.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.cze.2025 23:40:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wspomaganie kierownicy i hamulców, pompa dwusekcyjna.
PostNapisane: 11.lut.2006 14:19:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
Opiszę objawy które występują u mnie w samochodzie: Wspomaganie kierownicy działa idealnie. Natomiast hamulec nie i tak:
-kontrolka ciśnienia w układzie miga cały czas (gaśnie tylko czasami podczas długiej jazdy w trasie)
-pedał hamulca jest twardy i podczas wciskania go wyraźnie czuć jak skokami wchodzi coraz głębiej w podłogę.( podczas powolnego wciskania hamuje dobrze natomiast przy raptownym kopnięciu w pedał pojawia się problem)
Na układ wspomagania składa się pompa, akumulator ciśnienia (gruszka), i siłownik przy pompie hamulcowej. Który z tych elementów jest odpowiedzialny za takie zachowanie hamulca? Jak można sprawdzić poprawność działania poszczególnych elementów.
Dodam że płyn jest właściwy jego poziom też, pompa nie cieknie nie poci się to samo pozostałe elementy, a dotychczasowe posty na ten temat przeczytałem.
Proszę o wszystkie możliwe sugestie i porady.

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2006 14:36:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
na moje to grucha na spółę z pompą która daje niższe ciśnienie.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2006 16:00:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Myślę tak samo jak Leo tylko że bardziej stawiam na pompę.
Wymień reperaturkę uszczelniającą bo jej koszt jest najniższy.
Być może że kilkunastoletnia guma nie jest juz pierwszej jakosci i przepuszcza ciśnienie.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2006 18:03:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Stawiam na gruszkę, nie magazynuje ciśnienia, które jest potrzebne własnie przy szybkim kopnięciu w pedał.


U siebie wymieniłem najpierw gruszkę - poprawiło się zauważalnie. Wymieniłem pompę - bez różnicy. Jeszcze mi został wzmacniacz przed pompą do wymiany. Ale to dopiero jak będzie ciepło i urlop (bo ciężki dostęp do śrub).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2006 08:35:49 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
rodzynek napisał(a):
Stawiam na gruszkę, nie magazynuje ciśnienia, które jest potrzebne własnie przy szybkim kopnięciu w pedał.


U siebie wymieniłem najpierw gruszkę - poprawiło się zauważalnie. Wymieniłem pompę - bez różnicy. Jeszcze mi został wzmacniacz przed pompą do wymiany. Ale to dopiero jak będzie ciepło i urlop (bo ciężki dostęp do śrub).


Skad wziales gruche ? Uzywki raczej nie ma sensu kupowac bo nowka nie wytrzymuje wiecej niz 7 lat podobno z powodu tego wspanialego balonu z azotem, ktore jest w srodku. Ja mam uwalona gruche i sprawna pompe. Pedal jest twardy, ale system dziala poprawnie nawet przy awaryjnym cheblowaniu - natomiast wtedy zapala sie kontrolka na AutoChecku.

Tutaj znajdziesz info na temat gruchy i reszty - rowniez procedury testowe poszczegolnych elementow ukladu:
http://www.20v.org/brakprob.htm#bomb

U nas Panowie z 2B przelozyli standardowe podcisnieniowe wspomaganie hamulcow :-) Moze to jest dobre wyjscie bo ponoc nowa grucha to 1500 pln w ASO :/

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2006 21:54:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
Grucha w zamienniku 600 - 700 zł kosztuje. Robi to MEYLE do mnie nr. 100 612 0002, tu jest ich stronka: http://www.wulfgaertner.com/Home/reference.asp?lan=de

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2006 07:54:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
no wlasnie u mnie mam to sam. Przy chamowaniu pulsacyjnym twardnieje pedal i pika trzykrotnie kontrolka brake. wymienilem w weekend pompe i kiszka ....
bedzie wiec jednak grucha .... :( to bedzie bolalo .....

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2006 08:03:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2005 20:30:34
Posty: 662
Lokalizacja: Team Audi Suwałki
Auto: A4 B5 1.8TQ Avant
Witam! Panowie mam pytanie: jak dawno wymienialiście u siebie płyn hamulcowy? Miałem podobne objawy jak u Was, przy gwałtownym hamowaniu nie miałem hamulców dopiero za 2-3 naciśnięciem ale i tak do końca nie były takie jak trzeba. Ostatnio wymieniłem płyn hamulcowy, przepompowałem przez układ tyle płynu aż przez odpowietrzniki leciał czysty płyn. Stary płyn, który spuściłem miał konsystencję zbliżoną do oleju silnikowego z diesla po 15000 przebiegu. :diabel: Od tej pory heble git. Pozdrawiam! :peace:

_________________
B2 1.6D '84 - 7.2000->4.2005
B4 ABT '94 "Limited Edition" - 5.2005->5.2009 http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/644756.html
A4 1.8T (AEB)Q Avant '97 - 5.2009->... http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/655385.html
Saab 9-3 1.8i (Z18XE) SC '05 - 8.2019->11.2020
Volvo C30 2.0 HDI (D4204T) '08 - 11.2020-
TEAM AUDI SUWAŁKI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2006 22:09:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Mój płyn ma teraz 2,5 roku. Wymiana starego na Dot 4 niewiele pomogła.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2006 19:59:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lip.2005 16:14:05
Posty: 569
Lokalizacja: Wrocław
Pompę już rozbierałem kilka razy bo i wspomaganie kierownicy się zacinalo. Była to wina starego płynu i opiłków metalu które zatarły zawór upustowy z tyłu pompy. Teraz wspomaganie kierownicy jest igielka a hamulce jak kulały tak kuleją. Muszę chyba zaryzykować i nową gruchę kupić. Jak nie pomoże to będę miał pewność że to nie była jej wina. Potem siłowniczek. I tak powoli dojdziemy do celu. :peace:

_________________
Audi S6 4,2 AEC Automat
Drogo sprzedam informacje telefonicznie
tel. 604 514 301


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: