiedział ze mozna wstawic nadwymiarowe pierscienie ale jak powiedział to "podratowanie umarłego"
opcje były dwie
pierwsza to nowe pierscionki i myslec intensywnie nad sprzedazą bo bedą i tak puszczac po niewielkim czasie
druga to nowe tuleje i mozna jezdzic długo długo
ja akurat wybrałem druga opcje i juz 3 lata smigam od wymiany oleju do wymiany bez dolewki :peace:

_________________
S4 AAN 1998-2007
A6 AKE 2007-2013
A2 BAD 2012-
ALL BEL 2013-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2006 05:45:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.sty.2006 23:28:30
Posty: 20
Lokalizacja: katowice
nie kombinuj z kapami bo o wieleeee prosciej i tanie jest kupic caly motor za pare zł umow sie ze sprzedawca ze jak bedzie zlom to go spalisz,,to mobilizuje do uczciwosci,,zartowałem"......
pamietaj to jest audi a nie fso i kupno urzywki w dobrym stanie jest pewniejsze niz twoj mechanik od kaPY jasiu kowalski.....o roznicy w kosztach to nawet nie wspomne

_________________
było tego troche zostało najpiękniejsze
AUDI COUPE QUATTRO 85


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: