.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.cze.2025 06:20:02

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: PROBLEM Z B2
PostNapisane: 13.wrz.2005 10:50:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2005 08:55:44
Posty: 10
Lokalizacja: dębica
Witam od pewnego mam problem z odpaleniem mojej 80 b2 (1983) ciezko jest zeby zaskoczył silnik przy przekreceniu kluczyka rozrusznik kreci ale nie zaskakuje silnik po kilku minutach krecenia odpala ale tylko przy wcisnietym do połowy pedale gazu jak puszczam gaz to na liczniku zuzycia paliwa wskazówka idzie w góre i wskazuje maksymalne zuzycie w midzy czasie slychac jak spadaja obroty zaczyna sie trzasc i gasnie ...podobna sytuacja jest w trakcie jazdy zatrzymujac sie na skrzyzowaniu, w tedy takze miga kontrolka cisnienia oleju (olej był niedawno wymieniany i wskazania na bagnecie sa odpowiednie) jest to audi 80 b2 1983r 1,6 Benzyna
POMÓŻCIE ..... :zly:
z góry dzieki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2005 12:50:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
Sprawdz na poczatku to co powinno sie sprawdzic :
-> czy jest dobra iskra
-> czy paliwo doplywa bez problemu do gaznika

jezeli beda spelnione te warunki, bedziemy szukali dalej.
co do kontrolki oleju migajacej, to zaczolbym sie przejmowac na twoim miejscu.

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2005 15:11:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
To że wskaźnik zużycia palwa idzie do góry to znaczy że spada ci podciśnienie w kolektorze ssącym. Sprawdź czy nie masz jakichś nieszczelności w przewodach podciśnieniowych (od kolektora ssącego do serwa pompy hamulcowej, chyba filtra powietrza,aparatu zapłonowego i właśnie wskaźnika zużycia paliwa). Aha to się stało od razu z dnia na dzień czy trwało to dłuższy czas? Jak od razu to sprawdź czy nie jest uszkodzony przewód elektryczny do gaźnika do zaworu obejściowego powietrza. Podczas włączonego zapłonu powinno być napięcie na przewodzie i zawór otwarty (taki zaworek zaraz koło regulacji składu mieszanki). Inaczej będzie gasł.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2005 15:15:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
To jest tylko benzyna czy gaz też?
A proponuję też wykręcić dyszę biegu jałowego i dobrze przedmuchać, bo czasem dostanie się tam jakiś paproszek i z wolnych obrotów nici. Rozumiem że poza tym chodzi jak burza? :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2005 15:16:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Ale daj znać czy problem został rozwiązany.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2005 15:18:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Lampką oleju przy 200 obr/min bym się bardzo nie przejmował, ale jeśli jest to przy 600 no to trochę niedobrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2005 15:49:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
przeciez kolega ktory zalozyl ten watek nie powiedzial ze olej sie swieci przy 200 lub 600 rpm....
p.s. uzywaj opcji "edit" i edytuj swoje posty a nie walisz jednego po drugim. ;)

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2005 17:19:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Sorry. Poprawię się. :P . A tak na poważnie to nie wiedziałem, że można poprawiać swoje posty. :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2005 15:09:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2005 08:55:44
Posty: 10
Lokalizacja: dębica
Klax napisał(a):
Sprawdz na poczatku to co powinno sie sprawdzic :
-> czy jest dobra iskra
-> czy paliwo doplywa bez problemu do gaznika

jezeli beda spelnione te warunki, bedziemy szukali dalej.
co do kontrolki oleju migajacej, to zaczolbym sie przejmowac na twoim miejscu.


iskra jest w pożadku z podawaniem benzyny tez nie ma problemu :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2005 15:18:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2005 08:55:44
Posty: 10
Lokalizacja: dębica
Grzes napisał(a):
To jest tylko benzyna czy gaz też?
A proponuję też wykręcić dyszę biegu jałowego i dobrze przedmuchać, bo czasem dostanie się tam jakiś paproszek i z wolnych obrotów nici. Rozumiem że poza tym chodzi jak burza? :D


Sama benzyna niewiem jakoś nie mam przekonania do gazu ostatnio właśnie założyłem z bulem gaz do chryslera no i tak jak myslałem nie chodzi tak jak na benzynie no ale zobaczymy jak to bedzie po 1 regulacji ale wracając do audicy to pozatym ze ciezko go odpalic to niezle smiga jak na dwudziestoparo latka :)))
ale wszystko konczy sie na skrzyzowaniach bo trzeba troszke mu przygazowywac zeby nie zgasł :( sprubuje z ta dyszą a właśnie niema ktoś móże książki obsługi i regulacji tego sprzetu w "pdf-e"byłbym bardzo wdzięczny bo wsumie to od niedawna mam audi i nie wiem do konca jak sie co reguluje :((


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2005 15:21:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2005 08:55:44
Posty: 10
Lokalizacja: dębica
Grzes napisał(a):
To że wskaźnik zużycia palwa idzie do góry to znaczy że spada ci podciśnienie w kolektorze ssącym. Sprawdź czy nie masz jakichś nieszczelności w przewodach podciśnieniowych (od kolektora ssącego do serwa pompy hamulcowej, chyba filtra powietrza,aparatu zapłonowego i właśnie wskaźnika zużycia paliwa). Aha to się stało od razu z dnia na dzień czy trwało to dłuższy czas? Jak od razu to sprawdź czy nie jest uszkodzony przewód elektryczny do gaźnika do zaworu obejściowego powietrza. Podczas włączonego zapłonu powinno być napięcie na przewodzie i zawór otwarty (taki zaworek zaraz koło regulacji składu mieszanki). Inaczej będzie gasł.


z dnia na dzien sie to stało jednego dnia wszystko wpożo troche mu depnołem i jak popusciłem gazu szarpneło autem ale wszystko było dalej dobrze dojechałem do domu pózniej gdzies jeszcze chciałem jechać i wtedy zaczoł się ten problem z odpalaniem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2005 15:36:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Ale problem z gaśnięciem jest tylko przed skrzyżowaniem( w trakcie hamowania), czy jak stoi w miejscu to też nie może złapać wolnych obrotów? Jak wogóle nie ma wolnych obrotów i gaśnie od razu to ten zaworek obejściowy co wcześniej napisałem.
Ale jeśli stojąc w miejscu trzęsie go ale nie gaśnie to raczej przytkana dysza paliwa od wolnych obrotów(przedmuchałbym i dyszę i kanał w gaźniku).
Albo nieszczelność w kolektorze ssącym (tak jak pisałem w układzie podciśnieniowym, uszczelka pod gaźnikiem). Na wolnych obrotach każda nieszczelność mocno się daje we znaki, bo przepustnica jest zamknięta i mamy maksymalne podciśnienie w kolektorze ssącym (obrazowo wskazuje to ekonomizer, który leży na dole). A przy otwartej przepustnicy podciśnienie spada i wszelkie nieszczelności nie mają już tak dużego znaczenia.
A co do gazu nie bój się. Zrobiłem na gazie 250 tys i tylko wymieniłem reduktor.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2005 15:51:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2005 08:55:44
Posty: 10
Lokalizacja: dębica
Grzes napisał(a):
Ale problem z gaśnięciem jest tylko przed skrzyżowaniem( w trakcie hamowania), czy jak stoi w miejscu to też nie może złapać wolnych obrotów? Jak wogóle nie ma wolnych obrotów i gaśnie od razu to ten zaworek obejściowy co wcześniej napisałem.
Ale jeśli stojąc w miejscu trzęsie go ale nie gaśnie to raczej przytkana dysza paliwa od wolnych obrotów(przedmuchałbym i dyszę i kanał w gaźniku).
Albo nieszczelność w kolektorze ssącym (tak jak pisałem w układzie podciśnieniowym, uszczelka pod gaźnikiem). Na wolnych obrotach każda nieszczelność mocno się daje we znaki, bo przepustnica jest zamknięta i mamy maksymalne podciśnienie w kolektorze ssącym (obrazowo wskazuje to ekonomizer, który leży na dole). A przy otwartej przepustnicy podciśnienie spada i wszelkie nieszczelności nie mają już tak dużego znaczenia.
A co do gazu nie bój się. Zrobiłem na gazie 250 tys i tylko wymieniłem reduktor.


z gasnieciem to jest różnie jak stane na skrzyżowaniu albo jak na sprzegle dojeżdzam to lubi zgasnąć a i jak zgasnie to zapalają się wszystkie kontrolki jakie sa temp. olej reczny wszystkie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2005 15:57:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2004 20:14:43
Posty: 131
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Na pewno ręczny? Może ładowanie olej i temp płynu? Bo ręczny to mi trochę nie pasuje.
Mimo wszystko spróbuj sprawdzić dyszę gaźnik i podciśnienie. Książkę można czasami kupić na allegro (taka zielona okładka AUDI 80 Sam Naprawiam autor chyba Etzold, ale oczywiście w języku polskim). Są tam autka od 79-86.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2005 16:09:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2005 08:55:44
Posty: 10
Lokalizacja: dębica
Grzes napisał(a):
Na pewno ręczny? Może ładowanie olej i temp płynu? Bo ręczny to mi trochę nie pasuje.
Mimo wszystko spróbuj sprawdzić dyszę gaźnik i podciśnienie. Książkę można czasami kupić na allegro (taka zielona okładka AUDI 80 Sam Naprawiam autor chyba Etzold, ale oczywiście w języku polskim). Są tam autka od 79-86.


wsumie to nie wiem czy reczny tez napewno olej i temp kilka ich tam swieci :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2005 06:01:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
jaki masz gaznik ??

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2005 00:35:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.wrz.2005 00:45:05
Posty: 177
Lokalizacja: Chełm (lubelskie)
Sprawdz biały plastikowy trójnik na przewodzie podciśnieniowym kolektor dolotowy -> serwo.
Przyczyną jest prawdopodobnie zasysanie lewego powietrza do mieszanki, więc wszystkie przewodziki, podstawę gaźnika i obudowę filtra powietrza musisz przetestować, ja już to przechodziłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2006 21:19:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2006 21:03:57
Posty: 5
a nie ma ktos przypadkiem schematu elektrycznego do b2 1,6 td ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2006 19:10:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sie.2003 12:29:57
Posty: 456
Lokalizacja: Kraków
ja miałem taki problem, że na wolnych obrotach właśnie szarpał i nierówno chodził i trzeba było mu przegazowywać. Oczywiście mówię o paleniu na benz. Okazało się, że dysze były wyświechtane i lało się za dużo benzyny do gardzieli (dosłownie LAŁO się strumieniem a nie rozpylało , jak to być powinno). Po prostu zalewał się gaźnik i nie spalał mieszanki ;)

_________________
==========================
"Errare humanum est"...
...aż wreszcie trafiłem na AUDI
==========================

A80 B2 '82 1,8 PV 110KM - kolekcjonerski :)
Opel Vectra A '91 1,8 90KM - użytkowy


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: