.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.cze.2025 06:18:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2006 09:03:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
zalezy jeszcz od techniki jazdy. te same wozki , ta sama trasa, podobne predkosci i spalanie +-2l.

ostatnio sprawdzalem moją, predkosc srednia na 400tu km okolo 100km/h a zazwyczaj okolo 140km/h na prostych jak nic nie przeszkadzalo. nie wchodzilem za czewsto powyzej 4000obr. spalil mi 12,5l/100km gazowni.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2006 09:14:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 09:12:22
Posty: 910
Lokalizacja: Pruszków
Jazdę w mieście rzeczywiście trudno porównywać ale trasa to trasa i jeżeli wychodzi 11 l w silniku ABT przy prędkościach rzędu 90km/h to jest za dużo (chyba że przy -30?). U mnie jest powyżej 10 ale jak jadę w 4 osoby z bagażem do 140 km/h. Na pusto 90 wyszłoby pewnie 9-9,5l.

_________________
Audi A4 B8 Q, 3,0TDI, 2010
dawniej: A4 B6 1,9TDI AVF; Passat 1,9TDI AVF; Audi 80 B4 2.0 ABT 90KM...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2006 11:05:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2005 14:53:34
Posty: 8
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Witam. Moja A4 1.8 na przejechanie 300km potrzebuje ok 40l LPG i 9-10l Pb :zly: Mam założoną sekwencję. Byłem już u instalatora kilka razy i jak na razie bez efektu. Większość to jazda po mieście. Wydaje mi się że coś jest nie tak skoro poprzednio potrzebowała 10l Pb na 100km, a teraz wychodzi ok 13l LPG i 3l Pb (koszt ten sam co bym jeździł tylko na Pb - w takim razie po co LPG :( ) Może ktoś zna dobry warsztat w okolicach Gorzowa Wlkp.

_________________
Audi A4 1.8 1995r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2006 12:03:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Ramon1, masz rację ABT w trasie przy prędk. ok.90/h przy umiarkowanej temp. bez zbędnego gazowania i 2 osobach na pokładzie 11l/100 to o 1l za dużo, ale... No właśnie nie znamy warunków w jakich ta trasa była pokonywana, w jakim stanie jest silnik, czy autko nie ma czasem problemów z przycieraniem się klocków, jak jest z ogrzewaniem parownika, nawet zastosowany olej ma trochę do powiedzenia i wiele innych czynników, gdzie regulacja gazowni jest jednym z wielu.
Mi chodziło o to, że uwagi w stylu "człowieku jedź na regulację" bez uwzględnienia tych wszystkich czynników są trochę nie trafione.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2006 19:39:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Czyli, z tego co widze, jazda na gazie teraz w zimie i przy dzisejszych relacjach cenowych benzyny do gazu, malo komu sie oplaca :( No coz, aby do wiosny ! Pozdrawiam !

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2006 06:53:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Zipi, może nie jest to oszczędniejsza jazda (na LPG), ale np. w ABT wtrysk i układ sterujący nim jest dość archaiczny (dla tych którzy tak narzekają na poldki: identyczny był stosowany w poldkach plusach na jednopunkcie :) ). Niestety niezawodność tego układu jest okupiona olbrzymim spalaniem w trakcie rozruchu i rozgrzewania silnika. Tak więc również na benie przy krótkich odcinkach i niedogrzanym silniku zużycie paliwa jest bardzo wysokie i taka jazda wcale nie jest oszczędniejsza od jazdy na LPG. Fakt, że oszczędności są w zasadzie żadne (kilka zł/100km), ale za to latem ... :) .

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2006 09:09:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2005 09:27:36
Posty: 52
Ja to ostatnio już wątpić zaczynam czy się opłaciło montować gazownię.Cuda jakieś się dzieją.Wpierw na trasie palił mi średnio 12l przy prędkości 100-110 km/h.Zaczęły się problemy z szarpaniem i dławieniem silnika to mi coś tam pokręcił i teraz wyszło prawie 14l.Ja rozumiem,że mrozy,ale bez przesady.Jak silnik nagrzany to mróz ma tu raczej niewielkie znaczenie.Ciekawe czy wymiana sondy coś pomoże bo gazownik stwierdził że ponoć nie chodzi.O spalaniu w mieście to lepiej nie będę mówił,bo żre tyle co tir.
Czy sonda też ma swój udział?

_________________
Audi 80 B4 93r. 2,0 l ABK (LPG)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2006 10:18:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Sonda lambda ma decydujace znaczenie przy LPG. To na podstawie jej wskazan, komputerek gazowy dawkuje ilosc gazu.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2006 11:17:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 07:45:23
Posty: 672
Lokalizacja: okolice Krakowa
Wyjeździłem właśnie pierwszy zbiornik gazu po zamontowaniu instalacji. Średnie spalanie tada !!!! 18,5l/100km. Ale cieszy jak diabli bo chodzi jak na benzynie a jestem 10zł na 100km do przodu ;) Ale jeszcze wszystko przede mną bo po 1000km jest pierwszy przegląd i regulacja i może wtedy wszystko się unormuje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2006 11:57:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
ZiPi napisał(a):
Sonda lambda ma decydujace znaczenie przy LPG. To na podstawie jej wskazan, komputerek gazowy dawkuje ilosc gazu.


zalezy w ktorej generacji gazu. w 4tej ustawia sie tylko roznice "wydajnosci" we wzor tak jakby mapy wtyskiwaczy gazowych do benzynowych. calej regulacji dokonuje ECU samochodowy, a gazowy tylko tłumaczy to na ilosc gazu.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2006 12:02:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Zipi miał na myśli II gen. zapewne :) . Bo III i wyższe to już zupełnie inna bajka.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2006 12:08:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
w IIgiej to na podst sondy praktycznie wiekszosc calej regulacji. no i w tym problem, ze sonda nie zawsze zdąża :/ a poza tym są stany nieustalone. powinna byc jakas mapa bazowa, a sonda tylko korygować.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2006 13:28:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Lukasik, otóż jak to nazwałeś mapa bazowa w II gen. to nic innego jak PWA krokowego (punkt wyjściowy attuatora). Przy dobrze dobranej i wyregulowanej instalce II gen. sonda rzeczywiście tylko koryguje skład mieszanki. Natomiast nasza rzeczywistość jest taka, że większość "fachowców" w d... ma dobieranie instalacji (mikser, parownik) do danego typu silnika i potem krokowy na podstawie wskazań sondy odwala czarną (często syzyfową) robotę. Np. u mnie krokowy oscyluje jedynie po kilka kroków pilnując składu mieszanki. Poza tym jak sonda nie nadąża (bezwarunkowo musi być w 100% sprawna, a nie "panie ona jeszcze może być" :) ) w sytuacjach ekstremalnych (nagłe wciśnięcie gazu) to jest jeszcze w lepszych kompach coś takiego jak zaawansowane ustawienia krokowego i tam można dodatkowo skorygować efekt opóźnienia sondy przyspieszając otwarcie krokowca bez uwzględnienia wskazań sondy w danej chwili.
Na dodatek na pracę sondy ma też nie bagatelny wpływ stan układu wydechowego. Zapewniam Cię (wiem to z własnego doświadczenia), że np. wycięty kat (nie wspominając o dołożonej strumienicy w jego miejsce) może znacznie zafałszować pomiary sondy przy pracy na LPG. Nasze audiczki i tak stoją wyżej niż inne autka bo mają sondy z grzałką, gdyby nie ona to problemów z gazunkiem byłoby zapewne znacznie więcej.

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2006 14:10:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
ja w swojej tez dobierałem mikser do reduktora i doszedlem do takiego stanu ze attuator smiga tylko +- kilka krokow, mam waskie widelki i to tez zabezpiecz przed stanami nieustalonymi. jeszcze nie przygladalem sie wiekszosci komputerow sterujacych pracą 2 gen gazowni. ale jak dla mnie przydalby sie komputer z czujnikiem cisnienia w kolektorze ssącym i zeby mozna było ustawic "optymalną" mapę ilosc gazu w zaleznosci od obciazenia (obr. i cisnienie w kol). a sonda zeby smigała tylko korygując tą mapę.

na razie poprosiłem programistę w firmie w ktorej pracuję o dopisanie opcji wzbogacania mieszanki w stanach wcisniecia pedalu gazu do konca, bez wzgledu na odczyt sondy lambda.

jeszcze podrzuce pomysl dostawienia czujnika cisnienia, ale nie wiem jak na to zareagują. chociaz moim zdaniem taka opcja byla by bardzie "bezawaryjna" bo w przypadku awarii labdy samochod w miare normalnie smigałby.

P.S. widzialem tak bezbnadziejnie dobrane instalacje, ze miedzy wolnymi obrotami a jazdą spokojną ilkosc krokow roznila sie o niemal 100 :/

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2006 15:20:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2005 15:35:14
Posty: 622
Lokalizacja: Ostrołęka
Jeśli masz taką możliwość, to proponuję zrzucić wsad binarny z bingo albo AL800. Tam Masz wszystkie opcje. Co do podciśnienia to myślę, że w II gen. to już przesada. Cały układ zasilania gazem ma zbyt dużą bezwładność, moim skromnym zdaniem w zupełności wystarczy wyprzedzenie otwarcia krokowego w stanach gwałtownej zmiany położenia przepustnicy. Oczywiście pod warunkiem dobrze dobranej instalki.
A tak na marginesie, to chcesz do tego blosa jeszcze elektronikę dołożyć?

_________________
Pozdrawiam - Danek
Granatowa B4 '92 2.0 ABT + LPG Bingo M:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: